Fråga Dice om Bad Company 2

Medlem

Har inte det här varit uppe tidigare? I alla fall

Kommer det bli mera perks?


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

Varför inga mod-verktyg eller egna servrar. Lan stöd??


signatur

Är också C3D och zeed1994 på andra ställen

Medlem

1. Kommer man att kunna justera saker som FOV, headbob, weaponbob etc som alla kompetenta multiplayerspel har?

2. console?

Medlem

Kommer ni införa fler än 32 spelare för pc?

Medlem

Jag har kollat lite på era videos och jag är lite orolig över vissa av modelleringarna. Det jag stör mig mest på är att de ryska "Hind"-helikoptrarna alltid kommer med nedfällda hjul. Varför går dessa inte att fälla in?

Medlem

+1 på frågan om vapnen skjuter projektiler eller om det är hitscan som gäller.

Ifall det blir projektiler: Kommer kulorna påverkas av vind/avdrift/gravitation?

Medlem

1: På en vanlig server (ej hardcore), kommer "skada" vara som i tidigare battlefields där alla har osynliga magiska fantasysköldar som återregenereras bara man duckar och inte tar skada på några sekunder?
Modern Warfare 2 har ju ett snarliknande system med magiska fantasysköldar, men de går att skjuta igenom på ett magasin på en vanlig server, hur är BC2 gämfört med det? Krävs det ett magasin eller fler, och avgör avståndet hur många magasin som krävs innan en motstpelare dör?

2: Kommer alla spelsätt finnas till Hardcore?

3: Kan vi som admin på en server utesluta vissa vapen (Nadelaunchers brukar alltid bli bannade i de flesta spel tex) som vi anser förstör mer än de gör nytta i spelet?
Kan folk fortfarande tjäna in XP och låsa upp nya vapen, ranks etc om man spelar på en sådan server, eller blir sådana servrar uteslutna ur rankingsystemet?

Inaktiv

Kan man ställa in så att bottar inte snor fordon?!.

Inaktiv

Har tyvärr missat de senaste bf2 spelen. Senast jag spelade var det Battlefield 1(kommer inte ihåg vilket årtal det var). Men några frågor har jag allt.

1: Kommer det att finnas möjlighet att spela kvinnliga karaktärer?
2: Vad är de största skillnaderna mellan xbox360/PS3 och PC versionerna?

Medlem

1 Vad kommer hyran för Rankade dedikerade servers att kosta för kunden i svenska enkronor med moms?

2 Tvingas man att ha eran uthyrarpartners fula namn på servern om man skulle hyra en?

3 Kommer vissa av dessa servrar ligga i Sverige så men får lågt ping?

4 Hur många år framöver garanterar ni att det finns spelbara rankade servrar att spela på?

5 Kommer era trogna kunder ens inte kunna ha Orankade dedikerade servers i sina hem?

6 Varför tar ni bort självklara rörelser/funktioner för alla plattformar? På detta sätt styr ju alltid den "sämsta" plattformen.

7 Stöds klantaggar?

8 DICE har ju till stor del PC konsumenter att tacka för sin forna framgång. Nu tog ni bort moddar, funktioner, ev. server mjukvaror.
Varför glädjer ni inte PC-spelare istället med mer & fler saker istället som kan utveckla både spelupplevelsen och den sociala delen på communitys & klaner till det positiva?

8)

Medlem

1. It's a me, Mario!
2. Enligt Eurogamer så har ni redan valt era auktoriserade "hosts." Kan ni inte låta privatpersoner/småföretag köpa skilda "serverlicenser?" Jag känner flera administratörer som gärna skulle ta ett flyg till ert kontor för att personligen försäkra er om att även de kan och vill följa de regler som DICE bestämt.

Medlem

Det är väl inga perks i spelet??? Det är ju det sämsta med MW och MW2!!


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Kan man inte lägga sig ner helt? (inte huka sig,ligga)


signatur

"Framtidens fascister kommer kalla sig Anti-fascister"
- Winston Churchill

Medlem

Riktiga dedikerade servrar eller inte?
Moddar eller inte?
Console eller inte?
Raka fucking svar tack.

Medlem
Skrivet av Weson:

Har tyvärr missat de senaste bf2 spelen. Senast jag spelade var det Battlefield 1(kommer inte ihåg vilket årtal det var). Men några frågor har jag allt.

