Detaljer kring Bioshock 2-skydd

Robot
Medlem
Detaljer kring Bioshock 2-skydd

Men grattis, lämna över ansvaret till en tjänst folk ogillar, och låt GFWL ta smällen...
16 installationer är givetvis en hel del, men en sådan begränsning i något jag köpt ogillas skarpt.


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

Medlem

Gillar inte att man bara kan installera ett spel ett antal gånger. Inte för att det är troligt att ens dator kraschar typ 15 gånger men ändå.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem

Bra skydd, spelet finns redan ute för nerladdning.

Medlem

det är typ ingen ide att sattsa på kopierings skydd om pirater ska hållas bort så kommer deom lagliga ochså det finns typ inget bätre sett


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem

Äh, 15 gånger är en klar förbättring från andra spel (t.ex. Spore) och GFWL är inte så jävla farligt, ofta brukar dom lyckats kombinera spel hyffsat bra med GFWL.
Dawn of War 2 lyckades väldigt bra med det efter dom släppte The Last Stand (Bra game mode btw )
Jag har fortfarande spelet bokat, är dock lite sur över att Special Edition kostar 800 kr
Vore kungligt vacker med ett par Bioshock 2 posters på vägen

Medlem

Lackar på detta, det är bara köparna som blir drabbade. även om jag förmodligen aldrig kommer ominstallera något spel 15ggr så kanske man vill installera det på en dator utan internet (typ på landet).
Piraterna lider inte, spelet finns förmodligen redan för nedladdning.

Näe, back to basic tycker jag: Få upp frågan "Vilket ord står på sidan 3 i manualen?" bara för att ha ett simpelt skydd som inte drabbar köparen. Skyddet blir ju knäckt oavsett om det är simpelt eller inte.

Medlem
Skrivet av mrpeters:

Jag har fortfarande spelet bokat, är dock lite sur över att Special Edition kostar 800 kr
Vore kungligt vacker med ett par Bioshock 2 posters på vägen

Äsch, 800 är väl inget för vad man får med, inte enligt mig i alla fall.
Bara vinylen är ju kult och klart värt en slant extra.
Det enda jag saknade i det paketet var en figur, då vore det fulländat. :heart:
Har 4st Big Daddy redan och en Little Sister, så nya Daddy eller Big Sister vore nåt.


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

KoP
Medlem

Gött att man slipper sånt här jidder då man lirar mestadels på konsol.

Skrivet av mrpeters:

Jag har fortfarande spelet bokat, är dock lite sur över att Special Edition kostar 800 kr
Vore kungligt vacker med ett par Bioshock 2 posters på vägen

Jasså? Var pc verren så "billig"? Kostar 999:- på Webhallen till konsol (men man var ju tvungen att ha pga soundtracket på vinyl).

Medlem

Köper inte spel längre som kräver dynga som GFWL. Har fortfarande inte fått igång GTA4 och jag har aldrig vart med om maken till mer krångel bara för en installation... Nä tacka vet jag Razor1911 och RELOADED..


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Finfint.
Som vanligt inget som dom som laddar ner drabbas av utan bara de som köer får ta skiten.

Inaktiv

har aldrig installerat ett spel mer än 3-4 gånger så ska nog gå bra endå. har förbokat det nu också.

Medlem

I slutändan är det bara köparna som får det sämre. Det är realiteten av det här. Sad but true. Även om begränsningen inte är jättefarlig så sitter jag där 2030 och skriker på GFW-supporten medan piraterna glatt seglar vidare med groggen i högsta hugg. "A Pirate I was meant to be, trim the sales and doom the fee"

Medlem
Skrivet av qayotee:

I slutändan är det bara köparna som får det sämre. Det är realiteten av det här. Sad but true. Även om begränsningen inte är jättefarlig så sitter jag där 2030 och skriker på GFW-supporten medan piraterna glatt seglar vidare med groggen i högsta hugg. "A Pirate I was meant to be, trim the sales and doom the fee"

Amen to that;)


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av Tommy_h:
Skrivet av qayotee:

I slutändan är det bara köparna som får det sämre. Det är realiteten av det här. Sad but true. Även om begränsningen inte är jättefarlig så sitter jag där 2030 och skriker på GFW-supporten medan piraterna glatt seglar vidare med groggen i högsta hugg. "A Pirate I was meant to be, trim the sales and doom the fee"

Amen to that;)

Men det är ju så jävla sant, å så jävla drygt att inga utvecklare fattar. Piraternas utgåvor är helt städade, men vi får sitta på detta jävla skräp som är fullt med massa skit. Blir förbannad.

Medlem

Som andra redan säger, detta drabbar bara betalande kunder. Varför ska man många gånger få en bättre version om man piratar ett spel än om man köper det? Det känns väldigt bakvänt...

1
Skriv svar