Steelseries - Steelkeys 6G

Medlem
Steelseries - Steelkeys 6G

Jag har tagentbordet Steelkeys 6G

http://ivory.vnunet.com/images/hardware/steel-series/steelkey...

På deras hemsida så står det att detta tagentbordet ska klara 50 miljoner klick. Ja det stämmer nog men något som det inte klarar är att hålla kvar bokstäverna. Efter 1 år så har färgen på bokstäverna och siffrorna börjat att bli bortsuddade, Vissa knappar har inte ens siffror eller bokstäver längre bara en blank svart knapp. Någon mer som har detta tagentbord som har samma problem?

Inte för att det är ett stort problem men ett tagentbords tecken borde ju hålla längre än ett år?

Om ni har detta eller för er som inte har det och har kikat på länken jag la med så ser ni en vit rund ring på tagentbordets platta... Den finns inte kvar på mitt den är helt borta och detta efter bara 1 år.


signatur

dizzid1a. Say What?

Medlem

Skriv bokstaven på en liten tejp bit som du sedan sätter dit =D

låter väldigt konstigt att färgen ska försvinna, själv har ajg aldrig råkat ut för liknande.


signatur

Rawr

Medlem
Skrivet av Crawller:

låter väldigt konstigt att färgen ska försvinna, själv har ajg aldrig råkat ut för liknande.

Precis.. Har aldrig råkat ut för detta på något av alla mina 100 miljoner andra tagentbord ^^ Bara detta som blivit så... Man kan ju undra om det är dålig kvalitet.


signatur

dizzid1a. Say What?

Medlem

Eller så gör du som en riktig man och köper dig ett Das Keyboard så var problemet med att bokstäverna nöts ut löst. ^^


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Sluta svettas om händerna bara!

Inaktiv

Bah är man hardcorespelare försvinner ju färgen ganska fort. Dessutom blir det gropar i tangenterna


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem
Skrivet av nyhlin:

Sluta svettas om händerna bara!

Haha jag svettas faktiskt inte så mycket men det kanske är en av sakerna till att färgerna försvinner från tagenterna

Skrivet av unix:

Bah är man hardcorespelare försvinner ju färgen ganska fort. Dessutom blir det gropar i tangenterna

Haha där sa du något sant


signatur

dizzid1a. Say What?

Köp ett G11 eller G15. Där kan du ju se vad det står tack vare ljusdioderna under knapparna. ^^


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

Har haft mitt logitech elite i 4-5 år och hade det inte varit för att det inte är helt rent så hade det inte gått att se att det är så gammalt, bokstäverna på tangenterna ser fortfarande ut att vara nya, och då har jag i genomsnitt säkert lirat 3timmar/dag. Grym kvalité.

1
Skriv svar