Söker en ny datormus

Inaktiv
Söker en ny datormus

Hej,
ska köpa en ny datormus då min gamla Razer Copperhead dubbelklickar av sig själv och det börjar bli väldigt jobbigt. Har kollat runt lite och undrar ifall någon här har eller har haft en Roccat Kone och kan svara på om den är bra?
Är även öppen för andra förslag på spelmöss.

Razer Copperhead:
http://www.razerzone.com/gaming-mice/razer-copperhead/

Roccat Kone:
http://www.roccat.org/Products/Gaming-Mice/ROCCAT-Kone/


signatur

© Copyright by T@wo

Medlem
Inaktiv

Jag vet att jag har diskuterat det är med någon förut jag kommer inte ihåg vem eller var men vi kom överens om att Roccat Kone antagligen var den bästa musen på marknaden. Den har såna härrna underbara sense knappar vilket är ett måste.

Men det var innan FZ gjorde reklam för MIONIX och nu har jag upptäckt derasSAIPH 3200. Vad är MIONIX för företag ? (De hade ingen wiki så jag länka ditt)

Själv har jag också haft problem med min Razer mus så du är det första som kan hålla med om att de har bristande kvalite även om Logitech kanske är tom sämre.


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Inaktiv
Skrivet av Robins:

Biltema

Jag vet inte vad för spelmus du har hittat på Biltema men jag kommer inte hitta någon där iallafall.

Skrivet av theHarmlessWarrior:

Jag vet att jag har diskuterat det är med någon förut jag kommer inte ihåg vem eller var men vi kom överens om att Roccat Kone antagligen var den bästa musen på marknaden. Den har såna härrna underbara sense knappar vilket är ett måste.

Men det var innan FZ gjorde reklam för MIONIX och nu har jag upptäckt derasSAIPH 3200. Vad är MIONIX för företag ? (De hade ingen wiki så jag länka ditt)

Själv har jag också haft problem med min Razer mus så du är det första som kan hålla med om att de har bristande kvalite även om Logitech kanske är tom sämre.

Ok, ska spana in den lite då. Gav upp efter både en trasig mus och ett par trasiga hörlurar (Razer Barracuda) från Razer så dom blir det inga fler köp ifrån. Angående Logitech prylar så är jag helt nöjd med mina Logitech Z-5500 högtalare men tangentbordet blir nästa sak jag byter. Tangentbordet är en Logitech G15.

Logitech G15:
http://www.logitech.com/index.cfm/keyboards/keyboard/devices/...

Logitech Z-5500:
http://www.logitech.com/index.cfm/speakers_audio/home_pc_spea...

Razer Barracuda:
http://www.razerzone.com/gaming-audio/razer-barracuda-hp1/


signatur

© Copyright by T@wo

Inaktiv

Vill du veta vilket märke det är på mina högtalare som surrar hela tiden när de är påT@wo? Eller vilket märke det är på min mus vars scroller är trasig. Vill du veta vad det är för märke på mitt keyboard som har en lovande funktion men som Logitech har slutat leta mjukvara utvecklare som stödjer den för?


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Inaktiv
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Vill du veta vilket märke det är på mina högtalare som surrar hela tiden när de är påT@wo? Eller vilket märke det är på min mus vars scroller är trasig. Vill du veta vad det är för märke på mitt keyboard som har en lovande funktion men som Logitech har slutat leta mjukvara utvecklare som stödjer den för?

Visst, dela med dig av dina erfarenheter av olika kring utrustningar till datorn. Alltid bra för dom som läser att få ett hum om olika saker som dom kanske tänkt köpa eller bara vill ha allmän information om. Även ett bra sätt eftersom man då kan fråga eventuella frågor till dig och få ett bra svar som kanske inte bara är det som tillverkaren ger (Då tillverkarna alltid vill sälja sin produkt så kan texten vara vinklad precis som nyheterna vi får i TV och tidningar).
Om du nu tänker skriva en massa information om diverse saker du har anslutna till din dator eller har haft så kan du ju alltid starta en ny tråd och förklara varför du tycker si och så om dom.


signatur

© Copyright by T@wo

Inaktiv

Alla saker går väl sönder någon gång. Bara för du är dålig nog för att ha sönder en massa razer saker så tyder det inte på att dom gör dåliga produkter. Finns många tusentals användare som är nöjda med razer.
Säkert en massa jävla Logitech produkter som också gått sönder.
Det jag vill komma från till är att bara för några saker går sönder från en tillverkare så är det ingen anledning till att bojkotta dom.
Är du rädd för att dina produkter går sönder så kan jag tipsa dig om affärer som Clas Ohlsson och Biltema. Billiga och stöttåliga saker.

