Medlem
amd prolle

tjaa, sitter oh lirar med en amd athlon x2 6400+ prolle just nu men vill ha en snabbare... Funderar skarpt på ngn phenom men har ni några tips?

gfx: geforce 9800 512mb GTX++

och 4gb ram.. tack på förhand!


signatur

Burn rubber, Not your soul ! <3

Medlem

Har du ett moderkort som klarar Phenom II ska du ha en sådan, annars köper du ett nytt moderkort och Phenom II. Vad har du för budget?


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Det skulle hjälpa att veta vad du har för moderkort, så att man kan föreslå processorer som är kompatibla. Men som Zelaxe skrev ska du definitivt ha en Phenom II, de är galet bra, om du har ett moderkort som är nytt nog.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

modekort: Abit an52

Men processorn jag har nu är ju socket AM2 och ph11 är ju socket AM2+ ? tack för svaren


signatur

Burn rubber, Not your soul ! <3

Medlem
Skrivet av maeztarn:

modekort: Abit an52

Men processorn jag har nu är ju socket AM2 och ph11 är ju socket AM2+ ? tack för svaren

AM2+ är bakåtkompatibelt med AM2-prollar och du kan köra AM3-prollar på AM2+-moderkort.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Vänta nu, har jag då fattat det där lite fel, kan man ha en AM2+-processor i vilket AM2-moderkort som helst, tack vare bakåtkompatibliteten? För jag har fått för mig från någonstans att det där inte fungerade alls, och det var typ ett väldigt litet antal kort som klarade detta.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

okej men tror inte ja kan köra ph11 på detta modekort?

http://sv.afterdawn.com/hemelektronik/uppgifter_om_apparaten....


signatur

Burn rubber, Not your soul ! <3

Medlem
Skrivet av smuts:

Vänta nu, har jag då fattat det där lite fel, kan man ha en AM2+-processor i vilket AM2-moderkort som helst, tack vare bakåtkompatibliteten? För jag har fått för mig från någonstans att det där inte fungerade alls, och det var typ ett väldigt litet antal kort som klarade detta.

Tvärtom är det, du kan köra en AM2-prolle i en AM2+-socket.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

alltså kan jag inte ha en am2+ prolle till mitt modekort?


signatur

Burn rubber, Not your soul ! <3

Medlem
Skrivet av maeztarn:

alltså kan jag inte ha en am2+ prolle till mitt modekort?

Nej, det kan du inte.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

okej , får leta upp ett nytt modekort då


signatur

Burn rubber, Not your soul ! <3

Medlem

Ah, då fattade jag det relativt fel i båda fallen :>


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

1
Skriv svar