Medlem
Skrivet av Gordon Freeman:
Skrivet av Kaleid:

3.7/5. Välgjort men det är inte sååå roligt att spela faktiskt. Sedan så finns det på tok för mycket dialog.

Du kanske ska satsa på något annat än just rollspel då? Kanske Quake vore något för dig..

Nästan obefintligt med story är ännu tråkigare. Hur kul är det att höra varje karäktars livshistoria..Yahtzee påpekade det i sin recension av ME1 och han har helt rätt.
Vidare så det är inte speciellt briljant skrivet..

Inaktiv

Alla som spelar Mass Effect 2 måste åka till Local Cluster på Galaxy Map och skicka minst 2 sonder på Uranus! hittade detta easter egg när jag åkta omkring och harvestade olika planeter xD


signatur

CZorg will rise again...

Medlem

Ok nu har jag tillbringat runt 8 timmar med ME2. Ruggigt vad bra det är! Håller helt med FZ, toppbetyg!

Läste nedanstående i en annan recension, kände genast igen mig

When you're not playing it, you wish you were. When you are playing it, you can't imagine doing anything else.

Medlem

Spelade ettan och det var helt OK...

Var i England för en vecka sedan på en mindre mässa för att se lite på olika hårdvaror och program samt spel...

Fick möjligheten att testspela Mass Effect 2 och efter detta så är min bedömning att spelet har lyft sig på dom flesta punkterna men det är samtidigt lite över-reklamerat..!!

Ett helt OK spel men långt ifrån bäst.....

Ska nu gå igenom många nyheter som kommer inom kort, pust...

Medlem

har spelat det några timmar nu och det är absolut ett av de bästa spelen på länge men det håller inte lika hög klass som dragon age origins. (enligt mig)

Medlem
Skrivet av Posuic:

Och ens medhjälpare... I ettan kände jag inte minsta misstro till någon av dem (vilket man ju inte heller behövde), men nu känner man ju sig misstänksam mot vissa av dem istället

Detta!
Instämmer till fullo. Riktigt fint hanterat av Bioware att få mig att ständigt kastar blickar över axeln mot vissa kompanjoner.
Känslan försvinner ju dock ganska fort när de blir "lojala". Tumme upp ändå!

Medlem

Bioware har gjort det igen


signatur

I love the smell of napalm in the morning.

Medlem

Skribenten har fel, shepard är inte en kvinna. Det finns inget bestämd canon, enligt bioware själva. Så det är upp till spelare själv att bestäma könen.

Medlem
Skrivet av Sn4rk:

undrar hur länge de dröjer förrän man kan fixa en save från ettan utan att spela igenom ? så kan man fylla i UNGEFÄR hur man spelade ettan

Googla följande: We played mass effect 1 so you don't have to

Medlem

Jahaja, då blir det ett köp när det kommer på rea om något år.
Köpte ettan för 20 kr under steam-rean.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Måste hålla med recensionen, det mesta är bättre än föregångaren. Jag spelar PC verisionen kanske man skall tillägga så för min del så kändes inte ME så väldans RPG:igt, inte heller 2:an - utan snarare som en shooter med lite alternativ. ME gjorde en del klassiska misstag, det händer egentligen ingenting förräns väldigt långt in i spelet och du måste hela tiden uppgradera och byta dina vapen för att ha en chans mot fienderna och inte ofta känner du att du är en riktigt cool typ.
Om man som ME har en bra story, för min del det avgörande för att klara av spelet, då vill man inte att storyn skall vara förstörd av petitesser: mellansekvensen berättar att Shepard är det bästa mänskligheten kan frambringa, men i en firefight kan inte Shepard ta ner en zombie varelse själv utan att tömma femhundrafyrtioelva skott...

Helt klart underbart när man i 2:an bara dundrar in, på klassiskt maner ser man att siktet mer motsvarar en shooter istället för en omfångs Halo och tada - ett headshot indikeras och fienden faller. Vad skönt tänkte jag, nu är det lite mer DeusX och Borderlines combat, mindra tjafs om detta och mer interagerande som avgör spelet. Och spelet fortsätter att imponera med bättre grafik utan att kännas så väldans mer krävande och det händer något hela tiden. Bra gjort BioWare!


signatur

A badly drawn wolf

Medlem

Har beställt både ettan och tvåan, så nu gäller det bara att jag får ettan först så att jag hinner köra igenom det och få inblick i storyn inför 2:an. Verkar som om recensenter överlag är eniga om att det är ett väldigt bra spel, så det är ju inget att tveka över om man nu (som jag) älskar rollspel.

Medlem

signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Tycker spelet är oehört bra, spelat ca 14h. Absolut de bästa jag nånsin spelat, andra tillverkare har verkligen nått att se upp till.

