Så kallade lagspikes...

Medlem
Så kallade lagspikes...

Jag behöver hjälp och jag vänder mig nu till er FZ medlemmar för det sägs att ni ska vara de bästa. Mitt internet krånglar och det läggs ner med jämna mellan rum. Det är riktigt irriterande när man spelar online spel eller är precis på väg att spöa skiten ur någon liten tysk i fifa.

Min dator går via trådlöst internet från en Belkin N1 router. Mitt xbox går däremot via kabel till samma router. Ofta får man som svar på internet att det är för att det är trådlöst som det kopplar ner, men mitt xbox krånglar också så...

Väldigt många gånger har jag fått meddelanden från mina motståndare efter att mitt internet kopplat ner FIFA matchen när det står 1-1 i 85:e minuten(cirka).

Iallafall... Är det någon som vet eller bara har någon idé på vad man ska testa? Jag är trött på att få connection interupt vid de viktigaste momenten i ett spel. Tack på förhand!


signatur

Även om jag skriver runt på forumet så klassas jag som en aktiv gamer :)

Medlem

Har du vista? Finns väl någon rolig bugg där som många får där anslutning helt plötsligt lägger ner av någon anledning, kommer ej ihåg vad dock det var.

Medlem

Inte så att din Router är cp då? som min


signatur

Rawr

Medlem

Om du har haft samma ISP under en lång tid kan mer kunder kopplats in i samma telesation som du. Du kan ringa din ISP och be dem att omkonfiguera rates. Jag gjorde detta med BBB för några år sedan och fick dramtiskt sänkt ping.

Medlem

Ett enkelt sätt att testa är väl om du kör utan router och ser om du får samma problem, isf är det routern som är kass. Annars är det din uppkoppling eller dator som är kass.

Medlem

nej jag har inte vista, håller mig till härliga xp istället

routern skulle det förvåna mig om det var nåt fel på eftersom den är rätt så ny och jag tror vi köpte den dyrare av dom alla produkterna för vi tänkte: Då måste vi ju få jätte bra speed och stabilitet på internet... Så fel vi hade...

det där med ISP fattade jag inte, men om jag gjorde så skulle det nog funka mycket bra...

jag ska testa det där med att köra utan router, då vet jag iallafall om det är fel på den eller inte

tack för allt


signatur

Även om jag skriver runt på forumet så klassas jag som en aktiv gamer :)

Inaktiv

Router bromsar å ena sidan hastigheten och brukar spöka å andra sidan. En vettig lösning är att konfigurera en Linux-burk med flera nätverkskort och använda den som "router" då blir det fullt klös men är naturligtvis lite krångligt. Är upplinan din tillräcklig och ram-minnet utgår jag från att det är tillräckligt.


signatur

Bra kylning IsTheShit

1
Skriv svar