Asus Mars 295 Limited Edition

Inaktiv
Asus Mars 295 Limited Edition

Hej,
tänk er att sitta på en dator med quad-sli och 16 gigabyte grafikminne, vore inte det någonting? Jag skulle inte ha någonting emot det iallafall...

http://www.idg.se/2.1085/1.232915/fyra-gigabyte-minne-i-gtx-2...


signatur

© Copyright by T@wo

Det vore något allt


signatur

Mess with the best, die like the rest. ^^

2 GTX285 cores är inte dåligt. Men bara 1000 exemplar och kommer väl att kosta runt 8000kr kanske.

Visst, det skulle vara coolt att ha en, men knappast något som jag skulle köpa.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Inaktiv
Skrivet av master_chrille:

2 GTX285 cores är inte dåligt. Men bara 1000 exemplar och kommer väl att kosta runt 8000kr kanske.

Visst, det skulle vara coolt att ha en, men knappast något som jag skulle köpa.

Skulle heller aldrig köpa den för den summan då man är en "fattig" student... Men man kan ju alltid drömma och skulle inte klaga ifall jag fick en eller fyra. (=


signatur

© Copyright by T@wo

00a
Medlem

tror de kommer kosta mycket mer än 8k med tanke på att vanliga GTX280 1gb kort kostar ca 4k. det här är dessutom 2st och 2gb minne vardera och endast 1000exemplar. skulle inte förvåna mig om de kostar 15k eller mer. och med quad sli antar jag att du menar fyra separata kort, och då blir det egentligen 8way-SLI. fast om du spelar går det bara att använda tre GPU'er och desutom tror jag det bara går att använda grafikminnet från ett kort.

Inaktiv
Skrivet av Joel1992:

tror de kommer kosta mycket mer än 8k med tanke på att vanliga GTX280 1gb kort kostar ca 4k. det här är dessutom 2st och 2gb minne vardera och endast 1000exemplar. skulle inte förvåna mig om de kostar 15k eller mer. och med quad sli antar jag att du menar fyra separata kort, och då blir det egentligen 8way-SLI. fast om du spelar går det bara att använda tre GPU'er och desutom tror jag det bara går att använda grafikminnet från ett kort.

Priset är ju fortfarande okänt men det kommer säkerligen inte vara billigt.

"Och ja, kortet är även förberett för quad-sli. Priset är ännu okänt."

Det står ju att kortet är förberett för quad-sli så man ska ju kunna använda grafikminnet från alla fyra kort.


signatur

© Copyright by T@wo

Medlem
Skrivet av T@wo:

Det står ju att kortet är förberett för quad-sli så man ska ju kunna använda grafikminnet från alla fyra kort.

Ja men är det inte så att alla minnen fylls med samma data när man kör SLI/CF?

Medlem

Quad-SLI är SLI med 4 kärnor fördelade på två kort och inget annat, bara CrossfireX som har stöd för 4 kort samtidigt om jag inte är helt vilse.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

1
Skriv svar