besluts ångest: GRAFIKKORT

Medlem
besluts ångest: GRAFIKKORT

ASUS GeForce GTX 275 eller XFX GeForce GTX 260 Black Edition ??? de är frågan de. vad tycker ni? vet inte om dom skiljer sig så mkt

GTX 275.

GTX 260 Black Edition är överklockad, och det kan man göra själv.

Köp ett GTX 275 och överklocka.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

Säger samma som master_chrille, men skulle själv kört på HD4890/HD8470 istället, eller om moderkortet har stöd för Crossfire så skulle det blivit HD4770*2.

Särskriven rubrik dessutom med onödigt användande av CAPS.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

En fråga i frågan....
Jag beställde ett XFX HD4770 för någon dag sedan men har nu ångest om jag verkligen köpt rätt kort... Har sett att det är många kampanjer just nu på t.ex. HD4850 och GTS 250 för bara några hundralappar mer...
Var det dumt att satsa på ett HD4770 om jag ska spela spel som Assassins Creed, Mass Effect och Oblivion?

Skrivet av caddylac:

En fråga i frågan....
Jag beställde ett XFX HD4770 för någon dag sedan men har nu ångest om jag verkligen köpt rätt kort... Har sett att det är många kampanjer just nu på t.ex. HD4850 och GTS 250 för bara några hundralappar mer...
Var det dumt att satsa på ett HD4770 om jag ska spela spel som Assassins Creed, Mass Effect och Oblivion?

Överklocka. Det där kortet ska nog fungera ganska bra. Ifall du nu har ett moderkort som stödjer CrossFire så kan du alltid köpa ett till. ^^


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

okej... tack för tipsen! då står de helt plötsligt mellan 4890 & 275gtx! mitt moderkort stödjer crossfire. frågan är ju om jag kommer behöva 2 st grafikkort men om vi säger att jag köper 2 st 4890 så saknar jag 2 st 6 pins kontakter för de ska ju va 2 st till varje kort. nätagget är ett silver power på 600w så de borde väl inte va några problem! eller? de lutar ändå åt ett 275gtx efter att jag läst lite recensioner & forum om dom korten. 4890 verkar ha problem med drivrutiner & presterar lite sämre men ska tydligen va lätt att klocka

Medlem

Jo, ditt nätaggregat ska klara två kort utan problem, men vad sägs om dubbla HD4770 då? Ska prestera närmare ett GTX280 istället.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Ett överklockat GTX275 är ju uppe i ungefär samma prestanda som ett 285.

Men HD4770 är billigare, och man kan få 2 stycken för nästan samma pris som GTX275.

PowerColor HD4770

Gainward GTX275


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

1
Skriv svar