Inaktiv
Grafik-kort

Tja nu ska jag fråga en fråga som besvärar mig. Vad för slags sort grafik-kort passar min dator bäst? har inte en aning om hur jag ska kolla det vet ej vilket moderkort eller vilken processor jag har. men jag vet att jag har en Dell Dimension C521 kan ni hjälpa mig tack?

Den där datorn var inte lite small. Du får knappast in ett utav dagens vanliga grafikkort i den.

Processor: AMD Athlon 64 3500+ 2.2Ghz
Grafikkort: GeForce 6150LE
OS: XP Home
RAM: 512MB DDR2?
HDD: 160GB
Det var det som jag kunde hitta som info över din dator och jag skulle skaffa en ny direkt.

MEN, hitta ett grafikkort som passar i det chassit, någon annan här på forumet som vet för jag kan inte komma på något.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Inaktiv

Kollade det där för en tid sedan eftersom jag har en HTPC i samma storlek och kom fram till att Gigabyte hade grafikkort som var kortare och som verkade få plats. Hittade inga andra tillverkare som hade tillräckligt korta grafikkort. Det verkade dock svårt att få tag korten generellt.


signatur

Bra kylning IsTheShit

nj
Medlem
Skrivet av unix:

Kollade det där för en tid sedan eftersom jag har en HTPC i samma storlek och kom fram till att Gigabyte hade grafikkort som var kortare och som verkade få plats. Hittade inga andra tillverkare som hade tillräckligt korta grafikkort. Det verkade dock svårt att få tag korten generellt.

I det här fallet så är det dock inte längden på kortet som är det främsta problemet, utan hur brett det är.

Det som behövs är ett kort som är sk low profile, och det finns inte så gott om sådana tyvärr.
Tror det snabbaste som går att hitta är antingen ett Geforce 9500GT eller Radeon HD 4550 i det utförandet för PCI-Express x16 (vilket moderkortet har enligt den här sidan).

Som nj skrev,9500GT eller HD4550 ska du kolla på då ifall du verkligen vill uppdatera...


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

köp inte 9500 GT sämsta kortet som finns enligt mig.. o fyfan... ett 8800GTX slår de

1
Skriv svar