. Slut

Inaktiv

Word på Xoz

OnT: Så har jag själv Razer Mus,Headset och tangentbord och jag är fett nöjd med dessa prylar

http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=903
http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=850
http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=1258

Har haft dom ett bra tag nu

Medlem

Själv har jag haft fyra Logitechmöss (en mx500, två mx510 och en mx518). Samtliga har åtskilliga timmars användande bakom sig men känns fortfarande som gott som nya. Jag har inte testat någon annan mus som varit lika bra vad det gäller utformning, storlek, placeringen av knapparna osv.

Skrivet av xoz:

Det jag vill komma från till är att bara för några saker går sönder från en tillverkare så är det ingen anledning till att bojkotta dom.

Om man har haft flera saker som gått sönder och dessa var från en och samma tillverkar så är det ganska naturligt att man bojkottar dem oavsett vems felet egentligen är. Man är helt enkelt inte "kompatibel" med det företagets produkter.

Inaktiv

Ledsen T@wo men jag måste då göra en reply på detta även om det är off topic (För övrigt så har du redan fått tips som inte går att överträffa).

Skrivet av xoz:

Alla saker går väl sönder någon gång. Bara för du är dålig nog för att ha sönder en massa razer saker så tyder det inte på att dom gör dåliga produkter. Finns många tusentals användare som är nöjda med razer.
Säkert en massa jävla Logitech produkter som också gått sönder.
Det jag vill komma från till är att bara för några saker går sönder från en tillverkare så är det ingen anledning till att bojkotta dom.
Är du rädd för att dina produkter går sönder så kan jag tipsa dig om affärer som Clas Ohlsson och Biltema. Billiga och stöttåliga saker.

Nej man ska inte behöva pyssla om sina möss hela tiden. Om det är ett gaming mus borde den tåla att spelas med. Jag har ett IBM Model M Keyboard från '89 som funkar bra och sen har jag (fast på min andra dator) en Logitech G9 ( á 1000kr/st) som jag köpte förra året vars scroller hjul snurra fritt och typ aldrig stannar. Ser du kvalité skillnaden? Varför skulle jag då gå på samma bedrägeri igen och köpa mer produkter från Logitech?


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Inaktiv
Skrivet av xoz:

Alla saker går väl sönder någon gång. Bara för du är dålig nog för att ha sönder en massa razer saker så tyder det inte på att dom gör dåliga produkter. Finns många tusentals användare som är nöjda med razer.
Säkert en massa jävla Logitech produkter som också gått sönder.
Det jag vill komma från till är att bara för några saker går sönder från en tillverkare så är det ingen anledning till att bojkotta dom.
Är du rädd för att dina produkter går sönder så kan jag tipsa dig om affärer som Clas Ohlsson och Biltema. Billiga och stöttåliga saker.

. Slut

Det kan jag hålla med om, säkert massor som är helt nöjda med Razer men jag har bildat min egen uppfattning och kommer inte rekommendera någonting ifrån dom. Och angående mina Razor hörlurar så har jag kollat runt lite på forum och det är inte bara jag som har det problemet utan en massa andra, så där är faktiskt Razer "boven".

Skrivet av theHarmlessWarrior:

Ledsen T@wo men jag måste då göra en reply på detta även om det är off topic (För övrigt så har du redan fått tips som inte går att överträffa).

Haha, blir nog en Roccat Kone imorgon efter jobbet. (=

Skrivet av theHarmlessWarrior:
Skrivet av xoz:

Alla saker går väl sönder någon gång. Bara för du är dålig nog för att ha sönder en massa razer saker så tyder det inte på att dom gör dåliga produkter. Finns många tusentals användare som är nöjda med razer.
Säkert en massa jävla Logitech produkter som också gått sönder.
Det jag vill komma från till är att bara för några saker går sönder från en tillverkare så är det ingen anledning till att bojkotta dom.
Är du rädd för att dina produkter går sönder så kan jag tipsa dig om affärer som Clas Ohlsson och Biltema. Billiga och stöttåliga saker.

