Handkontroll till PC

Medlem
Handkontroll till PC

Ja, med Street Fighter IV till PC alldeles runt hörnet har jag då satt span efter en handkontroll till datorn, för det är ju mer eller mindre ett måste till Street Fighter.

Någon som har några tips att komma med? Vill helst inte ha en xbox-liknande kontroll då jag aldrig riktigt gillat dem. Har kikat lite på Saiteks grejer men det "klickar inte" så att säga.

Tack på förhand!


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Inaktiv

Jag gillar Logitechs Cordless Rumblepad 2. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=136260


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

PS3-kontrollen funkar bra också.


signatur
Skrivet av Gortie:

PS3-kontrollen funkar bra också.

Det är dock lite trixande med den, men sen finns det ju också kontroller som liknar PS3ans. ^^


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

Köp en trådad 360-kontroll och plugga in, ska fungera out of the box med alla Games for Windows-spel.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Men nu råkar det vara så att jag bojkottar Games for Windows-spel, och skrev i mitt första inlägg att jag inte ville ha en 360/liknande kontroll

Jag ska kika lite närmare på PS3-kontrollen, och vad för trixande det är som krävs.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Om du bojkottar GfW-spel blir det ju svårt att spela Street Fighter 4.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Det finns alltid sätt att komma runt saker och ting. Annars får man göra ett undantag med Street Fighter.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

1
Skriv svar