hjälp omgående! får ingen bild på mitt nya grafikkort.

Medlem
hjälp omgående! får ingen bild på mitt nya grafikkort.

hej,
har nyss satt i mitt nya grafikkort, ett 4770, och det ger ingen bild! vad är fel? har kollat så att strömkontakten var hela vägen in likaså att den sitter fast ordentligt på moderkortet. den snurrar igång när man startar datorn men ingen händer.
provade att sätta i mitt gamla grafikkort och då fick jag bild. snälla hjälp mig, sitter med det just nu och vill gärna ha det löst idag.

all hjälp uppskattas
//napahlm

UPDATE:
var lite snabb får inte alls någon bild med det gamla heller, fick upp en blå HP- bild bara sen pep datorn till och det dök upp något på skärmen som jag aldrig hann läsa.
kan nämna att innan jag bytte kort avinstallerade jag allt vad grafikkort heter på datorn, stängde av, satt i nytt kort, satte ingång och där är vi nu.

Medlem

hittade felet. gick in i BIOS och såg att datorn valt PCI porten som standard video port, inte PCI-Express. ändrade och vips så varde bild.
fast nu dök det upp ett annat problem. datorn startar om ca 5 sek in i spelen. vad är problemet? drivrutiner? värme?

Medlem

Troligen att nätaggregat inte pallar grafikkortet, alt. överhettning.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Skrivet av Zelaxe:

Troligen att nätaggregat inte pallar grafikkortet, alt. överhettning.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Inaktiv

Installerat Catalyst Control Center och .net?


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

catalyst och de senaste drivisarna har jag installerat, men vad är .net?

men det ser ut som om det fungerar nu... har iofs inte provat nfs:ps igen, det var det spelet som hängde sig första gången, men både CoH och SC: Double Agent fungerar utan problem. ska prova lite annat som jag har liggande, stalker, graw2 och liknande för att testa.

Medlem

Testa och belasta med Furmark och Orthos (googla efter dem) och se om agget pallar belastningen.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

1
Skriv svar