Stor skillnad med HDMI kabel?

Medlem
Stor skillnad med HDMI kabel?

Jag har köpt en hdmi kabel. Och jag undrar om det är stor bild kvalité skillnad?

Det är en HomeCinema collection hdmi kabel 1m. 24 k plated connector.

00a
Medlem

När det gäller korta kablar så spelar det ingen som helst roll vilken prisklass du väljer. var något test för ett tag sen som visade att den billigaste kabeln för ca100kr var lika bra som den för 2000kr. är när du ska ha långa kablar som du kan tjäna på att ha en lite dyrare.

Inaktiv

Det är väl en digital kabel då ska det ju inte skilja något. Låter som nonsens för mig.

Och skillnad jämfört med vad? Din fråga är ju samma sak som att säga: Vad är det för skillnad på en dator?

Inaktiv

Om du menar jämfört med VGA och när man ser HD720/HD1080. Jag har tittat på HD med VGA-sladd och har riktigt bra bild då också,
men man bör använda en DVI/HDMI-kabel. Förutsatt att datorn har DVI/HDMI-utgång och skärmen har DVI/HDMI-ingång.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

Jag menar vad är skillnaden mellan hdmi kabel och vanlig scart.

Medlem
Skrivet av Spassy:

Jag menar vad är skillnaden mellan hdmi kabel och vanlig scart.

HDMI är digital och klarar 1080p och sourroundljud, medan scart är en gammal analog standard som bara klarar 576i och analogt stereoljud.

SDTV har "bara" 414720 bildpunkter, medan HDTV har 921600 eller 2073600 bildpunkter.


signatur

A warrior do not complain abou physical pain...

Medlem

Alltså, HDMI klarar av högre upplösningar.


signatur
Inaktiv

gillar när man går in i valfri elektronikaffär och de står och argumenterar för den dyrare hdmi-kabeln

1
Skriv svar