Mass Effect 2-DLC läckte ut

Robot
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Hur händer något sådant? Låter väldigt klantigt

Jadu, någon som spillt kaffe på servrarna kanske?

Medlem

usch att man missade detta


signatur

iObject!

Medlem

Det känns lite ruttet att dem redan har gjort extra uppdrag som är DLC och att dem inte släpps direkt med spelet... alla förhandboknings bonusar? vilka fanns det?
Ska nog tanka DLC illigalt bara för att dem lika gärna kunde haft med det i orginal kopian eller har jag en helt fuckad moral?


signatur

Det är år 2012 nu, sluta upp med era ignoranta och idiotiska tankar.

Ti.
Medlem
Skrivet av Glutt:

Det känns lite ruttet att dem redan har gjort extra uppdrag som är DLC och att dem inte släpps direkt med spelet... alla förhandboknings bonusar? vilka fanns det?
Ska nog tanka DLC illigalt bara för att dem lika gärna kunde haft med det i orginal kopian eller har jag en helt fuckad moral?

Tratt.
Du får ju DLC:n gratis om du KÖPER spelet.

Medlem

"inför släppet på fredag"

Sist jag tittade i almanackan är 28e en torsdag. Sluta skrämma mig FZ...

Medlem
Skrivet av Ankan:

"inför släppet på fredag"

Sist jag tittade i almanackan är 28e en torsdag. Sluta skrämma mig FZ...

Kanske är i butik? Steam är iaf 28:de.

Känns som det har vart en del sånna här incidenter nyligen, eller är det bara jag?

Medlem

Jag var en av dom som fick ner lite, fast bara några armors.


signatur

Where one man falls,
another one stands.

Medlem

btw spelet är i sig otroligt kort i bioware termer ...

Inaktiv

Tänker de ta betalt för detta DLC?
Isf är det ju rätt sjukt att det finns färdigt men inte kommer med i vanilla..
--
Ser nu att det verkar vara gratis, så det är väll inget att gråta över

Medlem
Skrivet av Exim:

btw spelet är i sig otroligt kort i bioware termer ...

Nej?

Medlem
Skrivet av Fisse:
Skrivet av Exim:

btw spelet är i sig otroligt kort i bioware termer ...

Nej?

Första Mass Effect gick väl på 60 timmar om man gjorde de flesta uppdragen?


signatur

Game long and prosper

Medlem

Mainquestet i dragons age tog runt 26 timmar att klara av
Mainquestet i Mass Effect 2 tog runt 12 timmar att klara av

Medlem
Skrivet av dawah:

Mainquestet i dragons age tog runt 26 timmar att klara av
Mainquestet i Mass Effect 2 tog runt 12 timmar att klara av

Och ändå får ME2 myycket högre betyg. Tycker det känns fel. Dragon Age har mycket mer replayability dessutom. Känns som om console-spel över lag får mycket högre betyg eftersom det finns två tävlande consoller så ger det en inflation. PC-spel får aldrig så högt?

Inaktiv
Skrivet av vampyrer_suger:

Tänker de ta betalt för detta DLC?
Isf är det ju rätt sjukt att det finns färdigt men inte kommer med i vanilla..
--
Ser nu att det verkar vara gratis, så det är väll inget att gråta över

Flera av DLC är "exklusiva" rustningar du får, beroende på vad och var du beställer, EBgames/Gamestop får en egen utrustning, Collectors får en ect.

Personligen tycker jag de är skitsnack om att kalla de för DLC.

Medlem
Skrivet av Javas:
Skrivet av Fisse:
Skrivet av Exim:

btw spelet är i sig otroligt kort i bioware termer ...

Nej?

Första Mass Effect gick väl på 60 timmar om man gjorde de flesta uppdragen?

Verkligen inte. Att spela det två gånger, med new game plus, så kom jag upp i 45 timmar ungefär. Då första genomspelningen tog 30, å andra 15. Konversationer är halva spelet som man säger. Vilket märktes när man inte orka lyssna på dom en gång till.

Medlem
Skrivet av vampyrer_suger:

Tänker de ta betalt för detta DLC?
Isf är det ju rätt sjukt att det finns färdigt men inte kommer med i vanilla..
--
Ser nu att det verkar vara gratis, så det är väll inget att gråta över

Suck, du och alla andra som whinar över DLC, kostnader och "f.d. original-content" borde lära er lite om hur branchen funkar.

Bara för att dessa små tillägg är färdiga nu behöver knappast betyda att de kunde varit med på disk. I så fall hade de behövt vara färdiga för 3-6 månader sedan.

Medlem

vart kan vi läsa att extra uppdrag kommer finnas att få gratis när man köpt spelet? har förbokat via gamestop genom att man bytt in 2 begagnade spel och pröjsat 1kr.

hoppas iaf man får lite dlc gratis, jag menar uppdrag, ger blanka fasiken i "tuff rustning" då jag är här för att spela rollspelet och uppleva storyn.

Medlem

Mass Effect 2 har tagit bort allt som var jobbigt i första spelet, Alla jävla onödiga items som inte var värda något, planetscanningen osv.

Karaktärerna har färre skills, men är istället mycket mer definerade, sen har alla en Loyaltyskill också som du låser upp för dem när du gör deras specialquest. Efter det kan du för övrigt använda Advanced training för att ge denna skill till din egen karaktär. Du kan bara ha 1 av dessa skills sammtidigt dock så det gäller att välja vilken som passar dig bäst.

