"Musikspelsgenren inte död"

Robot
Medlem
"Musikspelsgenren inte död"

Nä musikspelgenren har fortfarande en del kvar att ge...Ska bli kul med lite okända musikskapares musik. Finns många okända grymma musiker!

Medlem

Lite trist kan tyckas dock att man är tvungen att skaffa en massa olika musikspel när de istället hade kunnat släppt ALL musik som DLC istället.

Men det tjänar de ju inte lika mycket på... och det är ju dessutom så många som inte har något problem med att skaffa alla spelen så.

Medlem

Har aldrig riktigt förstått musikspelen. Men nedgång tror jag däremot inte. Alla polarna lirar rockband eller guitar queero.

Medlem

ja hur kul kan det bli att betala fullt pris för lite nya låtar då och då och specialspel med pengakåta musiker.... tycker det speglar musikbranchen rätt bra... de är duktiga på att ta betalt flera ggr för samma skräp...


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

Problemet är att genren inte utvecklats någonting sen Rock Band släpptes, nyhetens behag börjar försvinna.

Medlem

Loom! I say again, LOOM!!
Visst, det är inget "rytm-action-spelande" men likväl ett musikspel. Önskar det hade slagit igenom så man sett fler dylika :/

Inaktiv

Guitar hero och rock band är samma jävla skit hela tiden.


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem
Skrivet av RobbazSweC:

Guitar hero och rock band är samma jävla skit hela tiden.

Du menar ungefär som CS eller WoW eller alla andra spel som spelas av många miljoner människor dagligen?

Medlem
Skrivet av m0rfar:
Skrivet av RobbazSweC:

Guitar hero och rock band är samma jävla skit hela tiden.

Du menar ungefär som CS eller WoW eller alla andra spel som spelas av många miljoner människor dagligen?

Inte riktigt jämförbart, då guitarspelen har betydligt färre omväxlande moment.

Jag tycker genren har gått och blivit skittråkig.

Medlem

Det är den visst och har varit länge!

Edit: Sen att folk ändå köper beror kanske på mainstream-kvalitetstorkans anpassande eller försök att hjälpa yngres miss av kvalité.

Samma sak om än "bara" återskapat med idol, dance, sing osv osv på tv.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

1
Skriv svar