Halo Reach pressar 360:n till max

Robot
Medlem
Halo Reach pressar 360:n till max

Kör hårt Bungie, visa vad ni går för!

Medlem

360:n skulle mycket väl kunna vara maxad med halo reach, kan dock inte säga att jag har något direkt vetskap.

Medlem

Inte första gången man hör löften om ett spel ska "pressa konsolen till max". Med tanke på att det är Xbox 360 vi pratar om så lär 95% av dom som spelar Halo Reach få RROD eller något annat hårdvarurelaterat problem.

Medlem

Detta låter bra, hoppas 360-spelen kommer fortsätta i denna riktning

Medlem

Haha ring of death v. 2.0 anländer till xbox!

Medlem
Skrivet av Frede:

Inte första gången man hör löften om ett spel ska "pressa konsolen till max". Med tanke på att det är Xbox 360 vi pratar om så lär 95% av dom som spelar Halo Reach få RROD eller något annat hårdvarurelaterat problem.

Du tycker inte att du överdrev lite nu?
Jag tror itne det är större chans att få RROD även om dom pressar konsolen till max, tror inte det spelar någon roll.

Eftersom dom flresta RROD beror på att lödningar som har brytits av. Vilket beror på när konsolen bllir varm så utvidgas metallen och sedan när man stänger av den så dras metallen ihop sig igen. Så håller det på tills Lödningarna inte orkar mer och dom knäcks och det blir glapp.

Medlem
Skrivet av Jo0n:
Skrivet av Frede:

Inte första gången man hör löften om ett spel ska "pressa konsolen till max". Med tanke på att det är Xbox 360 vi pratar om så lär 95% av dom som spelar Halo Reach få RROD eller något annat hårdvarurelaterat problem.

Du tycker inte att du överdrev lite nu?
Jag tror itne det är större chans att få RROD även om dom pressar konsolen till max, tror inte det spelar någon roll.

Eftersom dom flresta RROD beror på att lödningar som har brytits av. Vilket beror på när konsolen bllir varm så utvidgas metallen och sedan när man stänger av den så dras metallen ihop sig igen. Så håller det på tills Lödningarna inte orkar mer och dom knäcks och det blir glapp.

Självklart var det en överdrift från min sida, men jag ville bara poängtera att en enligt mig såpass instabil och problembärande konsol som Xbox 360 pressas till max inte är ett bra tecken.

Inaktiv

Tycker då inte grafiken ser så bra ut.


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Medlem
Skrivet av Frede:
Skrivet av Jo0n:
Skrivet av Frede:

Inte första gången man hör löften om ett spel ska "pressa konsolen till max". Med tanke på att det är Xbox 360 vi pratar om så lär 95% av dom som spelar Halo Reach få RROD eller något annat hårdvarurelaterat problem.

Du tycker inte att du överdrev lite nu?
Jag tror itne det är större chans att få RROD även om dom pressar konsolen till max, tror inte det spelar någon roll.

Eftersom dom flresta RROD beror på att lödningar som har brytits av. Vilket beror på när konsolen bllir varm så utvidgas metallen och sedan när man stänger av den så dras metallen ihop sig igen. Så håller det på tills Lödningarna inte orkar mer och dom knäcks och det blir glapp.

Självklart var det en överdrift från min sida, men jag ville bara poängtera att en enligt mig såpass instabil och problembärande konsol som Xbox 360 pressas till max inte är ett bra tecken.

RROD är nånting som fanns i början av 360 försäljning tills dem fixade det och nu kommer det inte in några rapport på det om man har en relativ ny konsol..trots allt så har alla konsoler 3 års garanti så man behöver inte bry sig om det går sönder

Medlem

Sådana här uttalanden är ganska dumma då vi inte vet om den pressats till max förrän det definitivt slutar komma spel som visar mer på skärmen samtidigt än vad detta gör. Samt skulle det visa sig att Halo Reach inte är speciellt snyggt så får det ju Xboxen att se dålig ut, trots att den kanske presterar bättre i nåt annat spel.

Frede sen är problemen med xboxen mer eller mindre lösta, Första generationerna av den hade stora problem, de nuvarande funkar helt ok. Men Microsoft fixar ju iaf problemen gratis i de allra flesta fall (om inte alla RROD). Medans t.ex. Sony tar betalt för att byta ut Blu-Ray spelaren som tydligen skall rasa hyffsat ofta på de tidigare PS3'orna.

Men men fanbois hit och dit, ditt uttalande Frede var infantilt och hör mest hemma i en sandlåda på dagis.

OT: Inget större Halo fan men helt ok spelserie med rolig Co-Op, och detta spelet kan ju bli intressant då det ska vara mindre lonewolf samt mindre auto regen vad jag förstått.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Var det bara jag eller lät det som att Bungie dissade Sonys älskling Uncharted och berömde sitt egna Xbox-exklusiva Halo som om det vore någonting heligt

Typiskt företag-snack eller ren avundsjuka? Jag gissar på den senare.

