AMD Phenom X4 9650 2,3GHZ?

Medlem
AMD Phenom X4 9650 2,3GHZ?

Jag har en AMD Phenom X4 9650 2,3GHZ processor, jag undrar vad andra tycker om den, bra dålig?
Själv tycker jag att den är bra i många spel och den är fin i spel.

Ja, den fungerar. 2.3GHz tycker jag är för lite, skulle hellre välja en C2Q på 2.6GHz.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

Är intel bättre än amd?

Ibland så är dom det, ja. Intel Core i7 är ju bättre än Phenom II. Och C2D/Q har ju varit en processor som håller marknaden fortfarande.

AMD är bra, men inte i gaming. (Enligt mig.) Javisst, dom är bra, men ifall vi tar en Phenom x4 @ 2.6GHz mot en Core 2 Quad @ 2.6GHz så skulle quaden få lite bättre prestanda.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

Nvidia Gainward 9800gtx+
Vad tycker ni om detta grafikkort?
Jag har det själv och tycker att den är mkt bra.

Medlem
Skrivet av master_chrille:

Ibland så är dom det, ja. Intel Core i7 är ju bättre än Phenom II. Och C2D/Q har ju varit en processor som håller marknaden fortfarande.

AMD är bra, men inte i gaming. (Enligt mig.) Javisst, dom är bra, men ifall vi tar en Phenom x4 @ 2.6GHz mot en Core 2 Quad @ 2.6GHz så skulle quaden få lite bättre prestanda.

Sluta trolla, en Phenom II presterar likvärdigt eller bättre än en Core 2 Quad, och i högre upplösningar när grafikkortet flaskar får man bättre prestanda med en PhII än någon annan processor pga chipset-arkitekturen, dessutom till ett mycket lägre pris.

OnT: Processorn är inte mycket att hänga i granen, skulle personligen bytt till en Phenom II så fort som möjligt, kolla bara så att moderkortet har stöd för det. Kan krävas en BIOS-uppdatering dock.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Jag köpte amd phenom x4 9650 nyss

Skrivet av Zelaxe:
Skrivet av master_chrille:

Ibland så är dom det, ja. Intel Core i7 är ju bättre än Phenom II. Och C2D/Q har ju varit en processor som håller marknaden fortfarande.

AMD är bra, men inte i gaming. (Enligt mig.) Javisst, dom är bra, men ifall vi tar en Phenom x4 @ 2.6GHz mot en Core 2 Quad @ 2.6GHz så skulle quaden få lite bättre prestanda.

Sluta trolla, en Phenom II presterar likvärdigt eller bättre än en Core 2 Quad, och i högre upplösningar när grafikkortet flaskar får man bättre prestanda med en PhII än någon annan processor pga chipset-arkitekturen, dessutom till ett mycket lägre pris.

OnT: Processorn är inte mycket att hänga i granen, skulle personligen bytt till en Phenom II så fort som möjligt, kolla bara så att moderkortet har stöd för det. Kan krävas en BIOS-uppdatering dock.

Jag pratade dock inte om Phenom 2, utan 1. Jaja, kanske borde ta och läsa lite fler tester nu, har inte varit så insatt i detta.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem
Skrivet av Spassy:

Jag köpte amd phenom x4 9650 nyss

Då köpte du precis en processor från en utgången generation.


signatur

A warrior do not complain abou physical pain...

Inaktiv
Skrivet av zaxxor:
Skrivet av Spassy:

Jag köpte amd phenom x4 9650 nyss

Då köpte du precis en processor från en utgången generation.

Alltså sparade han 1000 lappar


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

00a
Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:
Skrivet av zaxxor:
Skrivet av Spassy:

Jag köpte amd phenom x4 9650 nyss

Då köpte du precis en processor från en utgången generation.

Alltså sparade han 1000 lappar

1000 lappar? knappast! enligt prisjakt går det att få tag på en phenom 9650 för ca 1200kr. för en hundring upp får du Phenom II X3 720 2,8Ghz som är ett mycket bättre val.

Medlem

Får väl köpa en ny processor när det börjar bli problem med spel, men hittills har den funkat bra.

Medlem

Jag har en 9850, gör som jag: köp en pII 940


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

1
Skriv svar