Medlem
Gears of war crash

Jag har problem.
Jag har ett Club 3d hd4870 och när jag vill spela gears of war så stängs det ner. När man sedan control alt deletar så står det att bildsskärms drivrutinen återställts. Detta brukar hända när man överclockar men jag har provat att underclocka och att höja fan speeds men samma problem återkommer.


signatur

"If you aint first your last" Ricky bobby
"we are genetically different" Brucie kibbutz

Inaktiv
Skrivet av karate_lenin:

Jag har problem.
Jag har ett Club 3d hd4870 och när jag vill spela gears of war så stängs det ner. När man sedan control alt deletar så står det att bildsskärms drivrutinen återställts. Detta brukar hända när man överclockar men jag har provat att underclocka och att höja fan speeds men samma problem återkommer.

Vet du om din dator klarar av spelet? Vad har du för övriga dator specifikatiner?

Har du senaste DirectX?

Har du senaste drivrutinerna för ditt grafikkort?


signatur

© Copyright by T@wo

Medlem

Låter som överhettning, ta tryckluft (ge fan i dammsugaren om du vill behålla hela komponenter) och blås rent samt städa undan kablar i datorn så korten får lite luft.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

jag har haft datorn i typ 3 m[nader och alla andra spel funkar bra. Spel som tex. Crysis och Empire totalwar. Så jag tror inte att det är överhettning dessutom har jag öpen chassi dör och typ minusgrader där jag har datorn


signatur

"If you aint first your last" Ricky bobby
"we are genetically different" Brucie kibbutz

Medlem

Spelet funkar i 60 fps innan det dör och annars Har jag q6600 2.7 ghz och 4gig 800mhz ram


signatur

"If you aint first your last" Ricky bobby
"we are genetically different" Brucie kibbutz

Inaktiv

Grejen är, lite överkurs, att de flesta spel brukar fungera men så plötsligt är det ett spel som ger överhettningssymptom. Jag har varit med om exakt samma sak. Alla spel rullade perfekt men ett spel frös. Jag kom fram till att just det spelet gjorde att datorn blev ännu varmare och efter att jag åtgärdat kylningen till perfektion fungerade det igen. I det fallet var jag även tvungen att sätta kylpasta på bryggans kylning.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

Belasta med OCCT och Prime Orthos då och se om datorn klarar det, annars är det fel på kylningen.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

occt och prime orthos? Upplys mig snälla


signatur

"If you aint first your last" Ricky bobby
"we are genetically different" Brucie kibbutz

Medlem

signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

occt funkade inte men jag körde furmark i 368 sec och den högsta temperaturen jag fick var 64 grader. Då körde jag 8x aa och 1280x1024


signatur

"If you aint first your last" Ricky bobby
"we are genetically different" Brucie kibbutz

nj
Medlem

En snabb sökning på http://www.google.com/search?q=gears+of+war+radeon+crash ger bla den här tråden som tar upp en massa problem med Gears of War.

Medlem

av någon konstig anledning funkade det att ta bort aa och dx 10. Nu funkar det galant tack så mycket för er tid och er hjälp.


signatur

"If you aint first your last" Ricky bobby
"we are genetically different" Brucie kibbutz

1
Skriv svar