Uppkoppling piratskyddar Ubisoft-spel

Robot
MFC
Medlem
Uppkoppling piratskyddar Ubisoft-spel

Suck... som om Internet är 4ever... eller när nätet dyker...

så jävla trött på att de ska göra spelen beroende av diverse "nätaktiviteter".


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

De inser inte att för att bekämpa piratkopieringen krävs bra spel, folk som laddar ner spelen skulle ändå inte köpt dem då.


signatur

[Amd x2 6000+][4850][3gb ram][Corsair vx550w]

Medlem

Det kommer alltid att finnas vägar runt, gäller alla hinder (Detta klassas väl då som ett hinder för pirater).


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Totalt värdelöst, man behöver kunna spela offline. Det kan vara allt från att man sitter på ett nätverk med vissa tjänster blockade, kommer bli roligt i framtiden om internet går ner. Det kommer precis som steam inte att göra något mot pirater utan precis som alla andra pirat-skydd så påverkar det bara kunden negativt.

Jag kommer tänka extra noga i framtiden vad gäller köp av Ubisoft-spel då man kan spela offline om man laddar ner det.

Medlem

Helt rätt , mer sånt här orka whina internet är en standard idag dyker det så gråt lagom, strömmen kan gå i ert hus när som och då funkar tamefan inget så ger er.

Medlem

Och va händer när Ubisoft bestämmer sig för att inte stödja spelet längre?
Kommer vi få som till NHL o Fifa spelen, att efter 2-3år så går dom inte längre att spela i multiplayer. Bara att detta spel inte lär kunnas spelas alls.

Medlem

Mycket bättre system än det som finns på t.ex. far Cry 2 med att du bara kan installera spelet 3ggr eller likande!
Enda problemet som jag ser med detta är att det inte går att sälja eller köpa begegnade spel och detta borde åtgärdas men det vill dom ju inte!

Kanske det även finns någon själ i världen som vill spela och inteh ra internet och då ställer det ju till problem...


signatur

Min negativa KDR är din positiva KDR!

Medlem

Så de menar alltså att de som knäcker anti-piratskydden inte kommer kunna hitta en lösning på det här som gör att man kan ladda ner spelet och spela offline? Jojo,, det ska vara kaxigt självförtroende ser jag

Nåja, jag är nästan alltid uppkopplad på datorn (förutom de tillfällen då ISP'n går ner) så för min del kan jag nog spela på som vanligt.
Men jag tror piraterna skrattar sig hesa på golvet just nu.. Åter igen drabbas vi som köper spelen i orginal ^^

Medlem

Ska jag behöva ett konto hos varenda jävla utvecklare för att få spela mina spel? Garanterat att ubisoft kommer släppa en egen klient också, sen kommer fler haka på och till slut har vi lika många bloatade distributionsklienter installerade som vi har spel på datorn.

Bara för att något är tekniskt genomförbart betyder det inte att det är en bra idé. Det är naivt och kortsiktigt av Ubisoft att tro att detta är en bra metod, när det är tydligt hur mycket begränsingar de inför på kundernas möjlighet att använda de spel de köpt. Dessutom är det knappast något nytt att man får installera sina spel på alla sina datorer. Det har vi kunnat göra i alla tider, fram tills detta helvete med aktivering uppstod.

Inaktiv

När ska spelutvecklare fatta att piratskydd endast jävlas med de som köpt spelet lagligt?

Många gånger får du en bättre produkt om du laddar ner den, då slipper du diverse bakgrundsprogram (securerom, starforce), du behöver inte ha skivan i läsaren och du får installera om hur många gånger du vill.

Det är sorgligt, piratskydd förstör bara för konsumenterna.

Inaktiv
Medlem

En kopia av Steam alltså? Och alla vet ju att spelen på steam inte finns tillgängliga för pirater...


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av MFC:

Suck... som om Internet är 4ever... eller när nätet dyker...

så jävla trött på att de ska göra spelen beroende av diverse "nätaktiviteter".

Lär ju inte försvinna inom en snar framtid... Om ens någonsin.

Men det här kommer bara få folk att cracka spelet ännu mer. Även dom som köpt det så dom ska slippa logga in på ubi softs skit.

Medlem

Att lagra sparade spel och inställningar i "moln" är en fenomenal idé. Det kommer knappast hindra piratkopieringen (om det inte görs VÄLDIGT bra), däremot kommer det att försvåra för pirater.

Att kunna spela utan internetuppkoppling är inget jag behöver. Det är inte ofta internet går ner, och när det händer så klarar jag mig utan. En PERFEKT lösning är svår att få, jag tycker iaf att det är en utmärkt kompromiss.

