HJÄLPPPPPPPPP!! datorn stänger av sig!!!!!!!!!!!!

Medlem
HJÄLPPPPPPPPP!! datorn stänger av sig!!!!!!!!!!!!

JAG HADE ETT PROBLEM MED ATT DATORN STÄNGER AV SIG. JAG HAR SKRIVIT FLERA TRÅDAR OM DET OCH ALLA SÄGER NÄTAGGREGATET. MEN DET VAR INTE FELET!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! JAG KÖPTE ETT FÖR 1050 KR OCH DET HJÄLPTE INTE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!HADE ACE 450w SÅ TRODDE DET VAR FELET MEN NEJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJ

VAD I HELVETETS FITTA ÄR FELET!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Snälla, skriv inte med Caps Lock. Och ta bort alla utropstecken(!).

(Försök till hjälp) Vad för nätagg köpte du?


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

Corsair TX Series PSU CMPSU-650TXEU 650W 120mm fan ATX 20/24-pin 4/8pin 12V

Medlem

Jag är jävligt irriterad när ingen kan hitta problemet

Skrivet av Spassy:

Jag är jävligt irriterad när ingen kan hitta problemet

Jag förstår det, men ingen kommer att hjälpa dig ifall man inte kan läsa vad du skriver.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

När jag spelar spel så stänger datorn av sig. Om jag kör på högsta grafik så stänger den av sig på 9 sekunder men kör jag på lägre grafik så kanske den kan klara sig i två timmar, men inte alltid. Jag kan spela Left 4 dead på högsta grafik utan att den stänger av sig, men inget annat spel. Jag kan spela Battlefield Heroes utan att den stänger av sig, men det är inget krävande spel. När den stänger av sig så blir skärmen svart och ljudet laggar ihop. Jag provade att öppna datorn på sidan för att se om det var överhettning som var felet, men det var det inte.

Jag köpte en dator för någon månad sen. Efter ett tag när jag spelade så laggade den ihop. Bilden blev svart och jag blev tvungen att starta om. Det händer bara på vissa spel inte alla. Det går bra när jag surfar och gör andra saker. När jag var på ett lan hos en kompis så stängde den inte av sig på 15 timmar, och då spelade jag spelen som brukar stänga av sig och jag har lanat hos honom 2 gånger. Kan detta vara ett problem med el? för att i mitt hus så har vi haft problem med elen förut, och elektrikern har sagt att dom har kopplat fel.

Jag har amd phenom x4 9650 processor. Nvidia 9800gtx+ grafik kort och 4 gb ram minne. resten vet jag inte.

Vad kan det vara för fel?

Medlem

Ska skicka tillbaks datorn därifrån jag köpte den så att de kan fixa den.

Inaktiv

Jag antar att du har ett virus i din dator. Hörde att en kille hade samma problem, och sedan så märkte de att det var viruset som orsakade det hela.

Medlem

okej, jag hade typ 4 trojaner och 6 andra virus och då hade jag genom sökt datorn 30%. Kanske kan finnas fler men datorn stänger fortfarande av sig

Inaktiv

Installera om Windows.


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Skrivet av theHarmlessWarrior:

Installera om Windows.

Like he said. Ominstallation är nog det bästa du kan göra just nu.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

Ska installera om windows, men det nya nätaggregatet låter jätte högt som vissa säger att den brukar göra. Men den är varmare än min förra. Förut brukade datorn vara uppe i 45 grader när jag surfar men med det nya så är det 53 grader. Varför är det så?

Ska jag behålla detta nya Corsair TX Series PSU CMPSU-650TXEU 650W 120mm fan ATX 20/24-pin 4/8pin 12V nätaggregat eller ska jag sätta tillbaks ace 450w?

Inaktiv

Jag hoppas att du vet om att vissa virus blir allt fler och fler desto mer du rensar din dator. Försök rensa datorn igen och om det fortfarande är kvar så har du inget annat val än att omformatera hela datorn.

Du borde däremot vara lite försiktigare vilka sidor du går in på.

Inaktiv

Jag hoppas att du vet om att vissa virus blir allt fler och fler desto mer du rensar din dator. Försök rensa datorn igen och om det fortfarande är kvar så har du inget annat val än att omformatera hela datorn.

Du borde däremot vara lite försiktigare vilka sidor du går in på.

Inaktiv
Skrivet av Spassy:

Ska installera om windows, men det nya nätaggregatet låter jätte högt som vissa säger att den brukar göra. Men den är varmare än min förra. Förut brukade datorn vara uppe i 45 grader när jag surfar men med det nya så är det 53 grader. Varför är det så?

Ska jag behålla detta nya Corsair TX Series PSU CMPSU-650TXEU 650W 120mm fan ATX 20/24-pin 4/8pin 12V nätaggregat eller ska jag sätta tillbaks ace 450w?

Nej för böveln. Köp mer strömslukande kort och feta fläcktar. Jag snackar 200milimeters biling bling. Varför missa en sådan ypperlig chans att kunna uppgradera.