Uncharted må vara väldigt skriptad men det spelet har bra mycket mer upplevelse än Halo. Inte för att Halo är ett dåligt spel, det har sina stunder när man kör i co-op. Men vill jag ha en bra upplevelse så väljer jag Uncharted före Halo.


signatur

Mucha shaka paka

Medlem
Skrivet av Wardancer:

Sådana här uttalanden är ganska dumma då vi inte vet om den pressats till max förrän det definitivt slutar komma spel som visar mer på skärmen samtidigt än vad detta gör. Samt skulle det visa sig att Halo Reach inte är speciellt snyggt så får det ju Xboxen att se dålig ut, trots att den kanske presterar bättre i nåt annat spel.

Frede sen är problemen med xboxen mer eller mindre lösta, Första generationerna av den hade stora problem, de nuvarande funkar helt ok. Men Microsoft fixar ju iaf problemen gratis i de allra flesta fall (om inte alla RROD). Medans t.ex. Sony tar betalt för att byta ut Blu-Ray spelaren som tydligen skall rasa hyffsat ofta på de tidigare PS3'orna.

Men men fanbois hit och dit, ditt uttalande Frede var infantilt och hör mest hemma i en sandlåda på dagis.

OT: Inget större Halo fan men helt ok spelserie med rolig Co-Op, och detta spelet kan ju bli intressant då det ska vara mindre lonewolf samt mindre auto regen vad jag förstått.

det var inte grafikmässigt han menade ...han menade att dem har maxat cpu och gpu genom att göra AI så jävla bra

Inaktiv

Halo Reach blir årets spel!

Medlem

Om det här är max, så är det sorgligt.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Jag gillar det lite naiva i uttalandet om scriptade event mot "organisk upplevelse". Det går helt enkelt inte att jämföra AI-styrda motståndare mot multiplayer och känslan av att du faktiskt just satte en motorsåg i skallen på en person som faktiskt känner förödmjukelsen av det i tex gears eller meleeade någon i halo. Dessutom så lär de ju inte ha spontana spawnpoints som gamla avp var först med. Det är ju först då du får "en ny upplevelse varje gång". Halo är och har alltid varit en ganska stel upplevelse.

Medlem

AI har ju mindre betydelse i halo då det främst är ett MPspel

Medlem
Skrivet av Boomer:

Om det här är max, så är det sorgligt.

läs artikeln på nytt.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av delli:

Haha ring of death v. 2.0 anländer till xbox!

haha! jadu microsoft dom kan dom:) men men dröjer väl inte länge innan någon fanboy är på denna kommenterar: ):up:


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Tycker ju Microsoft borde reagerat mot sånt här PR-snack.
När nästa generation av konsoler kommer ut, så ska jag släppa tetris till en av konsolerna och sen gå ut o säga: "Jag kan nästintill garantera att detta spel maxar konsolen".

Medlem

Inget halo spel har varit nämvärt snyggt.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Neatherblade:

Inget halo spel har varit nämvärt snyggt.

Ehrm, va? Halo var ju skitsnyggt när det kom.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem
Skrivet av Wardancer:

Sådana här uttalanden är ganska dumma då vi inte vet om den pressats till max förrän det definitivt slutar komma spel som visar mer på skärmen samtidigt än vad detta gör. Samt skulle det visa sig att Halo Reach inte är speciellt snyggt så får det ju Xboxen att se dålig ut, trots att den kanske presterar bättre i nåt annat spel.

Frede sen är problemen med xboxen mer eller mindre lösta, Första generationerna av den hade stora problem, de nuvarande funkar helt ok. Men Microsoft fixar ju iaf problemen gratis i de allra flesta fall (om inte alla RROD). Medans t.ex. Sony tar betalt för att byta ut Blu-Ray spelaren som tydligen skall rasa hyffsat ofta på de tidigare PS3'orna.

Men men fanbois hit och dit, ditt uttalande Frede var infantilt och hör mest hemma i en sandlåda på dagis.

Faktumet är dock att sony inte byter ut blu-rayspelaren alls,de ger folk en ny konsoll istället, så hade du den bakåtkompatibla versionen innan så kommer du inte ha det efter.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Inaktiv
Skrivet av Neatherblade:

Inget halo spel har varit nämvärt snyggt.

Måste ett spel vara snyggt för att vara bra? xD

Sitter ju minst 100.000 fortfarande och lirar Age of Empires 1 och 2? Är det spelet fult eller?

