Left 4 Dead video card

Inaktiv
Left 4 Dead video card

Hejsan jag hade tänkt köpa left 4 dead men fick reda på att min dator inte klarar det :evil: men sen började jag leta efter ett nytt videocard för det var det som var för gammalt, men innan jag köper undrar jag om denna funkar lika bra som allt annat.
(är inte så bra med datorer och sånt)

Tack!

[http://accessories.euro.dell.com/sna/products/Video_Kort/prod...]

Inaktiv

Fel forum anmäld

Här är sys req för L4D. Du klarar dig precis för minum inställningarna med det där kortet. Annars skulle jag villja säga att det är ett ganska dålig kort för spel och att du kan hitta lika dyra fast bättre på andra affärer.

OS: Windows Vista, Vista 64, XP,

CPU: 3.0GHz P4, Dual Core 2.0 or AMD64X2 (or higher)

RAM: 1 GB for XP / 2 GB for Vista

Disc Drive: DVD-ROM Drive

Hard Drive: At least 7.5 GB of free space

Video: DirectX 9 compatible video card (Video card must be 128 MB or more and should be a DirectX 9 compatible with support for pixel shader 2.0)

Sound: DirectX 9.0c compatible sound card

Tillägg: Jag slant med musen och råka anmäla med fel kategori ledsen för det moderorn


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

För de pengarna är detta kortet nog det bästa du kan få.

Inaktiv

Åt andra sidan kanske hans moderkort bara stödjer så låga hastigheter som på det där andra


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

nj
Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Åt andra sidan kanske hans moderkort bara stödjer så låga hastigheter som på det där andra

Moderkortet har inget att göra med hur snabbt grafikkort som stödjs mer än att det måste ha rätt stort uttag, det som kan vara avgörande med moderkortet är om man kör SLI/CrossFire, ifall det tex bara ger PCIe x8-hastighet på båda portarna, eller har PCIe 1.0-portar så bandbredden kan bli begränsad. Fast för enkla kort så kvittar det.

Det som däremot är värt att tänka på är hur snabb processorn är, kan vara rätt menlöst att köpa ett alltför snabbt grafikkort om processorn ändå riskerar bli en flaskhals (även om det kan vara bra med ett kraftigt grafikkort om man kör högre upplösningar).

Inaktiv

det var bandbredd jag mena


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Skrivet av theHarmlessWarrior:

det var bandbredd jag mena

Dom har båda PCI-E 1 x16. Moderkortet bör ha PCi-E 1 x16. No problemos. ^^

Kör på ett 4650, eller spara lite mer pengar och köp ett 4770.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

1
Skriv svar