Platt-tv - Årets modeller

Inaktiv
Platt-tv - Årets modeller

Vad tror ni om den nya generationens tvapparater med LED? Det är ju några tillverkare och ett gäng modeller.

Ligger väl lite saftigt i pris fortfarande, men tror det är värt det.

Spöar det plasma eller?

Jag är riktigt jävla sugen på en, måste ju verkligen kunna spela ps3, då funkar inte plasma för mig.

Några är väl säkert hd-buffs här.

Jag har ingen LED-TV själv men med tanke på vad jag har läst så verkar det som att den är bättre än Plasma. Priserna är ju ganska störande höga men verkar som dom är värda pengarna.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Inaktiv

Det kostar att ligga på topp antar jag. Rätt intresserad av tekniken i allmänhet. Hört det funnits problem med gloria runt vita grejer på svart skärm? De lär ju knappats blöda längre som gamla LCDer gör.

Inaktiv

Kör någon av Samsungs LED-TV, typ UE-46B7050 osv.. kör en google.

De har rätt sköna tvspots, eller vad tycker ni? den finns redan på fz.se's startsida tror jag.

Hehe ^^,

LED tv verkar väldigt interssant. Få blir nog blir en sån när det dags att köpa ny TV.

Inaktiv

Själv har man ju haft en OLED skärm sen slutet av 2008.


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

Köpte en Samsung 40 tums Led för 1 vecka sen, bildkvaliteten är förbluffande fin, otrolig svärta och skärpa,
en ren njutning att spela och se film på,
den tvn lär man inte byta ut på ett bra tag.

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Själv har man ju haft en OLED skärm sen slutet av 2008.

Har du något att säga om den eller skulle det bara skrytas om att far din har ett jobb?

Inaktiv
Skrivet av Mikzarn:
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Själv har man ju haft en OLED skärm sen slutet av 2008.

Har du något att säga om den eller skulle det bara skrytas om att far din har ett jobb?

Det finns fler människor med föreldrar än vad det finns med OLED skärmar. Kan man dra slutsatsen att det inte bara handlar om pengar? Men utöver det så skrev jag det bara för att visa hur mycket jag steker.


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Inaktiv
Skrivet av theHarmlessWarrior:
Skrivet av Mikzarn:
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Själv har man ju haft en OLED skärm sen slutet av 2008.

Har du något att säga om den eller skulle det bara skrytas om att far din har ett jobb?

Det finns fler människor med föreldrar än vad det finns med OLED skärmar. Kan man dra slutsatsen att det inte bara handlar om pengar? Men utöver det så skrev jag det bara för att visa hur mycket jag steker.

En skön 10 tummare från Sony eller

OLED finns väl inte i större än 27 tum? De har ju inte ens lyckats klura ut hur man massproducerar större en så till humana priser.

Confused_One: hittade en bra sajt om tekniken om du är intresserad. mycket bra läsning http://led-tv.se/

Hoppsan: och va tunn den där. har inte sett tvspelande på den ännu, vad haru för konsoll?

Medlem
Skrivet av johanx:
Skrivet av theHarmlessWarrior:
Skrivet av Mikzarn:
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Själv har man ju haft en OLED skärm sen slutet av 2008.

Har du något att säga om den eller skulle det bara skrytas om att far din har ett jobb?

Det finns fler människor med föreldrar än vad det finns med OLED skärmar. Kan man dra slutsatsen att det inte bara handlar om pengar? Men utöver det så skrev jag det bara för att visa hur mycket jag steker.

En skön 10 tummare från Sony eller

OLED finns väl inte i större än 27 tum? De har ju inte ens lyckats klura ut hur man massproducerar större en så till humana priser.

Confused_One: hittade en bra sajt om tekniken om du är intresserad. mycket bra läsning http://led-tv.se/

Hoppsan: och va tunn den där. har inte sett tvspelande på den ännu, vad haru för konsoll?

Playstation 3 och Xbox 360, och det känns overkligt att lira på Led tv,
det som ska vara svart är kolsvart så ibland så hoppar man till när det dyker upp nåt ur det svarta, hehe.

Säger bara en sak, den som har råd med Led tv, skaffa det, för det är en upplevelse. och Samsungen är finfin.

Inaktiv
Skrivet av johanx:
Skrivet av theHarmlessWarrior:
Skrivet av Mikzarn:
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Själv har man ju haft en OLED skärm sen slutet av 2008.

Har du något att säga om den eller skulle det bara skrytas om att far din har ett jobb?

Det finns fler människor med föreldrar än vad det finns med OLED skärmar. Kan man dra slutsatsen att det inte bara handlar om pengar? Men utöver det så skrev jag det bara för att visa hur mycket jag steker.

En skön 10 tummare från Sony eller

OLED finns väl inte i större än 27 tum? De har ju inte ens lyckats klura ut hur man massproducerar större en så till humana priser.

Jag har den till min N85:a... Men ändå!


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Inaktiv
Skrivet av theHarmlessWarrior:
Skrivet av johanx:
Skrivet av theHarmlessWarrior:
Skrivet av Mikzarn:
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Själv har man ju haft en OLED skärm sen slutet av 2008.

Har du något att säga om den eller skulle det bara skrytas om att far din har ett jobb?