1: Kommer det att finnas möjlighet att spela kvinnliga karaktärer?
2: Vad är de största skillnaderna mellan xbox360/PS3 och PC versionerna?

hahahahahahaahah på fråga 1

Medlem
Skrivet av henkka:

Varför ingen möjlighet att ligga ner, det är trots allt ett krigsspel? Att kasta dig ner är det första du gör när kulorna kommer flygande enligt samtliga militära doktriner från början av 1900-talet och framåt. Van Dykes officiella (ok, twitter) orsak/provokation om "noobs" är bara löjlig och visar på att han kanske inte riktigt är mogen sin uppgift på EA. Vad är det egentligen frågan om? Begränsningar i fysikmotorn, dåliga animatörer, konsollanpassning, eller vad pysslar ni med egentligen? Ni skall visst ha med ett "hardcore mode" i spelet, låt mig kunna kasta mig ner och kräla till skydd för böfveln.

Varför inte använda riktiga dedikerade serverfiler? Har ni redan glömt fiaskot från BF1943 releasen? BF:BC2 kommer att ha många gånger fler spelare från dag 1 då pc är så mycket större än konsollerna när det gäller fps. Vissrligen så inser jag att EA skiter högaktligen i sina spelare så fort pengarna bytt ägare men i slutändan så kanske vi köper spel från andra utvecklare.

Kan man ställa in field-of-view? Vi talar om pc här och inte nån sketen 5 år gammal konsoll.

Moddcommunityn verkar ni ha slängt i soptunnan. Inser ni inte varför BF2 fortfarande är någorlunda vid liv? Inte är det på grund av originalspelet iallafall. Modcommunityn kan fixa till sånt som spelarna vill ha men ni är för lata för att ge dem. I detta fall är jag 100% säker att det skulle dyka upp en "real hardcore" modd med både "prone" och rätt hastighet på allt man skjuter ut ur pipan.

Kommer ni att anställa kompetent folk till "anti-fusk" avdelningen denna gång? Punkbuster har aldrig fungerat som skydd ens mot de yngsta småryssarna/tyskarna som sitter och fulhackar när de kommer hem från lektionerna på mellanstadiet. Framför allt... kommer ni att försöka ha koll på vad som händer ute bland fuskarna denna gång? Det var "epic fail" för BF2s del på den fronten. Det regnade bilar i nåt ÅR innan ni ens försökte göra något och då antagligen för att blidka era potentiella kommande köpare av BF1943 (som fortfarande är a.w.o.l på pc) och det nu kommande BF:BC2.

I det stora hela verkar BF:BC2 se bra ut men ni måste reda ut ett par problem för att det skall bli en riktig succé med lite livslängd.

<3 på det inlägget. Är med dig på Varenda _Jävla_ Punkt.


signatur
Medlem
Skrivet av SettleR:

1. Hur kan det komma sig att ni bygger Squad Rush på 4vs4. Då de flesta esport spel idag har en standard på 5vs5. Var ni medvetna om detta när ni bestämde er? Kommer det vara möjligt att ändra på detta i framtiden?

2. Har ni tänkt på vad som är bäst för klanscenen när ni utvecklat multiplayer delen? Eller vill ni som Infinity Ward göra årets "bästa" publiclir?

2. När ni släppte nyheten angående Dedikerade servrar och att filerna inte kommer släppas för allmänheten så blev många besvikna. Kan du berätta mer om vad vi som köpare kommer ha för möjligheter när det gäller server inställningar mm.

1. Tyvärr kan det ha att göra med att konsollturneringar, MLG m.m, använder 4vs4...


signatur
Medlem

1. Kommer man kunna se namnen på deltagarna i sin squad när man spawnar så man kan välja rätt person? Eller spawnar man bara på ledaren? I BC1 är det lite rörigt.

2. Kommer man kunna se ping/uppkopplingskvalitet så man kan välja att leta upp en ny server istället för att bli förbannad på att man missar när det egentligen är lagg?

Medlem

1. Hur många maps finns det ?

2. Hur -//- olika vapen & olika fordon finns det ?

Medlem
Skrivet av zicyo:

1. Kommer man kunna se namnen på deltagarna i sin squad när man spawnar så man kan välja rätt person? Eller spawnar man bara på ledaren? I BC1 är det lite rörigt.

2. Kommer man kunna se ping/uppkopplingskvalitet så man kan välja att leta upp en ny server istället för att bli förbannad på att man missar när det egentligen är lagg?

