Inaktiv
Hjälp med datorn

Hejsan alla, reggade mig för jag behöver hjälpa av dom kunniga:)

Själv spelar jag ganska mkt, och har nyligen köpt nyttgrafikort, ram och nätagg, resten köpte jag för 1.5 årsen.

Har vista 32 och kör på 1680x1050

Är inte 100 på delarna, men detta är vad jag är ganska säker på:

är inte hemma atm heller så kan inte kolla

Grafikkort:
ATI 4870 1gb - sapphire

Ram:
2x 2gb , 800 mhz, Corsair eller kingston

Processor:
Intel core 2 duo, 2.2 ghz x2

Moderkort:
Vettefan, nått MSI iaf ..

Nätagg:
660W's

Lirar mest WoW men även lite CoD4 och brukar även testa andra nya spel som kommer

i WoW kör jag med allt på max, shadows på steget före max.

Så nu har ni väll en snabb inblick i hur min dator är, tips på hur jag kan göra det ännu snabbare?

Och om någon orkar berätta snabbt och länka nå program man kan klocka igenom eller annat som hjälper smått.

Sen en annan grejj, har även nåra tusen kvar och blir väll sommarjobb snart, hade tänkt spara till när i7 blir billgare och sen köpa Windows 7 och kanske nytt moderkort. Vad tror ni om de?

Tack på för hand!

Inaktiv

Kan inte hjälpa dig med överklockning men jag kan säga att om du bara har några tusen till att köpa ett Core i7 CPU + nytt Core i7 komatiblet moderkort + det allra senaste OSet så får du vänta rätt länge. Lagom tills de släpps Core i5 och lite till antagligen. Bara så att du vet


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Inaktiv
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Kan inte hjälpa dig med överklockning men jag kan säga att om du bara har några tusen till att köpa ett Core i7 CPU + nytt Core i7 komatiblet moderkort + det allra senaste OSet så får du vänta rätt länge. Lagom tills de släpps Core i5 och lite till antagligen. Bara så att du vet

Joo men som sagt kommer ju jobba snart så då får jag ganska mkt, hur mkt tror du Windows 7 kommer kosta?

Windows 7 kommer kosta lika mycket som Vista kostade när det släpptes.
Och ifall du vill ha hjälp med överklockning ska du till www.sweclockers.com . Där har dom ett väldigt bra forum BARA för överklockning.

Samt, ifall du ska köpa i7'a tycker jag att man ska spela lite mer krävande spel än bara WoW och CoD4 då dessa spel inte behöver några kraftfulla datorer.

Men, du har en Core 2 Duo E4500 @ 2.2Ghz. Då tycker jag att ifall du vill ha en snabbare dator köp en C2D E8400 eller liknande. CoD och WoW har inte support för Quad cores så dom är onödiga.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Inaktiv

Okej tack, blir väll att kanske köpa in en sådan processor snart då, men hur mycket snabbare blir datorn då egentligen?

Och föresten så har jag ingen aning om hur mycket Vista kostade när det kom. ^^

Jag hade en liknande setup tidigare, men när jag fick min E8400 så ökade min FPS i WoW med 35, jag hade 20 FPS i Dalaran och nu har jag runt 50 i Dalaran. ^^

Vista kostade runt 2000-3500kr.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Inaktiv

Alright, vad kör du med för inställningar i WoW och Vertical Sync [x]?

Inaktiv

Jag lirar ju mest WoW och därför vill jag helst köra med ALLT (räknar med multisampling oxå) på max utan minsta lagg. Har nyligen slutat raida och börjat pvp bara ist, eftersom raida tar för mkt tid..

I arena då man är i ett ganska litet rum med max 10 pers funkar det ju perfekt, men BGs O.K. Dalaran ännu sämre (räknar med att man står utanför husen). Och så fort man drar till nån stor zon så måste det laddas så mkt shadows så då droppar FPS rätt så mkt :<

Problemet är att det skiljer sig åt så mkt ..

Mm, det gör det. Jag har precis ominstallerat min dator. Och jag blev då av med WoW samtidigt, men jag körde på max i ALLT förutom shadows (medium) och Distance (nästan max) och högsta multisampling. Sen kör jag också i 1600x1050.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Inaktiv

Ajja men jag ska kolla på sweclockers om klockning!

Ifall du inte har klockat något förut så rekommenderar jag inte att du gör det med din "main"-dator, med tanke på att du kan förstöra en förbaskat massa saker som då också kan kosta väldigt mycket pengar. Jag var nära på att bränna upp min processor för jag matade in 1.8Volt i den... Jag trodde att den skulle bli snabbare men istället så kom jag inte ens förbi POST. Den startade, sen dog, startade, dog och sen fortsatte så tills jag drog ut sladden.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Inaktiv

Okejj, men jag har typ ingen dator som jag kan förstöra utan konsekvenser. Men ska läsa på och vara försiktig.

1
Skriv svar