Flashpoint 2 patchat

Medlem
Flashpoint 2 patchat

Ganska kasst spel, ett av de sämre köp jag gjort.

Medlem

Håller med. Det ända som hade räddat spelet va dedikerade servrar men det gick ju åt helvete.

Medlem
Skrivet av zauii89:

Ganska kasst spel, ett av de sämre köp jag gjort.

Ja, detta är en fullständig värdelös konsollport till skitspel. Reklamen visade ett grymt spel med ungefär allt man kan önska sig men när spelet släpptes så fanns i princip ingenting av det utlovade med i slutprodukten. Inte har det blivit bättre sen dess heller.

OFP:2 DR är skit från början till slut.

Medlem

lol, FZ 5 av 5 i betyg..

Nej, ni kommer aldrig få sluta höra klagomål om det. Den absolut värsta recension ni någonsin släppt. I direkt klass med Gamespots Kane & Lynch recension.
Enda skillnaden var att dom fick betalt för att ge spelet bra betyg, FZ recensenten hade bara käkat för många flugsvampar innan spelet testades.

Medlem

Jag har faktiskt gett Dragon Rising en chans nu trots all negativ kritik. Har spelat några timmar och det förtjänar väl en 3:a än så länge.

Om de hade utvecklat spelet till PC tror jag att det hade kunnat bli riktigt bra. Nu blev det bara ett TV-spel.

Medlem

Nice, jag gillade singleplayer kampanjen men multiplayern var lagom lame.

MFZ
Medlem

tror spelet låg 10 minuter på datorn innan jag avinstallerade det och slängde in skivan i nån byrålåda.


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem

Så... testade patchen i ett par rundor på två olika hosts. Fortfarande skrattretande dålig hit detection.

Man skjuter någon 10 gånger, inget händer överhuvudtaget... sen så vänder fienden sig om och skjuter 1 skott vart på man själv dör omedelbart.

På de två korta rundorna jag spelade lyckades jag även fastna inuti en stor sten. Tur att en hjälpsam fiende såg att jag tog skydd där, han fixade problemet åt mig. Annars hade jag nog suttit fast där hela rundan.

Hur dom kunde släppa det här spelet förstår jag inte, har inget förtroende alls kvar för Codemasters.

Skrivet av zauii89:

Ganska kasst spel, ett av de sämre köp jag gjort.

"Ganska"?! Kan säga att det är utan tvekan det är sämsta jag köpt. Det var multiplayen som lockade men det är ospelbart på grund av tekniska skäl.

Medlem

hohoho. jag skrattar fortfarande åt recensionen. Detta var årets sämsta köp 2009.

Medlem
Skrivet av henkka:
Skrivet av zauii89:

Ganska kasst spel, ett av de sämre köp jag gjort.

Ja, detta är en fullständig värdelös konsollport till skitspel. Reklamen visade ett grymt spel med ungefär allt man kan önska sig men när spelet släpptes så fanns i princip ingenting av det utlovade med i slutprodukten. Inte har det blivit bättre sen dess heller.

OFP:2 DR är skit från början till slut.

Håller med, jag kom i håg all reklam för spelet man vill bara ha, snygg grafik häftiga fordon med mera, å så fixar man spelet installera det, å ska köra igång,?? vad händer jo jag trodde jag hade fått fel spel typ ett från 2003 eller nåt.
efter en halvtimme så åkte skiten ur min dator.
Nä då e Arma 2, Tusen gånger bättre å roligare..

Medlem

haha, flopp spel Lessen för alla som köpte det.

Inaktiv

Installerade om det här spelet ett par gånger för jag jag kunde inte fatta att det var så dåligt. Det här var ju uppföljaren till det första flashpoint, ett av de bästa singleplayerupplevelserna bland deus ex, fallout 2 etc.

Om man bortser från konsolifieringen så är storyn tunn. Ingen inlevelse, anonymitet. Frihetskänslan finns inte heller.

I första spelet kunde man ofta stöta på fiendebaser och annat som inte direkt hade något med uppdraget att göra vilket gav möjlighet att stjäla ett fordon och lösa det ordinarie uppdraget på sitt eget sätt. Det fanns stämningsfull musik (även om jag aldrig gillade det där tjeckiska linkin park-bandet så mycket). Det fanns karaktärer som hade personlighet. Brev, samtal med motståndsrörelsen, story twists, flykt i natten med navigation med hjälp av stjärnorna.

Flashpoint 2 är bara en rail shooter med fancy graphics. oj titta vi har ställt ut en jeep här för att du ska ta den. Du är ett barn, vi vet att du kommer följa det utsnitslade spåret, tryck på kryss nu.

http://www.youtube.com/watch?v=ujS4wJ0RUcY
oh happy days..


signatur

Förövrigt anser jag att Red Dead Redemption skall släppas till PC.

Medlem

Skräpspel. Sämsta spelköpet på flera år.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Haha älskar att läsa alla kommentarer ang spelet. det stämmer så jävla bra. Phail!

Medlem
Skrivet av Troublegum:

Det här var ju uppföljaren till det första flashpoint

Nej, det var det inte.

Inaktiv
Skrivet av Forcie:
Skrivet av Troublegum:

Det här var ju uppföljaren till det första flashpoint

Nej, det var det inte.

Jag håller förstås med. Det är ingen värdig uppföljare.

Om du inte menade att orginalteamet istället prånglade ut Arma-serien. På många sätt mycket bättre än Flashpoint 2 och mer likt orginalet. Dock sög stämningen i singleplayer i jämförelse med Flashpoint.


signatur

Förövrigt anser jag att Red Dead Redemption skall släppas till PC.

Medlem

Haha när jag kom dit dem är på visningsbilden så sprängde sig min ena gubbe med en granat, den andre dog av apcn och den 3 sprängde apcn efter att vi varit beskjutna i 1-2 minuter. Sen kom det 2 gubbar till som skjöt på oss i flera minuter och då låg jag helt stilla.
Tröttnade till slut när de inte dödat mig så stängde av spelet och avinstallera det!

Men full pot i betyg! varför inte? HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHA


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av Troublegum:

Jag håller förstås med. Det är ingen värdig uppföljare.

Enligt kontraktet mellan BIS och CM så har BIS ensamrätt att göra en uppföljare till OFP: CWC. Alltså får inte DR marknadsföras som en sådan, men det gjorde väl CM iaf.

1
Skriv svar