Från ljudkortet till TV:ns högtalare!

Medlem
Från ljudkortet till TV:ns högtalare!

Det finns säkerligen massor av trådar där ute om precis det här problemet jag har. Men med tanke på att alla använder sig av olika kablar och utrustning så ber jag om hjälp för mitt specifika dilemma!

Jag har en Samsung-TV hängandes här på väggen som jag precis lyckas få bild i genom en DVI/VGA-kabel! Det är jättefin bild och så men när det kommer till ljudet så blir det lite komplicerat..

Jag köpte även en RCA-kabel som jag kopplade från mitt ljudkort (där mina högtalare tidigare satt) direkt in till "Audio out" i TV:n.. Men hepp, inte ett ljud från TV:n!

Vad kan det vara för fel?

Medlem

Dom ska inte sitta i "audio out"
det e ditt problem..

Sätt dom i Audio IN eller motsvarande ..


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Inaktiv

Om du har HDMI på ljudkortet och HDMI i TV:N (uttag) så går ljudet i en sådan kabel (alltså HDMI). I DVI etcetera går inget ljud. Så har du inte HDMI-kontakt i både ljudkort och TV så har du tänkt rätt men som ovan nämnts, sätt inte sladden i TV:s ut, utan istället i in.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

Okej tack för detta! Ska se ifall det fungerar!

Medlem

Det var ett litet tag sedan nu men.. Jag provade allt och det fungerade inte alls! Så jag provade det absolut sista. Jag gjorde som så att jag köpte en till 3,5 mm telekabel som jag skarvade i varje ände av RCA kabeln. Sedan körde jag in ena änden i hörlursporten (phone in) i bak på TV:en och den andra änden direkt in i ljudkortet i datorn. Då funkade det!

1
Skriv svar