Cities XL lägger ner online-delen

Robot
Tew
Medlem
Cities XL lägger ner online-delen

Äntligen, det var verkligen på tiden

Medlem

Faktiskt! känner mer för spelet, om blir just enspelarläge.

Medlem

Rätt dåligt namn på spelserien.

Medlem

Detta spel är mitt största misstag någonsin.

Inte nog med att jag betalade för Planet Offer, jag fick maila dom 3 gånger för att ens kunna få betalning avbruten, trots att jag bara valde att betala en gång :S

Brinn!


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem

Köpte spelet men körde bara testperioden på Planet offer. Kändes inte värt pengarna. Bra att dom kommer lägga ner kraft på singleplayer.

Medlem

gött! nu kanske jag blir sugen på att skaffa spelet!
det var alldeles för onlinebundet som det är nu

Medlem

Lär bli ett köp när det blir singelplayer i fokus, har saknat en riktigt bra stadsbyggare

/ LordDaimos

Medlem

Haha, verkar som alla blir glada av deras "förlust". Oh well, perhas it's for the better good. :>


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Medlem

Tur att man inte började spela detta online.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

Köpte det aldrig, men tycker att online-delen verkar rätt frän av det lilla jag sett.

Medlem

Då blir spelet genast mer intressant


signatur

Dum di dum dum dum
http://sultansblogg.se

Medlem

Buhu, vilken nyhet.

Medlem

En utvecklingsstörd pensionär som aldrig ens sett ett pc spel kunde ha sett att den där spelidén skulle misslyckas.

Ingenting i deras så kallade online läge var värt pengar. Ungefär som att betala månadsavgift för att spela ett singleplayer spel (med en chat funktion).

Man spelar spelet i kanske 40 timmar, när man spelat igenom storyn eller som i det här fallet byggt klart sin stad. Vad finns då att göra? Börja om på nytt? Ett spel med månadsavgift måste vara oändligt (eller näst intill), punkt slut.

Inaktiv
Medlem

Vad bra, då kan jag spela det snart.
No shit att det skulle faila med online så där...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

vrf inte bara ta bort månadsavgiften? Höj bas priset ist så kanske fler börjar spela, jag skulle gjort det iaf


signatur

Hunch

Medlem

phew, bus-system kommer i nästa solo version. Skoj, har velat testa det sedan jag köpte spelet men det har bara funnits i online-läget. Det enda som gav mervärde i online läget annars när jag testade var trade funktionen. Men det var ju inte värt pengarna så jag förstår att de lägger ner.

Inaktiv

att dom inte fatta att det skulle floppa från början

Medlem

Ohhh... Då kanske det t.o.m. kommer att bli ett köp, om man faktiskt inte behöver betala prenumeration för att få använda mer än 50% av spelet! ^^

Medlem

Håller med alla andra, och jag slutade spela betan på grund av balansproblemen i onlinedelen. Det här spelet har stor potential med den nya inriktningen.

Medlem

Där blev man verkligen lurad på pengar. Det var lätt att gå med men mycket svårt att komma ur igen kommer köra med tillfälliga visa-kort hädanefter så kan de försöka ta mer pengar än jag vill lämna ifrån mig.

1
Skriv svar