Det finns fler människor med föreldrar än vad det finns med OLED skärmar. Kan man dra slutsatsen att det inte bara handlar om pengar? Men utöver det så skrev jag det bara för att visa hur mycket jag steker.

En skön 10 tummare från Sony eller

OLED finns väl inte i större än 27 tum? De har ju inte ens lyckats klura ut hur man massproducerar större en så till humana priser.

Jag har den till min N85:a... Men ändå!

Vad för OLED är det då?

För de som undrar vad som döljer sig under huven på en edge-lit lcd. inte något jag hade gjort hemma direkt.
http://www.youtube.com/watch?v=MMP_WLi3oAk

Inaktiv

Det är en 2.60 tum OLED, 240 x 320 pixlar, 16 777 216 färger. Satt på marknadens bästa telefon Nokia N85

skönheten själv i 360 graders vy

Gissa föresten vem som hade den på Europa release dagen.


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Satt på marknadens bästa telefon Nokia N85 Apple iPhone

http://api.ning.com/files/djtcjCyMo0DtMfkQpayRRs-nfxv7nOza7RA...

Fix'd!


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Inaktiv

Pekskärm är för handikapade, mms:a kunde jag t.o.m göra på min samsung från 2001. Jag kunde välja operatör också var den 20 ggr mindre. N85 har två oc hen halv gång bättre kamera, fler video format stödda, video samtal, bättre bluetooth, radio sändare, Micro SD minnes platser, fler ljud format stödda, voice commands. Jämfört med iPhone 3G


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Pekskärm är för handikapade, mms:a kunde jag t.o.m göra på min samsung från 2001. Jag kunde välja operatör också var den 20 ggr mindre. N85 har två oc hen halv gång bättre kamera, fler video format stödda, video samtal, bättre bluetooth, radio sändare, Micro SD minnes platser, fler ljud format stödda, voice commands. Jämfört med iPhone 3G

MMS, Pff. E-mail är framtiden.
Operatör-fritt? Bara att importera från Italien.
Mega-pixlar säger ingenting.
Video-format stämmer lite, vore trevligt om det gick med .avi-filmer i den.
Bluetooth? gammalmodigt, W-LAN är framtiden.
Radio? Hört talas om Web-radio?
Micro-SD, vad ska man ha det till när 16GB redan finns inbyggt?
Ljud-format? Använder någon något annat än MP3or på en mp3-spelar/mobil?
Voice Commands? Vad ska man med det till när världens bästa pekskärm finns tillgänglig?


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Inaktiv

Måste ha MMS och Email
Operatör fri är den inte precis som xbox 360 inte är regionsfri
Mega pixlar säger väldigt mycket
Bluetooth och WLAN som N85 för överigt har bättre använts på olika sätt men man måste ha båda.
Radio sändare inte mottagare väldans användbart
För att mcro SD endag komemr vara större än 16 GB
Ljudformat är bra att ha många av
Poäng med pekskärmen och voice commands


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Inaktiv
Skrivet av Zelaxe:
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Satt på marknadens bästa telefon Nokia N85 Apple iPhone

http://api.ning.com/files/djtcjCyMo0DtMfkQpayRRs-nfxv7nOza7RA...

Fix'd!

Backed! haha.

Tillbaks till ämnet nu dude!
Har köpt en själv nu, så åter kommer med bilder.

Väldigt trevligt väggfäste. typ en centimeter tjock. tops.

nom nom. snodd från interwebben

Inaktiv

hur fasen lyckas en tråd bli så offtopic att man battlar mobiler

sjuk tv alltså.

http://www.idg.se/2.1085/1.229304/samsungs-ledtv-blir-svanenm...

trodde man bara svanmärkte tvättmedel

Inaktiv

Här har det spårat ur ja

Medlem

samsungs ledisar är awesome men alldeles för overprised, köp aldrig ny teknik när de kommer, vänta ett halv år. sälj din topnotch lcd och köp en led när dom ligger på runt 10-15k va ju ganska svårt o fokuser att köpa en tv i min prisklass när led tvn hängre breve alla andra men de gick tillslut när dom visa ett hd film klipp! LG och Samsungs lcd tvapparater har samma kvalite tycker jag ska du ha snäppet värre så får man öppna plånboken och sälja sig själv lite och sen ångra sig och fundera varför man köpte led! drömma kan man ju alltid göra om att ha en led tv!

köpte en LG-Lh4000serie 42" (2009model) tv med 100hz och tycker den är hur bra som helst har dock inte testat nått tvspel än för ja sålde mitt xbox pga brist av andvändning. men den har ypperlig bild när man kollar på tv och ändå har jag inte digitaltv >_> utan bara marksända nätet dator och film är en fröjd för ögat. så som sagt de är inte värt att lägga på 10k för att byt till svanmärkt ledteknik! om man inte har råd de vill säga

Inaktiv

Men apparaterna är ju lika bra nu som om ett halvår dock. Lite tråkigt att alltid vara steget efter. Kör den på avbetalning ändå. En riktigt bra sådan också så jag tror en samsung led blir kanon. Mycket lull lull i dem som jag vill åt också. Slänga ut min digitalbox och mediacentrat

1
Skriv svar