Istället har de gjort om de delarna till saker som är faktiskt riktigt skoj, Vilket betyder att det du får är Mass Effect 1 utan alla dåliga/tråkiga delar. Vilket gör ME2 till ett sjukt bra spel.

Men ja, Det är kortare än ME1, ganska mycket kortare faktiskt. Tog mig 20 timmar att spela igenom det första gången och då gjorde jag nästan alla sidouppdrag osv, skulle chansa på att man kan få upp det till 30h om man gör precis allt dock.

Verkar vara ganska bra replayvalue på spelet dock, har börjat om på spelet nu genom att ladda min karaktär ifrån första omgången, så nu fortsätter jag att levla osv, på en svårare svårighetsgrad denhär gången.

Hoppas det dyker upp några nice kampanjer som DLC snart.

Medlem
Skrivet av dawah:

Mainquestet i dragons age tog runt 26 timmar att klara av
Mainquestet i Mass Effect 2 tog runt 12 timmar att klara av

26 timmar för att klara av Dragon Age? Jag spelade över 50 timmar första gången jag spelade igenom spelet och jag gjorde högst tre sidequests. Andra gången tog det strax över 30 timmar...

Jag kommer nog att vara rätt nöjd med speltiden i ME2.

Medlem

vafan, så orättvist!

Medlem
Skrivet av dawah:

Mainquestet i dragons age tog runt 26 timmar att klara av
Mainquestet i Mass Effect 2 tog runt 12 timmar att klara av

Sen när är Dragon's Age Biowares obestridda standard genom alla tider någonsin?

Det är snarare Dragon's Age som är längre än vanligt

Medlem

Jag hann ladda hem alla men det återstår ju att se om det ens funkar hehe. Jag får återkomma när min collector's edition behagar dyka upp. =P


signatur
Medlem

ME2 var en riktig besvikelse. Tråkiga och (VÄLDIGT) upprepande strider. Samma cooldown på alla powers liksom, vafan är det om? Och att alla skjuts iväg på samma vis. Kötta random thugs i en kvart sen kommer man till boss-hasse med shields, armor och lite mer hp än de andra. Rinse and repeat. Detta är sant för de flesta sidouppdragen.

Main-uppdraget är otroligt kort och består av kanske 5 riktiga uppdrag resten är mer sidouppdrag som jag ser det där man letar rätt på sin crew. Trodde det skulle bli mega epic när man körde suicide mission men icke sa nicke... Riktig besvikelse som sagt, ettan var BRA mycket bättre. Inte lika engagerande story den här gången heller.

Medlem

Smart drag av dom..

Inte mindre folk som kommer köpa det nu..

Medlem

Jag klockade in på runt 26 timmar. Jag vill minnas att jag i första spelet klockade in på blygsamma 22 timmar men då tröttnade jag faktiskt mot slutet och bara sprang igenom för att klara av spelet. Efter 3½ genomspelning för att få level 60 så landade jag på runt 45 timmar tror jag...

Här är replayability BETYDLIGT högre än i 1:an eftersom man slipper alla tråkiga skituppdrag som måste göras. Jag kände inte en enda gång under dessa 26 timmar att det blev tråkigt faktiskt. I 1:an var det ju rena skiten att köra omkring i den där förbannade bilen som man slipper helt och hållet här.

Däremot är det ju sagt att Hammerhead (fordon) ska komma som DLC, betyder det att man då kan utforska planeter precis som i 1:an för det kan man inte överhuvudtaget i 2:an...

Medlem
Skrivet av kayl:

ME2 var en riktig besvikelse. Tråkiga och (VÄLDIGT) upprepande strider. Samma cooldown på alla powers liksom, vafan är det om? Och att alla skjuts iväg på samma vis. Kötta random thugs i en kvart sen kommer man till boss-hasse med shields, armor och lite mer hp än de andra. Rinse and repeat. Detta är sant för de flesta sidouppdragen.

Main-uppdraget är otroligt kort och består av kanske 5 riktiga uppdrag resten är mer sidouppdrag som jag ser det där man letar rätt på sin crew. Trodde det skulle bli mega epic när man körde suicide mission men icke sa nicke... Riktig besvikelse som sagt, ettan var BRA mycket bättre. Inte lika engagerande story den här gången heller.

Ja...kan du hitta ett spel överhuvudtaget där inte actiondelen blir upprepande så lycka till. Jag tycker det var otroligt skönt att ligga med sniper i det här spelet och plocka folk med headshots och hade inga som helst problem med det. Detta är en STOR anledning till att jag kommer att köra om det igen. 1:an framstår ju som extremt platt och livlös i jämförelse när det gäller det mesta faktiskt...

Medlem

Det jag tycker är mest intressant med ME2 är ju att man kan ta sin karaktär från första och då kommer ens val från ME1 att påverka ME2 längtar till att pröva detta.

Medlem
Skrivet av Sevenix:

Mass Effect 2 har tagit bort allt som var jobbigt i första spelet, Alla jävla onödiga items som inte var värda något, planetscanningen osv...............................

Håller helt med allt du skrev ^^
ME2 är roligare än ME och dom har lyckats väldigt bra

Medlem

hur i helvete har flera här redan spelat ME2??? seriöst? piratat det? eller bor ni i USA? även då verkar ni varit jävligt kvicka.

12
Skriv svar