Är väll serverlist så det ska väll inte vara några problem.


signatur
Medlem

1 Kommer ni att erbjuda LAn/offline för flera spelare med bottar?

2 Kommer eran fysikmotor att kunna hantera förstörliga miljöer som i Red Faction eller blir det betydligt mindre förödelse?

3. Kommer spleet att innehålla tydliga cut-scenes när viktiga delar av handlingen förklaras/upplevs?

4. Kommer det att finnas fler vapen och kommer det att vara större variation mellan de som finns i spelet?

5. Kommer Ai'n att vara intelligentare, reagera om den blir flankad etc. och vara medveten om sina omgivningar (ta cover, vara taktisk)?

6. Varför inte erbjuda co-op, gärna splitscreen, då konsolerna iaf klarar av det och kunderna vill ha funktionen?

7. Brukar ni lyssna mycket på forumet/få idéer/ta kontruktiv kritik från spelarena, eller är det mest bara gnällande p12or och PC-fanboys som gnäller?

8. Tycker ni moddar tillför något till spelen, och varför har ni valt att inte stödja dem/erbjuda verktyg för moddning?

9. Varför kan man inte ligga ner i BF:BC2, vart sniperklassen för svårupptäckta och överlägsna vanliga soldater eller?

10. Vilka sorters kopierings/aktiveringsskydd har spelet för stt stoppa PC-pirater, kommer de att drabba legala spelare?

11. Har ni valt att lägga fokus på konsolspelen för att piratkopieringen är mindre eller för att konsolspelarna är tacksammare kunder och inte bortskämda småglin som gnäller om allt?
(generellt mer p12or på PC)

12. Är det roligare/enklare att utveckla bra spel till PC eller konsol (360) och få en slutprodukt som du/ni är nöjd med?

Medlem

Vet inte om det bara är jag som missat detta men kan man köra co-op i campignen?


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

Inaktiv
Skrivet av X|Rolando:

2. Enligt Eurogamer så har ni redan valt era auktoriserade "hosts." Kan ni inte låta privatpersoner/småföretag köpa skilda "serverlicenser?" Jag känner flera administratörer som gärna skulle ta ett flyg till ert kontor för att personligen försäkra er om att även de kan och vill följa de regler som DICE bestämt.

Amen

Medlem

1. Är det där med dedikerade servrar ett dåligt skämt från er sida?

Medlem

Angående PS3:

1. Kommer voice chat bli fixat så det inte stängs ned som på bf1943?!

2. Kommer kantutjämningen bli bättre? Har ni implanterat tekniken Pandemic använde i The Saboteur?


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

plz gör så att Pc version känns smooth att spela och inte konstig camera och att folk kan skapa egna servers.
Och helst mer än 20 vapen i spelet så att det blir lite mer variation.
Kmr man kunna göra mera interaktion mellan spelarna förutom o köra bil och skjuta? Tänkte på skicka voice coms och beacons som i rts tex. för att markera på kartan vart det behövs hjälp tex.
Kan man spränga broar? Skulle göra kartorna lite mera dynamiska Kanske enginners skulle kunna reparera dem igen?

Medlem

Firstperson spectating ? Om nej, vad tänkte ni ?!


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Inaktiv

KOMMER DET FINNAS KLANER/TEAMFUNKTIONER PÅ SPELET? (GÄLLER KONSOLERNA OCKSÅ)

Jag menar INTE squads i vanliga matcher utan riktiga fullspikade lag

Medlem

Fråga snarare vad skjutton som har flugit i Heroes teamet!
http://www.youtube.com/watch?v=d3aj7z57fWk

Medlem

gud 50% av folket här ställer frågor som redan besvarats officiellt eller via deras twitter folk. Man kan inte prona nej inte ens i PC versionen punkt, anledning gameplay flow osv.

Fov ärendet är dem medvetna om iaf enligt deras utvecklare på twitter, en nämnde att han vart åksjuk i Borderlands på pc, vilket förhoppningsvis tyder på att PC versionen av BFBC2 har koll på ärendet.

Dedikerade serveras släppts inte pga att de vill skydda integriteten av deras spel m.m redan nämnt, samt inga mod tools för att det inte är anpassat för moddare. Det finns heller ingen konsoll i spelet av den anledningen att dem aldrig haft någon konsoll inbyggd i frostbite.

Admintools kommer användas för de dedikerade servrarna.

Alltså seriöst det finns svar på rätt mycket , men folk spottar ur sig som småbarn skit efter skit, fz:a lär ju inte skicka iväg omogna frågor ändå.

Skriv svar