Medlem

Jag har tänkt ut en konspirationsteori som går ut på att alla uppdateringar MS släpper till Xbox överklockar CPU:n och GPU:n lite för att klara nya spel så en dag kommer hela skiten bli RROD 4x och börja brinna. The circle is complete.

Men seriöst maxades inte Xbox redan 2007? Alla spel har ju typ sett likadana ut sen dess med marginell förbättring...

Medlem

@ Frede
Som så många förklarat för dig så spelar det ingen roll hur mycket hårdvaran pressas då de ändrat designen på väsentliga komponenter och undviker överhettning. PS3 har ju å sin sida inga problem med värme eller komponenter, där dör istället lasern till läsaren pga tidig modell. Bäst denna generation håller Wii, men då spelas de ju minst och erbjuder minst hårdvara...

En masrt AI och icke-scriptade uppdrag/banor låter helt rätt, känns väldigt mycket 2010 över det

Medlem
Skrivet av Darkst@r:

Jag har tänkt ut en konspirationsteori som går ut på att alla uppdateringar MS släpper till Xbox överklockar CPU:n och GPU:n lite för att klara nya spel så en dag kommer hela skiten bli RROD 4x och börja brinna. The circle is complete.

Men seriöst maxades inte Xbox redan 2007? Alla spel har ju typ sett likadana ut sen dess med marginell förbättring...

Vet inte vilka spel som du testat från 2007, men jag rekommenderar dig att testa lite nyare. Spel som Bayonetta och Final Fantasy 13 visar var skåpet ska stå, vissa är multiformat men visar ändå att 360's vassa grafikkort kan pressa gentemot PS3's processorkraft

Inaktiv

Folk verkar glömma att Xbox 360 har funnits ute sedan november 2005. Att pressa det maximala ur hårdvaran ca 4,5 år efter release är inget annat än logiskt.

Med tanke på att produkten har 5 år på nacken är prestandan väldigt imponerande. DirectX9 är väldigt bra fortfarande även om DirectX10 samt 11 har fler funktioner som gör spelen snyggare på PC.

Jag är favoriserar ingen konsol men faktum är att att Xbox 360 har varit ute på marknaden 1 år längre än PS3 men ändå har jämställd prestanda. De som påstår att PS3 har "mycket mer kraft att ge" bör tänka om då man knappt kan se skillnaden på spelen som kan spelas på båda konsoler.

Det har kommit ut uppgifter om att FFXIII (Final Fantasy 13) kommer utnyttja nära 100 % av kraften i PS3 :

http://www.1up.com/do/newsStory?cId=3173514

Microsoft har försprång på Sony helt enkelt. Varför?

* Jämförbar prestanda men 1 år tidigare release
* Fler exklusiva stortitlar
* Erbjuder snarlika funktioner (förutom Blu-Ray)
* Billigare konsol, spel samt tillbehör

Om Microsoft släpper en "Slim-Edition" av Xbox 360 kommer det att bli dödsstöten för Sony. Att Microsoft har etablerat sig på konsolmarknaden så snabbt och effektivt var inget folk förväntade sig när PS2 var herren på täppan. Dock är det inte så längre och det får Sony infinna sig i.

Medlem
Skrivet av n3ro:

Om Microsoft släpper en "Slim-Edition" av Xbox 360 kommer det att bli dödsstöten för Sony. Att Microsoft har etablerat sig på konsolmarknaden så snabbt och effektivt var inget folk förväntade sig när PS2 var herren på täppan. Dock är det inte så längre och det får Sony infinna sig i.

Det tråkiga är att MS inte alls har några planer på en slimversion av Xbox 360. Fast det var väl runt då PS3 slim utannonserades som jag hörde det så jag vet inte i fall MS har tänkt om eller iaf funderar på saken.


signatur

Mucha shaka paka

Medlem
Skrivet av Frede:
Skrivet av Jo0n:
Skrivet av Frede:

Inte första gången man hör löften om ett spel ska "pressa konsolen till max". Med tanke på att det är Xbox 360 vi pratar om så lär 95% av dom som spelar Halo Reach få RROD eller något annat hårdvarurelaterat problem.

Du tycker inte att du överdrev lite nu?
Jag tror itne det är större chans att få RROD även om dom pressar konsolen till max, tror inte det spelar någon roll.

Eftersom dom flresta RROD beror på att lödningar som har brytits av. Vilket beror på när konsolen bllir varm så utvidgas metallen och sedan när man stänger av den så dras metallen ihop sig igen. Så håller det på tills Lödningarna inte orkar mer och dom knäcks och det blir glapp.

Självklart var det en överdrift från min sida, men jag ville bara poängtera att en enligt mig såpass instabil och problembärande konsol som Xbox 360 pressas till max inte är ett bra tecken.

kanske dom gamla xbox 360 konsolerna får RROD men de nya har inte några större problem med RROD

123
Skriv svar