Inaktiv
Hjälp! Spel dator

Hej har funderat på att köpa ny bärbar dator som klarar av det mesta, i alla fal dom nya spelen som t.ex. Crysis, Farcry 2, World of warcraft osv..

Skulle bli väldigt tacksam om jag fick tips om bra bärbar spel dator

Har tittat lite på den hära:

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=444543

Du får ha en jäkla mycket pengar för att köpa en laptop med tillräckligt mycket kraft för att klara Crysis. FarCry2 ska väl fungera på den länkade till, men jag lovar inget.

Men, den datorn som du har kollat på ska klara WoW, men kanske inte med allt på max.

http://www.sweclockers.com/nyhet/9458-alienware_konstruerar_b...

Där har du en bra laptop. Den kommer tyvärr att kosta mer än 20-25000kr.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Inaktiv

Tack för att du svara, skulle du kunna tipsa någon billig sationär spel dator?

Vad har du för budget och hur tänker du dig billigt? 5000kr eller något sånt?


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Inaktiv

Hyfsad stationär som klara det mesta får du lätt ihop för 5-10K


signatur

Bra kylning IsTheShit

Skrivet av unix:

Hyfsad stationär som klara det mesta får du lätt ihop för 5-10K

Till och med datorer som Komplett plockat ihop fungerar bra.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Inaktiv

Jag har 10.000 som jag kan köpa för..

Medlem

Om du vet hur du bygger datorn själv så har du här ett bra paket.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Inaktiv
Medlem

TysN's paket piskar det sönder och samman, så mycket kan jag säga iaf.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Finns knappt något mer prisvärt idag än det paketet jag länkat till, HDD och DVD läsare kanske finns något billigare eller bättre, brydde mig inte så mycket om den punkten, sedan om man har 800kr extra så kan Inet montera datorn åt dig om du inte kan det själv. Väldigt lätt att göra själv dock.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Möjligen att jag hade satsat på 2 HD4890/HD4870 istället och ett Crossfire-moderkort, men det är bara jag. ^^


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem
Skrivet av Zelaxe:

Möjligen att jag hade satsat på 2 HD4890/HD4870 istället och ett Crossfire-moderkort, men det är bara jag. ^^

SLI skalar oftast bättre (beror dock mycket på vilken motor spelet körs med) och fler spel är optimerade för Nvidia Sedan är GTX 260 MYCKET tystare än 4870/90.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Bah, GTX260 går inte att stoppa Accelero S1 på.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Bah, GTX260 behöver inge Accelero S1


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

1
Skriv svar