Vinn Star Trek Online

Robot
Medlem
Vinn Star Trek Online

Haha måste pröva gratismånaden


signatur

Game long and prosper

Medlem

Synd att spelet har så horribelt betalsystem, micropayment + månadkostnad. Annars är det ju rätt så kul..


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

Synd att spelet har så horribelt betalsystem, micropayment + månadkostnad. Annars är det ju rätt så kul..

Dock så är du inte tvingad att köpa extra saker.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Neatherblade:
Skrivet av KlosterKatten:

Synd att spelet har så horribelt betalsystem, micropayment + månadkostnad. Annars är det ju rätt så kul..

Dock så är du inte tvingad att köpa extra saker.

Det är man ju inte i F2P MMOs heller, men när max karaktärs slot är 3 och det finns 3 olika klasser + Klingon sidan.. och man måste köpa fler slots för att kunna lira allt även när det är månadskostnad, så börjar man ju undra vad i helvete det är för skit.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Försöker FZ säga något med att enbart ge bort T-shirts av storleken large i en tävling för star-trek-prylar?


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Jag har det absolut bästa namnet.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Hoppas att man vinner!


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Grym tävling:)

Medlem
Skrivet av Greger:

Försöker FZ säga något med att enbart ge bort T-shirts av storleken large i en tävling för star-trek-prylar? http://www.facepunch.com/fp/emoot/ohdear.png

HAHA men vad jag har sett så delar de jämt ut T-shirts i storleken large på sina tävlingar.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

Det är man ju inte i F2P MMOs heller, men när max karaktärs slot är 3 och det finns 3 olika klasser + Klingon sidan.. och man måste köpa fler slots för att kunna lira allt även när det är månadskostnad, så börjar man ju undra vad i helvete det är för skit.

Fast nu är det ju så, att du kan flyga i princip vilket skepp du vill oftast vilken klass du spelar som. Skillnaden är framför allt i markstrider, och att du får vissa kunskaper "per automatik" för din klass, medans andra klasser måste lära sig samma kunskaper manuellt.

Ta ett exempel som Science, med dess förmåga att skjuta på "subsystem". Tactical och Engineering kan lära sig samma förmåga via sina officerare, men Science kaptener får det per automatik.

Så i teorin, så kan man hålla sig till "en klass" genom hela spelet, och helt enkelt bygga upp sig med sina skills för att hantera olika skepp/vapen utöver det man bör använda som sin klass.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem
Skrivet av darkthunder:
Skrivet av KlosterKatten:

Det är man ju inte i F2P MMOs heller, men när max karaktärs slot är 3 och det finns 3 olika klasser + Klingon sidan.. och man måste köpa fler slots för att kunna lira allt även när det är månadskostnad, så börjar man ju undra vad i helvete det är för skit.

Fast nu är det ju så, att du kan flyga i princip vilket skepp du vill oftast vilken klass du spelar som. Skillnaden är framför allt i markstrider, och att du får vissa kunskaper "per automatik" för din klass, medans andra klasser måste lära sig samma kunskaper manuellt.

Ta ett exempel som Science, med dess förmåga att skjuta på "subsystem". Tactical och Engineering kan lära sig samma förmåga via sina officerare, men Science kaptener får det per automatik.

Så i teorin, så kan man hålla sig till "en klass" genom hela spelet, och helt enkelt bygga upp sig med sina skills för att hantera olika skepp/vapen utöver det man bör använda som sin klass.

Du kan inte maxa alla skills, och vissa skills funkar bara för en viss skeppstyp, så nej.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

så nej

Så jo...

I min tidigare post skrev jag att man kunde skilla upp andra skills förutom dom som är bäst "för din klass". Jag sa aldrig att man kunde maxxa ut poängen på ALLA skills, det vore ju helt idiotiskt. Men som dom flesta MMOs, så lär det väl finnas en form av "Respec" där du får tillbaka alla poäng, och kan sätta ut dom igen.

Så även om du spelar som en Science kapten, så kan du respecca, och plocka på dig alla skills som är bra för Tactical eller Engineering istället.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem
Medlem

Riktigt generös tävling
Nu vore det smidigt om man bara kunde komma på ett passande kaptensnamn

Medlem
Skrivet av darkthunder:
Skrivet av KlosterKatten:

så nej

Så jo...