Medlem

Utomordentligt spel, men recensenten (herr Kraftling) säger att stridssystemet blivit bättre - på PC finns det inte en chans, samma knapp används för att springa som att ta skydd OCH aktivera objekt i spelvärlden, totalt vansinne. På en konsol med mer begränsad knappuppsättning kanske detta är med fördel, men aldrig, aldrig på PC.

K säger också att scanningssystemet är bättre än resursinsamlandet i ettan. Smaksak kanske, men inte en chans där heller - att scanna planeter fram och tillbaka, upp och ner, med bara fyra staplar att hålla koll på är bra mycket tråkigare än att faktiskt dunsa ner på planeter, med massa olika miljöer och eventuella invånare, i sin MAKO. (som faktiskt var riktigt kul och lätt att köra (förstår inte vad kritikerna håller på med) - den saknas!)

Personligen saknar jag också vapen- och utrustningsmångfalden, det gör spelet aningen mer infantilt och simpelt. Dock var ettans system för detta inte direkt polerat heller, det var svårt att hålla reda på sitt inventory och välja vapen, men det finns ändå en hel del som kunde följt med till tvåan.

Som slutkläm är detta ändå en stor kandidat till årets spel - mest för den brutalt bra (á la klassiskt Bioware-manér) storyn, karaktärerna och de moraliska valmöjligheterna. En liten tanke som hela tiden dyker upp är att de (Bioware) skulle kunna gjort spelet till en interaktiv film, med valmöjligheter i dialoger och kritiska moment (Paragon/Renegade-actions) och låta resten vara filmiskt - då skulle de ha årets film i stället. (Om än interaktiv)

5/5 - helt rätt betyg, men recensionen känns inte riktigt rätt.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Om man laddar in sitt savegame från ettan, har man ändå möjlighet att byta klass?

Medlem
Skrivet av Olidion:

Om man laddar in sitt savegame från ettan, har man ändå möjlighet att byta klass?

Japp det har man, man blir ju återuppbyggd från grunden och uppgraderad till den senaste nano- och implantat-teknologin.

Tycker förövrigt att spelet är perfekt, om man jämför med 1:an då de åtgärdat och bytt ut alla de tråkiga momenten. Det uppsnabbade tempot och fokuseringen på spelandet istället för att fippla med utrustningen var helt rätt väg att gå, nu har de en bra plattform att bygga det 3:e spelet på. Och ja Mass Effect-trilogin kommer bli det bästa sedan Planescape Torments dagar, kanske en värdig ersättare på tronen, när det gäller gripande story iaf..

Medlem
Skrivet av Mikzarn:

Borde få ett minus för coversystemet. Att man siktar sämre när man inte sitter i cover som man hamnar i genom att trycka på sin useknapp, i ett PC SPEL är värdekasst.

Mass Effect serien var menad för konsol, så det är inte så konstigt.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

Mmm.. Tali! Usch, klarat spelet, vilken bitterljuv känsla man får! 3 år till nästa spel!

Inaktiv

Grymt bra spel

Medlem

Trist att de finns så sjukt lite vapen och att upgraderingssystemet är tråkigt som tusan

Medlem
Skrivet av Kaleid:
Skrivet av Gordon Freeman:
Skrivet av Kaleid:

3.7/5. Välgjort men det är inte sååå roligt att spela faktiskt. Sedan så finns det på tok för mycket dialog.

Du kanske ska satsa på något annat än just rollspel då? Kanske Quake vore något för dig..

Nästan obefintligt med story är ännu tråkigare. Hur kul är det att höra varje karäktars livshistoria..Yahtzee påpekade det i sin recension av ME1 och han har helt rätt.
Vidare så det är inte speciellt briljant skrivet..

Då är ju rollspel helt fel typ av spel för dig. Eller åtminstone de som är filmisk. Det är alltid mycket dialoger med spel från Bioware och att välja handling osv
Och det borde man redan vetat då Mass Effect 1 har funnits ute ett tag. Så varför ska man spela 2:an om man inte gillar första

Inaktiv

Måste bara säga FZ failar som verkar associera micromanagment utav inventory och skills med rollspel.. ROLLspel handlar om att spela en ROLL, inget annat.

Medlem
Medlem
Skrivet av CZorg:

Alla som spelar Mass Effect 2 måste åka till Local Cluster på Galaxy Map och skicka minst 2 sonder på Uranus! hittade detta easter egg när jag åkta omkring och harvestade olika planeter xD

Haha, det gav mig faktiskt ett jävla gott skratt. Tack för den

Hade redan harvestat alla planeter utom i Sol-systemet då den redan var på 100%

Skriv svar