Tips på vettig mus

Medlem
Tips på vettig mus

Precis som titeln låter. Min nuvarande Mx310 har nog sett sina bästa dagar och det börjar bli svårt att ens klicka med den.

Så det är dags att bege sig i jakt på en ny mus av bra kvalité och vad vore inte bättre än att höra med FZ?

Musen behöver nödvändigtvis inte vara top-of-the-best-über-gaming-mus för en oändligt massor av pengar, men eftersom jag använder min dator främst åt spel så ska den ju självklart vara mer än duglig för det syftet. Det ska vara en bra gaming-mus (Med ganska hög DPI), men huvudsaken är att den är ergonomiskt tilltalande.
Är även lite halvt allergisk mot trådlösa möss så jag föredrar en med sladd.

Så några bra tips? Vad använder ni? Hört talats om någon som skall vara bra?

Tack på förhand!


signatur

Who's the fool? A man who believes in a god he can't see, or the man who is offended by a god he doesn't believe in.

00a
Medlem

Microsoft Intellimouse 3.0 är riktigt skön och funkar utmärkt i spel

Inaktiv

Se till att du skaffar dig en med justerbar sensitivity på ett knapp tryck. Väldigt användbart. Jag har det på min Logitech G9 och skulle rekommendera den om inte det hade varit så att G9 logan var borta efter 2 veckor och att hjulet pajade nyss.

Jag tror man kan göra det med Roccat: Kone också men inte säker.


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

Har hört en del om Intellimouse. Inte exakt den modellen men mycket om de andra. De ska vara bra, är nog värt att titta in.

Skrivet av theHarmlessWarrior:

Se till att du skaffar dig en med justerbar sensitivity på ett knapp tryck. Väldigt användbart. Jag har det på min Logitech G9 och skulle rekommendera den om inte det hade varit så att G9 logan var borta efter 2 veckor och att hjulet pajade nyss.

Jag tror man kan göra det med Roccat: Kone också men inte säker.

Det låter onekligen väldigt nice att ha. Ska tänka på det!

Och vid närmre eftertanke så är pengar inte något problem typ. Fyller år nästa vecka och jag skulle gissa på att det fyller på kassan en aning. Så en top-of-the-best-über-gaming-mus är inte längre omöjlig om ni har tips på en bra sådan


signatur

Who's the fool? A man who believes in a god he can't see, or the man who is offended by a god he doesn't believe in.

Medlem

Roccat Kone musen är uber härlig. Kör med den själv och jag är mycket nöjd!

Medlem

Biltemas gamermus använder jag och det är den bästa mus jag haft

Medlem

MX518, den har allt som behövs och designen är perfekt för handen.

Inaktiv
Skrivet av nyhlin:

Roccat Kone musen är uber härlig. Kör med den själv och jag är mycket nöjd!

Kan man göra det där med sensen?


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Skrivet av theHarmlessWarrior:
Skrivet av nyhlin:

Roccat Kone musen är uber härlig. Kör med den själv och jag är mycket nöjd!

Kan man göra det där med sensen?

Ändra DPI, ja. Jag har Roccat Kone själv (köpte på release ftw!) och herre jävlar, bästa gaming musen någonsin. Jag har haft G9, Razer och sen Miffosoft Intelli Mouse 3.0 och den här slår allt.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Inaktiv
Skrivet av master_chrille:
Skrivet av theHarmlessWarrior:
Skrivet av nyhlin:

Roccat Kone musen är uber härlig. Kör med den själv och jag är mycket nöjd!

Kan man göra det där med sensen?

Ändra DPI, ja. Jag har Roccat Kone själv (köpte på release ftw!) och herre jävlar, bästa gaming musen någonsin. Jag har haft G9, Razer och sen Miffosoft Intelli Mouse 3.0 och den här slår allt.

Vi har samma chassi(Antec nine hundred), samma tangentbord (g15), vi har båda haft G9 och bådas högst eftertrackade mus är Roccat Kone.


