Är 55 grader celsius mycket?

Medlem
Är 55 grader celsius mycket?

Köpte ett nytt nätaggregat och nu när jag köpte det så är datorn varm. När man tar på den är den varm men inte jättevarm. Den är 50 just nu men brukar bli upp till 55 när jag spelar. Är det mycket för en dator?

00a
Medlem

Vilken komponent är det du menar, nätagget? Lista komponenterna i datorn och berätta vilken av dem du pratar om. dock är 55 inte så mycket oavsett komponent

Medlem

Vet inte, står i vtune " GPU: 50'C"

Medlem

Vad är temperaturen på när datorn blir för varm?

Skrivet av Spassy:

Vet inte, står i vtune " GPU: 50'C"

Grafikkortet alltså. Då säger jag såhär:
Var glad! 50C på ett grafikkort är något som man vill ha. Ifall det vore på en processor i IDLE så skulle det vara värre, men ett grafikkort.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

GPU är grafikkortet, och nej, 55°C är inte jättevarmt direkt, bör inte vara någon större fara.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Någon som vet en bra fläkt till datorn eller någon kylsystem?

00a
Medlem

Behövs det verkligen?

Medlem
Skrivet av Brain:
Skrivet av Zymac:

GPU är grafikkortet, och nej, 55°C är inte jättevarmt direkt, bör inte vara någon större fara.

Vadå bör inte vara någon större fara? Allt under 50*C är fan mig kallt. Det är tokigt lugnt. No need to worry!

Ja, dåligt ordval av mig kanske , 55°C e svaalt för ett grafikkort..


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

om de är gpu är de svalt om de är load temp be happy för en prolle är de väll lite värre men oroa dig inte ! den kommer inte gå sönder

min prolle toppar 80-90 i intelburn test q6600 men de är inte direkt många spel / program som stresstestar prollen förutom specifika program! men oroa dig inte!

Medlem

När jag bytte nätagg så blev datorn varmare, när man tar på chassit ovanför nätagget så är det varmt. men jag köpte ett Corsair TX Series PSU CMPSU-650TXEU 650W 120mm fan ATX 20/24-pin 4/8pin 12V och det förra ett ace 450W. Så det kanske är skillnad mellan kvalité och kraft.

Medlem

Mitt grafikkort ligger på 48 grader
Men jag spelar ju inte nu dock :3


signatur

Kan Gordon Freeman tala?

Skrivet av Spassy:

När jag bytte nätagg så blev datorn varmare, när man tar på chassit ovanför nätagget så är det varmt. men jag köpte ett Corsair TX Series PSU CMPSU-650TXEU 650W 120mm fan ATX 20/24-pin 4/8pin 12V och det förra ett ace 450W. Så det kanske är skillnad mellan kvalité och kraft.

Oja, det är skillnad på kvalité och kraft mellan dem.

Hur många fläktar har som blåser ut och in?

Medlem

Mina grafikkort ligger på närmare 90 grader i full load, 55 är ingenting.

1
Skriv svar