I min tidigare post skrev jag att man kunde skilla upp andra skills förutom dom som är bäst "för din klass". Jag sa aldrig att man kunde maxxa ut poängen på ALLA skills, det vore ju helt idiotiskt. Men som dom flesta MMOs, så lär det väl finnas en form av "Respec" där du får tillbaka alla poäng, och kan sätta ut dom igen.

Så även om du spelar som en Science kapten, så kan du respecca, och plocka på dig alla skills som är bra för Tactical eller Engineering istället.

Det är bara en massa antaganden där, tänk om dom inte har som dom flesta andra MMOs?


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Trek-nörd som man är så har jag lirat spelet sedan den stängda betan och jag gillar det (har också redan mina skepps- och karaktärsnamn färdiga inkl bio ). Jag har testat de flesta MMO:n på marknaden och denna har potential. Hoppas bara de fixar alla grova buggar som finns nu och släpper lite på instanserna så att spelet blir mer levande. Rymdstriderna är helt klart roligast men kan tänka mig att markstriderna blir roligt när man kör med andra människor.

Och ang leveling-systemet så finns det ju mycket att välja på då du inte bara kör upp din egen gubbe utan även din "crew". Så du kan finputsa varje medlems egenskaper som du sedan använder i rymden och på planeterna.

Spelet har en hel del buggar så jag hoppas de finslipar spelet och att det överlever. Ser helt klart fram emot när spelet öppnar helt för allmänheten så att de får in lite cash. Bara spelet inte sågas för mycket... Hoppades på att man kanske har en liten chans att vinna så att man kan köra det mera sedan, annars får man väl köpa det :).

Och till alla er där ute, testa gärna spelet. Nej det är inte som World of Warcraft eller de andra fantasy-spelen så ingen magi och halvnakna elves, utan här är det kalla rymden och redshirts som cannon-fodder som gäller. Ladda alla redshi... eh, photon torpedoes och testa det iaf innan ni sågar det pga recensioner eller screenshots.

Medlem

För den delen, när har Klaus Klingonski sin nästa hockeymatch? Han är stark, den där ryssen.


signatur

???????????????

Medlem

Fullt pris för spelet? + månadskostnad? + micro-transaktioner? För ett spel som inte ens är klart alls, saknar 50% av allt innehåll och har rekord-mycket buggar?

Bara om du saknar självrespekt!

Synd dock, för spelet hade potential. Synd att dom ska bränna hela skiten på att släppa det efter 2 år i utveckling (omg, lol?).

Det är uppenbart att Cryptic försöker mjölka pengar ur spelet och inte har några större planer för det.

Ruttet. För jag ville så gärna att det skulle vara bra...

Medlem
Skrivet av Securion:

Fullt pris för spelet? + månadskostnad? + micro-transaktioner? För ett spel som inte ens är klart alls, saknar 50% av allt innehåll och har rekord-mycket buggar?

Bara om du saknar självrespekt!

Synd dock, för spelet hade potential. Synd att dom ska bränna hela skiten på att släppa det efter 2 år i utveckling (omg, lol?).

Det är uppenbart att Cryptic försöker mjölka pengar ur spelet och inte har några större planer för det.

Ruttet. För jag ville så gärna att det skulle vara bra...

50% av innehållet fattas jag tror inte det plus så är det inte rekord buggar efter dom senaste patcherna så har en hel del buggar försvunnit. och på tal om att spelat har utvecklats på 2 år är för att dom hade redan en spel motor redo dom använder samma motor som i champions online.

Medlem

Lycka till alla hoppas man vinner

Medlem

riktigt roligt lir faktiskt,

en bug som det finns fix för men ingen patch är att inaktivera dynamic lightning gäller iaf ati vet ej om nvidia, löser en del stutter problem etc.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Om man bara kan komma på ett bra namn så.


signatur

Mucha shaka paka

Medlem

kör random name generatorn i värsta fall

Jag hoppas folk iaf kör den så man slipper %%333haxx%%% namn


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Har spelat betan, tack och lov. nu VET jag att man INTE ska köpa skiten, så värdelöst spel!
Grymt besviken på det, fattar inte att det ens får heta Star Trek, alltså, det käns som -Space Invaders 1985 Online-
Keff keff keff!

Synd, för fan vilken lore ST har, de sumpade verkligen en grym chans att göra ett fett mmo


signatur

Det var inte jag...

Medlem

Tävla kan man göra, men jag tänker nog inte köpa spelet med tanke på hur de sumpade CO

1
Skriv svar