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Skrivet av theHarmlessWarrior:
Skrivet av master_chrille:
Skrivet av theHarmlessWarrior:
Skrivet av nyhlin:

Roccat Kone musen är uber härlig. Kör med den själv och jag är mycket nöjd!

Kan man göra det där med sensen?

Ändra DPI, ja. Jag har Roccat Kone själv (köpte på release ftw!) och herre jävlar, bästa gaming musen någonsin. Jag har haft G9, Razer och sen Miffosoft Intelli Mouse 3.0 och den här slår allt.

Vi har samma chassi(Antec nine hundred), samma tangentbord (g15), vi har båda haft G9 och bådas högst eftertrackade mus är Roccat Kone.

Vadå, ska vi gifta oss nu också?

ROCCAT KONE IZ DA ZHIT!
(Roccat Kone är en väldigt bra gaming-mus.)


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

Tycker Razer Mamba verkar hetare då. ^^

EDIT: Kikat igenom lite recensioner nu, och man märker inte ens att den är trådlös. ^^
Mest exlusiva förpackningen jag någonsin sett också, men tyvärr kommer priset in i bilden, runt 1100kr tror jag.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Inaktiv

Själv kör jag med en Razer Deathadder, är väldigt nöjd med den!

Medlem

Razer Deathadder <3

Razer Diamondback är också riktigt skön

Medlem

Använder själv ROCCAT KONE atm. men tänkte byta till Logitech G9X när den kommer.

Har nämligen bytt ut min "Roccat Kone" 5 GÅNGER!, för att scrollen har havirerat.. visserligen har man på så sätt haft en ny mus var 3-4:de vecka..

Hämtade ut en ny idag senast.. kommer väl gå sönder lagom till nya G9X kommer ut antar jag, då blire den istället. Hämtade även ut min nya Logitech G19 gaming keyboard idag, super nöjd med den hittills!

Medlem
Skrivet av Evil_KuRT:

Har nämligen bytt ut min "Roccat Kone" 5 GÅNGER!, för att scrollen har havirerat..

Har hört att det händer då och då. Men fem gånger lät väldigt mycket! Vilken otur du har haft!

Själv kör jag på med min första, som jag fick på min födelsedag den 24 Januari, utan några problem än så länge

Medlem
Skrivet av nyhlin:
Skrivet av Evil_KuRT:

Har nämligen bytt ut min "Roccat Kone" 5 GÅNGER!, för att scrollen har havirerat..

Har hört att det händer då och då. Men fem gånger lät väldigt mycket! Vilken otur du har haft!

Själv kör jag på med min första, som jag fick på min födelsedag den 24 Januari, utan några problem än så länge

Tror inte det är otur, inte efter fem möss.. utan är dålig kvalité på alla.. sen varierar det från användare till användare..
Jag tycker musen är super i övrigt, men synd bara att scrollen är av sån piss kvalité!..

Jag trycker ner min scroll rätt mycket i spel, speciellt i cs när jag snabbt ska växla från vapen till kniv osv.

Just att man trycker ner scrollen verkar vara musens/scrollens absoluta svaghet..

Denna kommer också gå sönder.. frågan är bara när..

Medlem

Razer Salmosa. Inga onödiga knappar och inget bling-bling-svammel. Men då bör man föredra att hålla musen i ett typiskt "claw-grepp".

1800DPI @ 1000Hz i QuakeWorld ger en fasen orgasmer ibland.

Inaktiv

logitech g5 v2 stört skön har justerbar sensetiv som har nämnts tidigare

Inaktiv

Logitech G5 V2 var ful som satan men den ser inte ut att ha det här ömtåliga hjulet som G9 har. Frågan är om kvalitén verkligen väger upp för design bristen.


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem
Skrivet av Mikzarn:

MX518, den har allt som behövs och designen är perfekt för handen.

1
Skriv svar