Jag tycker folk på fz verkar ha väldigt svårt att greppa idén. Man ser för mycket på gamla (dåliga) erfarenheter och stirrar sig blind på det.

Medlem

Larvigt!

Det kommer att knäckas förr eller senare.. De förstår inte att de bara gör det värre för spelare som verkligen köper spelen.. Piraterna kommer alltid att få det lite krångligare när det gäller spelskydd, men nu får även personer som köper spelen lite tilltugg.

Tror privatservrar kommer att dyka upp..

Medlem

Pirater hittar alltid nya vägar detta kommer bara drabba oskyldiga.
Kommer ju bli omöjligt att spela lite singleplayer på laptopen när man är på semester eller när man är ute och reser. Måste ju till någon offline länge!

I övrigt låter det ju bra

Medlem

Att Kräva nätaktivitet är sjukt tycker jag, ganska ofta jag sitter med laptopen utan något nätverk och då kommer man inte kunna spela dessa spel? Smart tänkt där. Självklart kommer detta knäckas och folk laddar hem istället för att krångla med detta.

Medlem

Ni som whinar på att man måste ha internet igång... tycker ni ska whina på dom som laddar hem. o.O

Dom som laddar hem spel för att testa det, är bara löjligt de finns demos för det och 90% av dessa som "testar" dom köper det aldrig heller...
Det är inte svårt o hitta ett bra spel att köpa, finns sidor som fz som hittar dom åt dig om inte så ser du ett spel du är intresserad av och då tycker jag man ska köpa det.

Inte konstigt att dom som pluggar för spelutveckling aldrig får en chans då det krävs 3år inne i branshen för att få komma på arbetsinterljuv, och vi kan nog tacka en del av det pga piratkopiering att knappt några företag vågar chansa numera varken på nytt folk eller nya "ovanliga" spel.

Tack för mig.:)

Medlem
Skrivet av CentraX:

Larvigt!

Det kommer att knäckas förr eller senare.. De förstår inte att de bara gör det värre för spelare som verkligen köper spelen.. Piraterna kommer alltid att få det lite krångligare när det gäller spelskydd, men nu får även personer som köper spelen lite tilltugg.

Tror privatservrar kommer att dyka upp..

Det knäcks aldrig så du kan lira officielt, det går inte ens med spel från början av 2000-talet. Cd-key check mot masterserver och vips inget någon crackare kan göra åt det, däremot kan man ju lira på crackade servrar.

Problemet ligger mest i att förhindra att folk kan ta sig in i spel och lira single player, oftast är det ganska svårt om man inte börjar köra checkar mot masterservers även i sp.

Medlem

Men vad håller de på med? Vad vill de uppnå?! Piraterna kommer ju ändå bara ta sig runt det så de som laddar ner det olagligt kan spela utan att behöva vara uppkopplade (de kommer därmed ha en fördel gentemot de som köper det). Min mamma diggar den här typen av spel och hon har ingen Internetuppkoppling.

Shit de kan ju ingenting på Ubi verkligen!

Medlem
Skrivet av Silverfish:

Men vad håller de på med? Vad vill de uppnå?! Piraterna kommer ju ändå bara ta sig runt det så de som laddar ner det olagligt kan spela utan att behöva vara uppkopplade (de kommer därmed ha en fördel gentemot de som köper det). Min mamma diggar den här typen av spel och hon har ingen Internetuppkoppling.

Shit de kan ju ingenting på Ubi verkligen!

Som jag skrev skyll inte Ubi skyll på dom som laddar ner...
Hade inte så många gjort det, så hade aldrig det här behövs heller.

Såklart företag försöker göra så dom får pengar för sina spel, tro mig du hade väl inte släppt ett spel som massa pengar hade laggts ner på utan något piratskydd alls?

Medlem

blir ingen skillnad.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem

Wow, vad folk klagar !
Det är ju otroligt handikappande att behöva skapa ett konto i samband med att man för första gången installerar ett spel från en viss distributör. Ett konto som man i fortsättningen från den datorn automatiskt loggas in på när man startar spelet.

Visst, det kan bli motgångar, deras servrar kan bli överhopade om det är ett stort spel men personligen tycker jag att såna här grepp mot pirater är mycket bättre än diverse skydd som securom.
Att det sedan också medför att jag inte behöver ha skivan i läsaren är ett otroligt stort plus för min del och enda orsaken till att jag har spel hos tex Steam.

