Ytterligare en "MICKEN HAR SLUTAT FUNGERA, HELP PLEASE!!1"

Inaktiv
Ytterligare en "MICKEN HAR SLUTAT FUNGERA, HELP PLEASE!!1"

Tjena!

Den har alltså slutat fungera både i vent, msn, ljudinspelaren etcetc.
Detta hände efter att jag kom hem från skolan en vacker dag, dagen innan hade det alltså fungerat som vanligt.

Jag har ett Sound Blaster X-Fi XtremeGamer ljudkort.
Har testat alla ingångar på datorn, micen ÄR påslagen.

En liten märklighet... när jag kopplar in USB-headsettet så byter det ljudenhet till "C-Media USB Headphone Set" istället för mitt vanliga ljudkort. Kan detta ha något med saken att göra?

Tar gärna lite printscreens om det behövs, glad för any response :)!

Tack på förhand,
Kalas.

Inaktiv

Leverera så mycket information du kan så blir det enklare att hjälpa till. Lämna gärna lite skärmdumpar.


signatur

© Copyright by T@wo

Operativsystem, vad du har i datorn, vilken mic och allt sånt.
Testa ominstallera drivrutiner, det brukar vara det vanligaste problemet.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

nj
Medlem

USB-headsets brukar ha egna ljudkretsar som sköter uppspelningen (iom de inte kopplas in till ett ljudkort) och det kan helt enkelt vara så att dess microfon valts som standardmic i Windows/programmen du använder.

Inaktiv

Hej!
Tack för respons.
Tar gärna lite skärmdumpar men frågan är på vad du vill ha det över ;o

Kör:
Windows XP
Standard USB-headset från Trust (har testat att köpa ett annat för att se om det var fel på headsettet, det andra fungerade ej hlr)
Processor: Intel Core Quad Q6600 2.40GHz (autoklockad av komplett.se vet inte till exakt vad dock)
Graffe: NVIDIA GeForce 8800 GTX 768mb
Ljud: Creative SB X-Fi, står även typ Realtek High Definition Audio. Vet inte om det är typ ett internt och ett externt och att dem kanske krockar lr ngt? Är rätt kass på hårdvara tbh :/

Tack för all hjälp iaf :)!

Inaktiv
1
Skriv svar