Datorn blev trött av grafikkort? Vad ska göras?

Medlem
Datorn blev trött av grafikkort? Vad ska göras?

Jo, allting började med att jag kände för att skaffa ett nytt grafikkort.

Det blev till slut detta: http://www.dustinhome.se/pd_5010207188.aspx?csref=Prisjamfore...

XFX RADEON HD4870 XXX 1GB GDDR5 PCI-E DVI

Mina hårdvarukunskaper är något jag skäms över, och självklart upptäckte jag att min nuvarande dator inte hade uttag för extra strömkablarna som krävdes till grafikkortet. Som tur är har jag en annan dator här hemma med just dessa uttag som jag bestämde mig för att använda och testa grafikkortet med.

Denna dator("nya"): Intel pentium D CPU 3.00 GHz 3.00GHz, 2,00 GB RAM PAE

"Gamla" dator: Fujitsu siemens celsius w360 silver

har ingen koll på hårdvaran! :$
(ni märker hur dålig koll jag har på dessa saker)

Så, när jag intallerade grafikkortet på den nya datorn tog det en väldans tid, och nu när det är installerat och klart så går datorn i en väldigt långsam hastighet. Kommer inte heller ut på internet p.g.a. hastigheten. Däremot tycker jag att spelen fungerar förvånansvärt bra.

Jag testade använd optimala settings på grafikkortet och plötsligt så användes 50% CPU hela tiden. När jag sedan återställde intällningarna så gick det ner till 0-3% igen.

Kan det vara så att grafikkortet sinkar datorns prestanda? Eller kan det kanske ha något med internet uppkopplingen att göra? (Det är f.ö. väldigt underligt att internet går så pass långsamt. Laddade ner Firefox i 1kb/s..:S)

Är datorn för dålig kanske?
Behöver all hjälp jag kan få!

Tack på förhand!

Medlem

Testade den "nya" datorn + det gamla grafikkortet, vilket resulterade i en snabb dator. Så att det är grafikkortet är ju ganska klart nu...

Har du avinstallerad drivrutiner för det gammla grafikkortet?

Medlem

Oj, nej det har jag inte! Ska göras!

Medlem

Testade, men det verkar som det bara är internet som sölar.

Tar 10min att tanka ner en drivrutin...:/
Är det inte lite underligt att grafikkortet påverkar internethastigheten? Någon som vet hur?

Medlem

pröva att ominstalera xp och installera nya drivrutiner

1
Skriv svar