Inaktiv
Laddningshack ??

Jag har får några månader sen köpt en riktig spelmaskin.

Intel Core duo E8500 @ 3.16Ghz
4gb minnen, vet inte exakt vilka men är ingen skit
Nvidia Geforce GTX 260
10000rpm hårddisk
detta med Vista 64bit home edition(måste ha det för att mina 4gb minnen ska funka)

och jag känner mig rätt lurad då jag har kanske inte direkt mycket mindre fps än mina polare (dock ändå dåligare än jag trodde) med sämre datorer men det riktiga problemet är så kallade "frys" hack eller lagg som uppstår när datorn måste ladda in nya saker i spelen. detta är inget jag ska behöva besväras av med en dator för 12000kr kan jag känna?

har haft problem med detta innan på äldre datorer och då la jag in något som hette Via 4in1 på min AMD och märkte att det höjde prestandarn extremt.

då jag har en intel nu undrar jag finns det några program med liknande resultat, har givetvis nyaste drivrutinerna till grafik kort och har installerat allt ifrån "bios / moderkort CD skivan" utan något förbättrat resultat

har alltid velat ha fint flytt i spel etc och det är ju inte kul att köpa en speldator och att ha rätt halvkass FPS och samtidigt ska den behöva låsa sig "stanna" i allt ifrån 0.5 sekund i CoD5 till att verkligen laddhacka sig ordentligt fram i 10 sekunder innan det börjar flytta när jag spelar Warhammer online.

snälla lite fruktgivande svarade hade gjort min dag

Få se nu, du har dom senaste drivrutinerna till grafikkort, moderkort. Du har en 10k RPM hårddisk. Och du har en Core 2 Duo e8500 @ 3.16GHz. Det här "laddhackandet" som du märker av i Warhammer Online, det kommer bara när du precis startat spelet? I CoD5 så kommer det också precis när du startat en bana?

Och sen vad har du för FPS i spel? Ifall du har över 40 så är det bra. Sen kan det vara så att du har en massa onödiga program igång i bakgrunden, exempelvis msn, skype etc.

Vad har du för moderkort, nätagg och datorskärm?


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Inaktiv

Är moderkortet också nytt? Är du säkert på att det stödjer CPU och RAM max hastigheten?


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Inaktiv

asså. allt i datorn är nytt och testat för att game:ing ska funka bra på den och ja alla delar ska vara perfekta för varandra. har hållt på med datorer i snart 10 år har givetvis inte igång en massa program i backgrunden. som sagt jag eftersöker något som är liknande Via 4in1 som stabiliserar upp datorn att den inte måste stanna i någon sekund varje gång den måsta ladda något sen inte laddat in redan.

moderkort : Gigabyte S-serie 1333ddr något

som sagt datorn ska inte behöva stanna upp lite då och då i spel för att ladda i 1-3 sekunder det skall den väl klara? min äldre AMD burk hade inte dessa laddningshack i så grov utsträckning

tack på förhand

Det ger oss inte mycket att gå på med det där. Du bör kunna se vad du har för moderkort med CPU-Z.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

när detta frys hack händer hur pass lång tid håller det sig i? 0.5 sek, 1 sek, längre? ser du också om hårdisken håller på att jobba när hacket sker?

1
Skriv svar