Medlem
Val av Datorskärm

Tja, ska köpa en datorskärm men vet inte vilken...

Har kollat runt på några och hittade denna :

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=380179

och denna som är lite billigare :

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=428484

hittade också denna samsung :

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=431178

Vad tycker ni ? Har ni nå förslag ? Uppskattar hjälp

Medlem

Ta 24", den är ju störst.


signatur

A warrior do not complain abou physical pain...

BenQs skärmar har HD-kvalite och Samsungs har inte. Men Samsungs skärm har bättre kontrast. Men jag skulle köpa BenQ 24", ångrar lite att jag inte gjorde det själv när jag köpte skärm. (Samsung T220)


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

Har en liknande Samsung som du länkade till, jevligt nöjd. Men ta 24", 22 kommer kännas litet efter typ 1 månads användning.


signatur

B lup

nj
Medlem
Skrivet av master_chrille:

BenQs skärmar har HD-kvalite och Samsungs har inte. Men Samsungs skärm har bättre kontrast. Men jag skulle köpa BenQ 24", ångrar lite att jag inte gjorde det själv när jag köpte skärm. (Samsung T220)

Öhm... Samsung-skärmen erbjuder samma upplösning som BenQ-skärmarna (1920x1080, som är fullHD).

Det som är värt att titta på är väl vilka pixelgarantier tillverkarna erbjuder, av egen erfarenhet så vet jag att BenQ bara erbjuder den mest grundläggande som de måste ha (dvs, ingen "0 trasiga pixlar"-garanti), Samsung brukar dock kunna ha rätt bra garantier på vissa av sina skärmar.

Annat som är bra att rota reda på är info om input lag iom det kan ställa till med problem, särskilt om man ska spela.
Den här sidan är rätt trevlig för att jämföra skärmar, dock så har den inte alla modeller/all info för de modeller som finns.

Edit: Glömde nämna att input lag är kategorin "delay compared with a CRT".

Skrivet av nj:
Skrivet av master_chrille:

BenQs skärmar har HD-kvalite och Samsungs har inte. Men Samsungs skärm har bättre kontrast. Men jag skulle köpa BenQ 24", ångrar lite att jag inte gjorde det själv när jag köpte skärm. (Samsung T220)

Öhm... Samsung-skärmen erbjuder samma upplösning som BenQ-skärmarna (1920x1080, som är fullHD).

Hehe tack där nj trodde för 1 sek han hade rätt där om att min t220 inte hade hd upplösning:)


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

nj
Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Hehe tack där nj trodde för 1 sek han hade rätt där om att min t220 inte hade hd upplösning:)

T220 har iofs 1680x1050:s upplösning så den klarar inte fullHD (1920x1080), dock så klarar den ju 1280x720 med den upplösningen.

Inaktiv

Har själv BenQ och är helnöjd. Lagg är det inte tal om. Dock tecknar den inte i väldigt mörka partier men ger mycket bra bild så fort det finns lite ljus, vilket det gör för det mesta. Jag hade gått på BenQ 24" av nämnda skärmar. Problemet när jag köpte min var att alla andra jag tittade på hade inte allt som BenQ har. HDMI, full_HD etcetera. Den är helt klart prisvärd.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

Håller med, BenQ är väldigt prisvärda

Skrivet av nj:
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Hehe tack där nj trodde för 1 sek han hade rätt där om att min t220 inte hade hd upplösning:)

T220 har iofs 1680x1050:s upplösning så den klarar inte fullHD (1920x1080), dock så klarar den ju 1280x720 med den upplösningen.

jepp o det räcker för mig:)


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

1
Skriv svar