Mer Mass Effect efter trean

Robot
Medlem
Mer Mass Effect efter trean

HAHAHAHAHA
God of war trilogin mer än tre spel
Mass effect trilogin mer än tre spel
Halo trilogin mer än tre spel
plus säkert än en massa andra...

Medlem

Skulle vilja se ett spel om the rachni war.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem

Får man hoppas att 2:an kommer bli minst så bra som ens förväntningar pumpat upp det till. Långa spelserier har en förmåga att dala och försöka leva på sitt rykte, hoppas verkligen inte så blir fallet för Mass Effect.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Inaktiv

Tror säkert det kan bli bra.

Medlem

"First contact war" borde vara häftigt. Eller precis när människan funnit och fått igång Mass Relays.

Medlem

suck...varför kan de inte släppa ME till PS3...


signatur

Trying is the first step towards failing

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Får man hoppas att 2:an kommer bli minst så bra som ens förväntningar pumpat upp det till. Långa spelserier har en förmåga att dala och försöka leva på sitt rykte, hoppas verkligen inte så blir fallet för Mass Effect.

Oroa dig inte


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Jag klagar inte om de fortsätter släppa spel i klass med 1an, sålänge de inte börjar mjölka! Men Bioware har i princip aldrig gjort nått dåligt, så jag litar på dom:)

Medlem

sitter och väntar på att mitt x ska komma från webhallen ja..!! fast om några dagar då såklart när det släpps.

Inaktiv
Skrivet av FrenchHotCat:

HAHAHAHAHA
God of war trilogin mer än tre spel
Mass effect trilogin mer än tre spel
Halo trilogin mer än tre spel
plus säkert än en massa andra...

" Sagan om ringen trilogin "

Kommer ju 2-3 nya filmer om historien. Det är väl såklart att man ska fortsätta göra spel om folket gillar det och tycker om det?

Säljer du bullar på stan och tjänar 1000 kronor per dag så lägger du väl inte ner?

Medlem

Det handlar främst att ta till vara på ett franchise. Star Wars kom som en trilogi, men Lucas släppte inte universumet när den var klar... (miljarder spel och en hel trilogi till). Kvalitén på allt efter första trilogin kan diskuteras, men det inkräktar inte på dennes område.


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Medlem

gällande star wars så ser jag gärna dem göra film som utspelar sig under Legacy Eran. Helt klart en av mina favorit-perioder inom star wars sagan. Kan ju också vara för att den är ännu relativt outforskad utöver de serieböcker som Dark Horse gör.

Medlem

Jag vill ha en film!


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

ME-universumet ser jag dock som en av de blekare inom sci-fi-genren. Men men, mjölkning är det bästa spelutvecklare vet så vi lär nog se många ME-spel i framtiden. Precis som vi lär få se MGS, Mario, Halo, GoW, Zelda, CoD osv till dödagar.

Medlem

ME's Sci-Fi-värld är ju inte alls dålig finns mer intressant där än inom Star Wars. Iaf om man bara nuddat vid filmer och spelat Kotor. Kan ju vara så att det finns mer att hämta om man dyker in på andra medier.

Som någon nämnde First Contact war med Turians låter intressant, också skippa humans totalt och flänga runt under Krogan uprising eller varför inte invasionen av insektsrasen. För att inte tala om alla andra möjligheter som finns.

Riktigt välkomponerad värld är min åsikt

Sedan var ju allt de sa om Mass Effect följande; att de skulle bli en triologi om storyn som börjar i ME #1, inte att de skulla dissa världen och aldrig göra något mer i den efter 3 spel. Vilket vore idiotiskt tar man fram ett starkt varumärke brukar man jobba vidare på det.


signatur

Dragon Age 2000-talets spel!

Medlem

Väldigt skönt att höra.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Har precis skaffat ettan, och jävlar vad bra det är! Det har lyckats med allt som Fallout 3 misslyckades med i mina ögon! Man sitter som fastnaglad i stolen och bara njuter. Om du som jag missade Mass Effect är det definitivt läge att införskaffa det

Medlem

Bara de har fixat prestanda problemen jag upplevde på 1 an så kommer 2 an bli ett top lir!


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

En mycket god nyhet. Försöker insupa allt jag kan komma över vad beträffar världen i Mass Effect, och kan jag fortsätta få göra det och bli belåten efter erfarenheten kan jag enbart vara nöjd.
ME har -kanske inte så mycket introducerat mig som- fått mig att inse min fascination över Sci-Fi-genren.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem
Skrivet av TMO_KOTOR:

ME-universumet ser jag dock som en av de blekare inom sci-fi-genren. Men men, mjölkning är det bästa spelutvecklare vet så vi lär nog se många ME-spel i framtiden. Precis som vi lär få se MGS, Mario, Halo, GoW, Zelda, CoD osv till dödagar.

Tvärtom! Många är det som inte förstår vad Sci-fi står för. Ta tex Star Trek som är mycket fiktion men ytterst lite vetenskap, dessutom är serien väldigt inkonsekvent mot sig själv. Star Wars är inget sci-fi utan en saga/fantasy. Bioware har varit imponerande duktiga att få vetenskapen rätt alternativt fått sina antaganden konsekventa. Här finns inga tramsiga teleportrar eller FTL information. Läs tex det underbara stycken om rymdstrider i ME1.

Medlem

Spännande att se vad mer de kommer att göra inom mass effect världen


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem

Dom har rätt, ME är på tok för mäktigt för att överge efter trilogin! Efter bara första spelet så kändes det som ME universumet hade mer lore än hela Star Wars Kändes som timmar när man läste igenom allt material i sin codex.

Jag vet att det här låter typiskt...men snälla utveckla ett Mass Effect MMO


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av FrenchHotCat:

HAHAHAHAHA
God of war trilogin mer än tre spel
Mass effect trilogin mer än tre spel
Halo trilogin mer än tre spel
plus säkert än en massa andra...

" Sagan om ringen trilogin "

Kommer ju 2-3 nya filmer om historien. Det är väl såklart att man ska fortsätta göra spel om folket gillar det och tycker om det?

Antar du inte är seriös med det argumentet... sagan om ringen är avslutad. Dom "andra" filmerna baseras på andra böcker utav Tolkien.


signatur

/ 8Bit Crew :)

Medlem
Skrivet av asdf2:

Star Wars är inget sci-fi utan en saga/fantasy.

Hur du än vänder och vrider på det så kan du aldrig få en saga med laserpistoler att inte vara sci-fi. Omöjligt. Spelar ingen roll hur många drakar, dubbelsvärd och troll du kastar in i leken - så länge det springer omkring en enda nisse och viftar med högteknologiskt högenergivapen så är det och förblir för alltid sci-fi.

Medlem

Mass Effect the Movie, here we come!

1
Skriv svar