BIOS/Datorn startar inte!

Medlem
BIOS/Datorn startar inte!

Hejsan.

Höll på att ändra lite minnen i datorn, typ bytte ut och testate lite random. Samtidigt ändrade jag lite i BIOS. Efter en BIOS-ändring startade datorn inte riktigt utan fastande med felmedelande precis innan Windows skulle starta. Andrade tillbaka och datorn startade som normalt.
Testade sedan igen med de nya inställningar och datorn hängde sig ännu en gång.
Nu startar datatorn inte alls. När jag trycker på strömbrytaren går alla fläktar i gång och hårdisken börjar knastra. Men skärmen förblir svart och inget start-peeep hörs från m-kortet.:down::down::down:

Vad kan va fel? :evil:

Tacksam för hjälp!:heart:


signatur

B lup

00a
Medlem

håll in ""Insert" knappen vid uppstart. annars, Nollställ CMOS. Brukar vara ett litet batteri på moderkortet som du ska plocka ur. står mer exakt i din moderkorts manual.

Medlem

Redan testat det, ingen som helt skillnad. Kan m-kortet pajjat??


signatur

B lup

00a
Medlem

Vad var det du ändrade i BIOS?

Medlem

Ration (eller vad det heter) på minnerna.


signatur

B lup

00a
Medlem

testa ett minne i taget eller ta andra minnen om du har några.

Medlem

testat att köra med ett minne, samt att ta bort allt annat.

en sidofråga: ska 2 röda dioder alltid lysa på ati 4850s baksida??


signatur

B lup

00a
Medlem

tror inte dioderna ska lysa hela tiden utan de ska bara blinka till vid uppstart. googlade lite på det men fick inte klart för mig vad de betyder. dock hittade jag trådar där folk också har haft problem med datorn och nämner samma sak med dioderna som du nämner. Men är inte helt säker på om något är fel med det. kanske någon annan med hd4850 kan kolla lite med sitt kort.

Kanske får för lite ström eller liknande. nVidias GTX-kort lyser ju grönt ifall dom får ström och rött ifall det inte är tillräckligt.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem
Skrivet av master_chrille:

Kanske får för lite ström eller liknande. nVidias GTX-kort lyser ju grönt ifall dom får ström och rött ifall det inte är tillräckligt.

Har ju funkat i ett år... men det kanske kan vara så att moderkortet har oajjat och på så sätt inte ger ström eller?


signatur

B lup

Medlem

Äh, nu skiter jag i det här, hoppas att det är mobot. Beställer ett nytt istället för att flumma runt.


signatur

B lup

Inaktiv
Skrivet av master_chrille:

Kanske får för lite ström eller liknande. nVidias GTX-kort lyser ju grönt ifall dom får ström och rött ifall det inte är tillräckligt.

Du och dina ström lösningar på alla problem:down::)


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

1
Skriv svar