Medlem

varför inte bara sälja dom som vanligt och att den checkar med en masterserver lite då o då under spelet gång. att folk gnäller på att internet kan krasha eller dom som inte har internet inte kan spela.
e väll ungefär samma sak som att en person utan ps3 inte kan spela ett exlusivt spel, ska alla whina på de att de är dålig stil för att de är exlusivt o itne går o spela på tex boxen eller pcn?
e väll samma sak me internet , alla har inte de o då får man spela de som finns tillgängligt så har de väll alltid vart?
om alla här inne jobbade me spel osv så skulle ni nog inte whina så mkt när ett nytt spel som ni släppt sålde 1000 kopior o 78000 laddades ner. hur känns de?

om dom ska anpassa sig efter alla så kan dom väll likagärna ge bort spelen, skicka ett ext till varje regristrerad adress ?

men typ om de är nån fil som du måste checka mot en masterserver varje gång du startar spelet, alltså typ du får en tillfällig fil över internet som är reggad mot din cdkey som checkar och sen försvinnern är du stänger av spelet. o me tanke på att alla som laddar ner har internet om ej bränt spel så är de ju en lösning.
sen folk som whinar på att pc spelen blir sämre o sämre är väll inte så konstigt ifall folk e så dumma o laddar ner dom, varför lägga energi på nått som man ändå inte får pengar av (sett från ett företags ögon)

Medlem

Bra idé som faktiskt inte är speciellt ny.
Rise of flight har samma system, där krävs det också att man är online, vilket man är 99,9% av all tid framför datorn,..om man inte har kass ISP. Sedan kan ju iof inloggningsservern också strul men det händer också så sällan.

Så skönt och slippa spara save osv när man ominstallerar windows. Samt att man kan snabbt installera spelet och köra vidare från en annan dator, om man nu tex inte är hemma utan bortrest och hittar en dator på plats. Man slipper skivor också..helt suveränt. Köper nästan alla spel digitalt endå nu för tiden. Skivor går ju förr eller senare sönder endå..

Inaktiv

alone in the dark hade nåt sånt och den blev crackad efter 1 vecka så de kmr faila


signatur

OG GANGSTA PARTY

Medlem

Effekten av detta är ju att piraterna i slutändan ändå spelar en hackad version utan skiva samt offline, medan det är de betalande konsumenterna som drabbas. Om de istället la ner så mycket tid som det tar att implementera alla anti-piracy-lösningar på själva spelet så kanske man i slutändan får något som är spelbart och som folk är villiga att betala för.

Medlem

Nya tag för att besvära de betalande kunderna ser jag!

Medlem
Skrivet av SciiBione:
Skrivet av Silverfish:

Men vad håller de på med? Vad vill de uppnå?! Piraterna kommer ju ändå bara ta sig runt det så de som laddar ner det olagligt kan spela utan att behöva vara uppkopplade (de kommer därmed ha en fördel gentemot de som köper det). Min mamma diggar den här typen av spel och hon har ingen Internetuppkoppling.

Shit de kan ju ingenting på Ubi verkligen!

Som jag skrev skyll inte Ubi skyll på dom som laddar ner...
Hade inte så många gjort det, så hade aldrig det här behövs heller.

Såklart företag försöker göra så dom får pengar för sina spel, tro mig du hade väl inte släppt ett spel som massa pengar hade laggts ner på utan något piratskydd alls?

Suck

Antingen lägger man till ett skydd som kommer orsaka förtret för kunderna eller så gör du inte det.

Valet är relativt enkelt om du inser att oavsett vilket jäkla skydd du lägger på det dära spelet så kommer piraterna inte bry sig. För dom kommer inte att behöva ha med det där skyddet att göra ö.h.t.

Vilket ironiskt nog gör så piratkopian blir MER attraktiv än att köpa spelet. Skjuta sig själv i foten någon...?

Hade jag utvecklat spel så hade jag defenetivt skippat kopieringsskyddet. Det är så himla meningslöst i dagens läge och gör absolut inget för att skydda utan snarare så uppmuntrar dom till att man ska pirata det istället.

Nej utvecklare/distributörer måste sluta skjuta sig själva i foten. Skulle dom börja ge mervärde för produkterna via updates, gratis DLC, något vettigt online läge, etc så skulle det dära med "pirater" lösa sig självt. (FÖRUTSATT att det är ett bra spel då.)

Men det är klart. Det är väldigt enkelt att i dagens läge skylla dalande försäljningskurvor på pirater. För att sedan lägga in något "super skydd" sedan som snarare uppmuntrar dom där fallande kurvorna att falla ÄNNU MERA än att göra något som faktiskt löser problemet.

123
Skriv svar