Fråga Dice om Bad Company 2

Robot
Medlem
Fråga Dice om Bad Company 2

Ja, jo.. Bra grej! Har några frågor jag hellst skulle villja få ett konkret svar på.

1. När det visade sig att MW2 inte fick ded. servrar var ni snabba på att hoppa in och säga att BF:BC2 skulle få det, men på senare tid har det kommit fram vissa begränsningar på detta (exempelvis att det inte kommer släppas någon dedikerat serverprogram, utan att servrar hyrs genom er, så att säga). Min fråga är då, hur blir det då med moddar?

2. Vad blir det för FOV på BF:BC2? (Vill helst inte bli illamående av att spela...) Kommer det gå att ändra med hjälp av program som exempelvis widescreenFixer?

Medlem

Varför har ni tagit bort funktionen att ligga ner?

Medlem

Välj och vraka:

1. Varför har ni valt att inte släppa modverktyg?
2. Vad fick er att släppa tvåan på PC?
3. Vad är er inställning till DLC i BC2?
4. Vad fick er att välja en mer lättsam, humoristisk ton i spelet?
5. Vad är ditt bästa minne i BC2-mp? Spännande ögonblick, roliga händelser osv.

Medlem

1. Kommer PC-versionen använda sig av samma kommunikations sytem som BF2? Alltså menyn som kommer fram där man siktar och kan välja "spotted" och andra alternativ?

2. Kommer det vara möjligt att ändra FOV på PC? Om inte, vad kommer standard att vara?

3. Fanns det någonsin planer på att lägga in COOP för story delen av spelet, då det är väldigt vanligt idag?

Medlem

Är ryktet om att ni inte kommer släppa den dedikerade servern sant? Samt ryktet om att ni inte ska släppa några moddverktyg? (Om de svarar att det är en "för komplicerad motor för moddarna" så tycker jag att ni ska säga att det är en BS anledning till att inte släppa verktygen) Och ryktet om att det inte ska finnas någon developers console.

Sammanfattat, kommer BF BC2 bli en dålig konsolport ala MW2, med skillnaden att de har dedikerade servrar och en serverbrowser för att kunna säga "Det är ingen konsolport, vi har serverbrowser!".

Medlem

Hur kommer multiplayer statsen sparas? På era servrar eller på våra hårddiskar? (som CoD 4)

Medlem

Min fråga är om ni kommer att omvärdera ert beslut om att inte släppa dedikerade servrar?
Affärsmässigt är det ett genidrag att använda BF2BC som dragplåster till serveruthyrning, dock borde det klappa någonstans i era hjärtan för en community som vill ha egna servrar.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Jag såg veckans Gametrailers TV där ni dice blev intervjuade och då berättade ni att ni hade planer för både gratis och kostnads-dlc. Kommer det dlc till PC-versionen eller blir det som det brukar, dlc kommer bara till konsol?

Medlem

Varför har ni gjort det så svårt att modda spelet? Inte nog med att det inte kommer några mod tools, ni släpper dessutom inga dedicated server filer.

Medlem

jag behöver inte ställa några. Ni andra ställer sådana så jävla bra! En stjärna till er:up::D

Medlem

Kommer vapnena att skjuta projektiler eller kommer de att vara hitscan?

Medlem

Har ni ändrat FOV från bad company 1?

Det var alldeles för inzoomat och inrutat för att det skulle kännas bekvämt att spela... Ha gärna FOV 90!

Medlem
Skrivet av Grillet:

Varför har ni tagit bort funktionen att ligga ner?

Detta har de svarat på flertal gånger... PC versionen har funktionen. Konsoler har det ej. Svaret får du nosa fram själv.

Hur som helst:
Har ni några planer på någon form av DLC? Expansion eller något i stil av det, som till Battlefield 2?

Medlem

Kommer man att kunna följa sina stats online som BF2 och BF2142?

Medlem

Kommer vi att kunna få spara dog tags som i ettan?

Medlem

Kommer det finnas möjlighet att mutea andra spelare?

Inaktiv

Max antal spelare på en karta?

Medlem

Varför ingen som helst möjlighet att hosta en egen server om man har en dator som går att använda? Istället för att betala (självkostnadspriser, hur hög är denna summa egentligen? Och hur bra upload, var finns dem, osv osv? Om det inte är väldigt hög bandbredd samt väldigt utspritt så kommer det påverka spelet negativt.)

Medlem

Kommer man att kunna förstöra lika mycket oavsett hur bra prestanda ens dator har?


signatur

Xd

Medlem

1: Har ni några planer på Squad funktion i kombination med "buddy list" så att man kan bjuda in folk att köra med en (liknande som MW2)?

2: Hur många ranks(Militära ranger) finns det?

3: Kan man återställa sina ranger och upplåsningar för att få köra om allt?

4: (Som sagt i andra frågor) Har ni några planer på DLC eller expansioner?

5: Har ni planer på att fortsätta uppdatera spelet med mini dlcs som automatiskt läggs till i varje patch?

6: Kan man få en mer detaljerad lista på varje "support" (Airstrike o liknande) som man kan använda i spelet och hur man använder dem?

Medlem

1: Kommer det att finnas en kommunikationsmeny likt den som fanns i BF2 och 2142 där man höll nere Q?

2: Just nu verkar det inte finnas någon gruppledare eller befälhavare i multiplayer. Har ni några planer på att lägga till detta i framtiden?

Medlem

Varför är ni i stort sätt döda på det officiella BC2 forumet?


signatur
Medlem

Jag tyckte BC2 betan på PS3 såg ganska kantigt ut. Kommer det att fixas? Om inte är jag tveksam på att skaffa Bad Company 2 eftersom jag stör mig mycket på kanter.

Medlem

Kommer ni någonsin att släppa modverktyg och verktyg för dedikerade servrar i framtiden?

Medlem

1
varför nekar ni oss att köra dedicated server på våra egna servrar som är inköpta för x antal tusen Kr?

2
hur många utvecklings timmar har ni lagt ner på multiplayerdelen?

3
har spelet lan stöd?


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

Hur kommer säkerheten i multiplayern att vara? VAC? Punkbuster?

Medlem

^^ hoppas spelet kommer nu utan någon försening.


signatur

Den som kan tala väl kan ljuga väl.

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:

Hur kommer säkerheten i multiplayern att vara? VAC? Punkbuster?

Tror de bekräftat att det är PB.
Om inte, hoppas jag att de inte tar VAC, med tanke på hur extremt dåligt det är på att filtrera ut cheaters.

Inaktiv

1.Varför valde ni en så tight FOV till pc versionen?

2.Kommer vi att kunna ändra FOV?

Snälla gör så att vi kan ändra FOV då det är direkt jobbigt med för tight FOV, det känns som att man springer omkring o tittar genom en kikare, jag blir lätt yr i huvudet av det.

Tack

Skriv svar