Om ljudet i Bad Company 2

Robot
Medlem
Om ljudet i Bad Company 2

Rättning, Ljudet i Bad Company 2 väl?

Medlem

bad company 3? Calle nu har du lagt något i gröten igen :D..

Medlem

Oj då, måste ha missat rätt mycket, redan bad company 3?

Edit: Blev fixat precis när jag kommenterade. Doh

Medlem

Är det något Dice kan, så är det ljud! Jag vet inte ett enda spel som har bättre ljud än Bad Company, och av betan att döma så har de lyckats igen med ljudet!

Medlem

Synd att jag inte kan kolla på det i skolan.


signatur

SneL fezt heSt

Medlem
Skrivet av Jozo:

Är det något Dice kan, så är det ljud! Jag vet inte ett enda spel som har bättre ljud än Bad Company, och av betan att döma så har de lyckats igen med ljudet!

Så sant. Utvecklare borde ta efter vad Dice gjorde med ljudet i Bad Company. Fruktansvärt bra.

Medlem

Håller med.
Om ljudet håller samma kvalité som i Bad Company 1, så kommer det vara en fröjd för örat minst sagt.

Dice vet verkligen hur dom fixar till ljud till deras spel

Medlem
Skrivet av Jozo:

Är det något Dice kan, så är det ljud! Jag vet inte ett enda spel som har bättre ljud än Bad Company, och av betan att döma så har de lyckats igen med ljudet!

På det stora hela håller jag med. Däremot så tycker jag allt att Wolfenstein överträffade Bad Company (och BC2-betan) beträffande vapenljud.

Medlem

Det finns inga genvägar till det perfekta ljudet dåra!

Medlem
Skrivet av rudeboystig:

Det finns inga genvägar till det perfekta ljudet dåra!

Kram på're!


signatur

Make 'em laugh; make 'em cry; make 'em wait.

Medlem

Jag som trodde de skulle bli intressant ljudmakeriläsning. :C

Artikeln i kort version:
"vi gör ljudet i software=bättre ljud & kompatiblare (pc slipper ljudkort).. otur för dig med långsam dator, men annars är det bara fördelar.. så ursäkta oss, och ni SNR nördar... kör digital out till en bra extern DAC o högtalare".


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Inaktiv

OpenAL Soft eller?


signatur

Ta en gärna en titt på mina GB/C och GC emulatorer www.tuxemu.se.nu :)

Medlem

Tobbe, håller med, den där artikeln handlade om ljudprogrammeringen, inte ljudet, man vill ju läsa hur de hanterar ljudet, hur mkt de filtrerar, hur mkt de spelar in, hur de ställer filter för att saker ska låta som om de kom över ett avstånd etc etc.


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem

Längtar så fruktansvärt till releasen


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av simulacra:

Tobbe, håller med, den där artikeln handlade om ljudprogrammeringen, inte ljudet, man vill ju läsa hur de hanterar ljudet, hur mkt de filtrerar, hur mkt de spelar in, hur de ställer filter för att saker ska låta som om de kom över ett avstånd etc etc.

serri?..

Medlem

Bra artikel. Skall bli intressant att höra slutresultatet.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av simulacra:

Tobbe, håller med, den där artikeln handlade om ljudprogrammeringen, inte ljudet, man vill ju läsa hur de hanterar ljudet, hur mkt de filtrerar, hur mkt de spelar in, hur de ställer filter för att saker ska låta som om de kom över ett avstånd etc etc.

Nya modet är att spela in skottlossning med flera mikrofoner som man placerar vid olika avstånd. Så spelet väljer ut passande inspelningar beroende på vilket avstånd du befinner dig när skott avlossas.

Tror det är så de har jobbat iaf.

1
Skriv svar