Core 2 blir Core i3

Core 2 blir Core i3

Läste lite och hittade detta på sweclockers:

Ifall detta nu är sant så kommer också den nya 6kärniga processorn att hetta Core i9.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Inaktiv

Har inte Sony problem med att programmerare klagar på att det är jobbig att utveckla till PS3's 8 kärniga? Jag undrar om det inte kommer bli ett liknande problem här.

Hur ser det ut på AMD fronten? För AMD är ju för alla coola killar.


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

8 Kärnig? PS3 är bara 7 Kärnig och den 7:de är bara till OSet. Sen skiljer det rätt mycket mellan Cell och processorna i hemdatorer. Sony har haft ofta nåt specillt i sina konsoler. PS2 hade 128-bit OS.

Inaktiv

Okej sju/åtta processorer vad är egentligen skillnaden?

En processor delar upp arbetsuppgifterna till de andra sex. Så långt allt väl. Men jag har för mig att någon har sagt att det vart problem bara just därför att de var så många processorer.

Men ändå så kan det bli problem eftersom alla spel inte stödjer 6 kärnor vilket gör att det blir värdelöst att ha det eftersom ingen kan utnyttja det. Man vill nog iaf inte köpa i9 på release om jag säger så. Den kommer dels vara skit dyr samt så kommer det inte finnas många applikationer som stödjer den.


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

Men i framtiden kommer det stödjas, man köper ju en rätt framtids säker produkt.

Först var ju 2 kärnor mycket, nu är 2 kärnor vanligt
Och nu börjar mer och mer spel använda sig av 4 kärnor.
Vi får se vart det här slutar, 15 kärnor :o?


signatur

Kan Gordon Freeman tala?

Inaktiv

Moore's lag PiLp


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

Där ser man...

1
Skriv svar