Nej man ska inte behöva pyssla om sina möss hela tiden. Om det är ett gaming mus borde den tåla att spelas med. Jag har ett IBM Model M Keyboard från '89 som funkar bra och sen har jag (fast på min andra dator) en Logitech G9 ( á 1000kr/st) som jag köpte förra året vars scroller hjul snurra fritt och typ aldrig stannar. Ser du kvalité skillnaden? Varför skulle jag då gå på samma bedrägeri igen och köpa mer produkter från Logitech?

Håller med dig här, har man köpt en spelmus för en hög summa pengar så förväntar man sig lite kvalitet.


signatur

© Copyright by T@wo

Medlem

logitech G9 är fortfarande den bästa musen. Den bör bara kota ca 500 vid dett här laget. det finns en knapp på undersidan för att stänga av fri rullning på mushjulet läs beskrivningen innan ni klagar.

Medlem

Är man kräsen vad gäller prestanda, skippande av frames och negativ acceleration etc så hör Logitech MX518, MS 3.0, WMO 1.0, Razer Diamondback, Razer Krait och Salmosa till dom självklara valen.

Är man däremot ute efter blingbling med totalt värdelösa funktioner och halvkass prestanda så köper man möss i stil med Razer Deathadder, Razer Lachesis, Logitech G9x, MS Habu, MS Sidewinder, Mionix Saiph etc.

Roccat har jag däremot dålig koll på, kan hända att dom mössen håller måttet.

Medlem

Köp Steelseries Ikari, utan tvekan den bästa datormusen på marknaden.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Logitech Mx518
Skit bekväm.

Köpte en razer lachesis men den gillade jag inte, gamer gear är lite överskattat.

Inaktiv
Skrivet av gike:

logitech G9 är fortfarande den bästa musen. Den bör bara kota ca 500 vid dett här laget. Det finns en knapp på undersidan för att stänga av fri rullning på mushjulet läs beskrivningen innan ni klagar.

LoL. och här har jag suttit och förbannat mig på mushjulet i ett halv år och så finns det en knapp på undersidan

Men åt andra sidan så måste man fortfarande ha en liten hand och G9 logan svettas lätt bort. Vilket är illa.

Ni som säger mx518 inser ni hur ful den är? Egentligen så är alla dessa val så fula så att man måste göma dem i fall någon skulle gå in i rummet"Logitech MX518, MS 3.0, WMO 1.0, Razer Diamondback, Razer Krait och Salmosa". Och har du någon källa på det här med negativ acceleration och skippande av frames? Måste dock tyvärr erkänna att jag inte kan begripa hur frames och möss hör ihop.


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

Jag har en Logitech MX 518 och älskar den :3


signatur

Kan Gordon Freeman tala?

Medlem

Roccat Kone är skön. Riktigt skön! Den bästa musen jag haft, om det inte hade varit för kvalitén på scrollen. Själv klarade jag mig ett halvår innan den gick sönder, och det ska tydligen vara ganska sällsynt.

I övrigt är den underbar!

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Och har du någon källa på det här med negativ acceleration och skippande av frames? Måste dock tyvärr erkänna att jag inte kan begripa hur frames och möss hör ihop.

ESReality MouseScore 2007 av Sujoy Roy.

Läs och lär. En aning utdaterat med tanken på hur många nyare möss det kommit sedan dess men det ger folk en bra inblick i hur dåliga respektive bra mössen egentligen är oavsett vad man själv tycker.

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Ni som säger mx518 inser ni hur ful den är?

Det handlar om personlig smak. Jag tycker mx518 är riktigt snygg.

Inaktiv

Vart en Roccat Kone. Helt nöjd med den och inga problem hittils. (=

Roccat Kone:
http://www.roccat.org/Products/Gaming-Mice/ROCCAT-Kone/


signatur

© Copyright by T@wo

Medlem

Känner inte till Razar, men kan tyvärr inte klaga på den hederliga gamla Intellimouse 3.0 - funkar bra i spel och allt annat...

1
Skriv svar