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

Om du nu säger att datorn funkar på lanet och som det verkar i andra hus så kanske du ska låna ut burken till en god vän som du litar på så personen får testa din dator ordentligt, då lär du iallafall få svar på om det har med elen i ditt hus att göra!!

Medlem

har provat det redan, samma fel hos min kompis med datorn.

Medlem
Skrivet av Spassy:

Jag är jävligt irriterad när ingen kan hitta problemet

Det är väl inget som du kan kräva av någon annan här egentligen.

Att öppna datorchassit vittnar inte allitd om överhettning eller inte, kanske sitter inte kylflänsen på cpu eller gpu ordentligt och därför inte lyckas leda bort värmen. Kan vara flera saker som orsakar det problemet som du har.

Skrivet av Spassy:

okej, jag hade typ 4 trojaner och 6 andra virus och då hade jag genom sökt datorn 30%. Kanske kan finnas fler men datorn stänger fortfarande av sig

Öhh... Du sökte inte ens igenom hela datorn?
Bara att installera om. Det går fort...

Medlem

ja skulle ssäga vänd dig till sweclockers.se istället, finns säker sweclockers här oxå som jag då men på sweclockers får du alltid bra svar om du kan beskriva problemet och exakt va som händer, något kostigt ljud från datorn? felmeddelanden?

testa installera om. installera virusskydd först sen uppdatera datorn via win update. vilket windows använder du? sen grafikdrivisar. eventuellt fråga en kompis om du får låna ett grafikkort!sen kan du utesluta ditt graffe osv, känn på kylflänsar. bränner du dig har du hittat felet eller kan ju finnas fler men utslutningsmetoden funkar oftas. om du inte hittar nått i hårdvaran och mjukvaran är de nog mest SBS (no offence) felkopplat lr dylikt. låter mest som nått inte får tillräckligt me ström när du beslastar datorn. börja felsök hårdvaran! låna ett nvida grafikkort, montera om prolle kylaren men som du sa har den bra temps, är den klockad? osv

Medlem

Vilken version av Windows är det? Jag vet att Windows XP bootar om sig själv automagiskt om den upptäcker ett "kritiskt fel". Det behöver dock inte vara nämnvärt "kritiskt". Man kan stänga av den funktionen. Googla på auto shutdown eller nåt sånt så borde du hitta det rätt fort.


signatur
Medlem

Formatera om datorn, kan vara grafikortfläkten som är knullad med... låna delar av kompisar och testa med deras så vet du sen vad som är problemet


signatur

Xboxlive: GeggaSWE
Origin: GeggaSWE

Medlem

Hade samma problem med att datorn stängde av sig själv under krävande spel. Det var mitt grafikkort som var kasst. Testa med ett annat.

Inaktiv
Skrivet av Spassy:

okej, jag hade typ 4 trojaner och 6 andra virus och då hade jag genom sökt datorn 30%. Kanske kan finnas fler men datorn stänger fortfarande av sig

Virus
Beror ju på också vilket program du skannade med. Viruset själv ser ju många gånger ut som ett seriöst skanprogram och då rabblar det upp ett antal trojaner. För att undvika virus är nummer ett att INTE använda Internet Explorer utan istället en annan webläsare. Eftersom skadan redan är skedd är det både snabbaste och effektivaste att ominstallera OS. När du spelar arbetar viruset och stör spelet, för att uttrycka det kort. Ominstallation av OS.

Överhettning
Det är ju så med överhettning att det behöver inte alls hjälpa att öppna datorn. Är det dåligt tryck mellan kylning och processor är det för varmt i alla fall, eller ingen/dålig kylpasta etcetera. När du använder hög upplösning utvecklas dessutom cirka dubbla effekten, det vill säga det blir väldigt mycket varmare jämfört med om man använder sämre upplösning. Vissa spel gör också så att det blir väldigt mycket varmare. I en av mina datorer kunde jag spela CS-Source till exempel utan problem, men när jag körde Cabal blev det värmeslag. I det fallet fick jag även kyla bryggan och efter det fungerade det perfekt.

Åtgärder
Se över all kylning. Alla fästen till kylare sitter fast, inga sprickor i fästen. Bra kylpasta TUNNT lager manuellt utdraget över CPU/GPU. Finns kylpasta på bryggan (händer att det inte finns när man köper en färdig burk). Sätt i sådana fall på lite där också för sakens skull och för längre livstid. Operativsystemet kan ha med saken att göra också. Ominstallation. Viruset kan störa spelandet också. Det försöker aktiveras när du spelar. Ominstallation av OS som sagt. Korrekta moderkortsdrivrutiner är inte alls fel och är det första jag installerar efter att jag installerat Windows. Installation av DirectX.

Framledes
Efter att allt detta är gjort kan man gå vidare om det fortfarande är problem.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

Jag har installerat om OS. Det var inte viruset som orsakade det. Jag har installerat DirectX och alla andra drivrutiner, inte det som är felet. Det som är kvar är kylpasta. Men jag tänker skicka tillbaks den imorgon till boulevard.se, där jag köpte den ifrån. Så får det kolla på den.

Medlem

Överhettning. nuff said


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem

Precis. Det låter som ett klassiskt fall av överhettning.


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

1
Skriv svar