Hur kraftfull dator måste man ha för att...

Medlem
Hur kraftfull dator måste man ha för att...

..flytta runt steamfönstret med spellistan utan att det hackar? Min GPU går upp till 45% från 0% när jag flyttar fönstret och sk*ten hackar helvete.

Jo, jag har en gammal dator... men personligen anser jag att det är rätt konstigt.

Så vid vilken prestanda slutar rutan hacka? Någon som vill dela med sig denna info?

Inaktiv

Brukar hacka inna korrekta driv är inlagda. Hackar i min senaste burk då också.

Jag har haft noll hack i Steam (Valve) änmda sedan starten. Det som bidrog tidigare var snarare att RAM inte räckte till, men då pratar vi stenåldern. Har i alla fall alltid kört Steam flytande med P3:a till exempeloch Athlon K7 700 MHz även med en P3 450MHz. Pratar du source är det en helt annan sak. Fölrsök fixa med driv. Är burken din gammal så kolla om du kan öka FSB det är rejält stor skillnad från 400 upp till 800. Testade P4 med 400MHz i Quake4 och den tuggade sönder, ökade till 500FSB drygt då kunde jag spela, så 800FSB ger stor skillnad.

Svårt när man inte vet vilken burk det gäller men ändå ... håll till godo.

Edit: Om bryggan blir för varm får man samma symptom. Kan vara annan överhettning också.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

Tack för svaret. Att öka FSB har jag inte funderat över då jag inte är insatt i det... men borde kanske satsa på att bli det.

Har idag en gammal P4 1,8 Ghz
2GB DDR
Powercolor HD3650 512MB AGP
XP

Men jag startade egentligen tråden lite skämtsamt för av någon anleding så suger valves gröna fönster med spellistan (den ute på skrivbordet) väldigt mycket resurser när man flyttar på den. Så jag undrar om andra också har det här problemet.

Inaktiv

Det var just en 1,8 P4 som jag testade Quake4 med. När jag flyttar den i min burk är det inga problem.


signatur

Bra kylning IsTheShit

1
Skriv svar