Val av bärbar mini-dator?

Medlem
Val av bärbar mini-dator?

What's up?!
Jag har noll koll på laptop-marknaden, vad som är bra, vad som är dåligt. Det enda jag vet är att jag behöver en billig mini-laptop som jag kan använda på semestern (titta på film, skriva i word och spela gamla, gamla spel) och för att spela upp musik när jag och min DJ ska uppträda (det behövs alltså en hårddisk på över ca.80GB )

Jag har en budget på högst 3500:-. Jag letar alltså efter smidighet framför prestand.

Tipsa på!

Puss Å Kram!:heart:

Medlem

ska du ha en liten smidig kan det vara värt att kolla efter EEE och liknande, men om de hamnar på högst 3500 vet jag inte...det finns ju tradera om du vill göra lite fynd...


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

konstigt att ingen besvärat sig med att svara (seriöst) på den här tråden.

jag kollade åt syrran nyligen, hon ville ha något för max tre tusen. jag kom fram till att alla utom två använder sig av intel atom 1,6GHz. det enda som skiljer sig är i princip hårddiskstorlek.

jag skulle föreslå att du går till en välsorterad elektronikaffär och klämmer och känner på några olika modeller. med tanke på den praktiskt taget identiska hårdvaran kommer det troligen vara design, pekplatta och tangentbord som fäller avgörandet.

asus eee 900-serien är en av de med avvikande processor. celeron 900MHz ska vara en hårsmån kraftfullare än atom men den äldre tekniken gör att värmeutveckling och strömkonsumtion blir lidande.

den andra minidatorn i 3000-kronorsklassen är en HP med VIA-processor. bristfällig information om processorn fick mig att dra öronen åt mig.

avslutningsvis kan jag säga att min systers val föll på packard bell Dot.NC/01 och den känns väldigt gedigen. 160GB hårddisk är inte heller så dåligt för en förvuxen handdator


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

00a
Medlem

Äger själv en Asus 1000h och kan varmt rekomendera den. skönt tangentbord och touchpad, dock lite hårda knappar till padden men inget jag stör mig nämnvärt på. batteritiden ligger på ca 4-5 timmar vid lättare arbeten.

mattskärm är också skönt om man sitter utomhus. 160gb hårddisk är också ett +. Det enda negativa är locket som är av glansig typ som iof är snyggt men det är också en fingeravtrycksmagnet, putsduken som följer med används fliitigt.

Medlem

Dells netbook har får ganska bra betyg.

http://www.dustinhome.se/pd_5010315337.aspx


signatur
1
Skriv svar