Datorn laggar ihop när jag spelar vissa spel

Medlem
Datorn laggar ihop när jag spelar vissa spel

Jag köpte en dator för någon månad sen. Efter ett tag när jag spelade så laggade den ihop. Bilden blev svart och jag blev tvungen att starta om. Det händer bara på vissa spel inte alla. Det går bra när jag surfar och gör andra saker. När jag var på ett lan hos en kompis så stängde den inte av sig på 15 timmar, och då spelade jag spelen som brukar stänga av sig och jag har lanat hos honom 2 gånger. Kan detta vara ett problem med el? för att i mitt hus så har vi haft problem med elen förut, och elektrikern har sagt att dom har kopplat fel.

Jag har amd phenom x4 9650 processor. Nvidia 9800gtx+ grafik kort och 4 gb ram minne. resten vet jag inte.

Vad kan det vara för fel?

Inaktiv

Vilket OS? Vilka spel? Kan du beskriva lite närmare vad som händer när skärmen blir svart i spelen? Är det i början när du typ har 10 enheter eller är det i slut spelet när du har 70?


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Kan det vara överhettning?
Ifall det är elen så skulle datorn bara stänga av sig, inte bara stanna.

Installera om OS, kolla drivrutiner och ta bort dammet ur datorn.
(Det är allt jag kan komma på för tillfället.)


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

Jag har windows xp home edition. När jag brukar spela Pvkii (pirates vikings and knights) så brukar den stänga av sig. Men jag kan spela Left 4 dead hur länge som helst utan att den stänger av sig, sedan så har jag inte spelat så mycket andra spel på sistone.

Inaktiv

Utgår från att du inte har passiv kylning på grafikkortet.

På med kylpasta och flänsarna som nog redan sitter där på bryggan. Den kan också bli rejält varm och då laggar det.

Det kan även vara cpu-kylningen, för mkt pasta etcetera.

All kylning bör gås igenom INNAN något brinner.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

Datorn stänger bara av sig när jag är hemma, jag har provat datorn hos en kompis och då funkar alla spel perfekt (till och med pvkii). Men när jag är hemma så stänger den av sig. En elektriker har varit här och han sa att dom hade kopplat fel så att det kan störa datorn. Det är samma sak med mitt xbox 360. Det stängs av när datorn är igång, men när datorn är av så funkar den. Ibland så funkar det att spela pvkii när alla elektriska saker i lägenheten är avstängda.

Inaktiv

Um ok då så. Verkar ju vara strömförsörjningen då.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

Jag lanade hos min kompis igen och då stängde den av sig. Processorn är inte så varm heller, cirka 56-58'C. Kan vara att nättagg är för klent för att när jag spelar på lägsta grafik i gudfadern 2 så stänger den inte av sig men spelar jag på högre så stänger den av sig. Kan det vara nätagg?

Vad har du för nätagg?


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Inaktiv
Skrivet av Spassy:

Jag lanade hos min kompis igen och då stängde den av sig. Processorn är inte så varm heller, cirka 56-58'C. Kan vara att nättagg är för klent för att [b]när jag spelar på lägsta grafik i gudfadern 2 så stänger den inte av sig men spelar jag på högre så stänger den av sig[b]. Kan det vara nätagg?

Men det var exakt det där du skulle sagt när jag frågade om den stängde av sig vid krävande spel eller om det var mer slumpmässigt. Varför säger du det först nu?


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Skrivet av theHarmlessWarrior:
Skrivet av Spassy:

Jag lanade hos min kompis igen och då stängde den av sig. Processorn är inte så varm heller, cirka 56-58'C. Kan vara att nättagg är för klent för att [b]när jag spelar på lägsta grafik i gudfadern 2 så stänger den inte av sig men spelar jag på högre så stänger den av sig[b]. Kan det vara nätagg?

Men det var exakt det där du skulle sagt när jag frågade om den stängde av sig vid krävande spel eller om det var mer slumpmässigt. Varför säger du det först nu?

Kan det vara för att han skrev "jag lanade hos min kompis IGEN..."?


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Inaktiv

Nej det kan endast bero på arrogans och hat mot mig. Till Gulag med honom!


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

Jag har ett 500 watt nätagg, vet ej vilket märke. Är irriterande när man inte kan spela spel på högsta. Vill veta vad det är för fel.

Medlem

Belasta med OCCT och Orthos samtidigt, och övervaka temps med Rivatuner och CoreTemp och se om det klarar det i en timma minst.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Du har precis samma grafik kort som jag, jag brukar få små störningar när jag spelar L4D, skärmen blir helt svart, men det brukar komma tillbaka efter ca. 10 sekunder, fortfarande störande dock, det händer inte så ofta.

Annars har jag inga problem, och inga tips till dig dessvärre :/


signatur

Kan Gordon Freeman tala?

Medlem

Skärmen blir svart som din, men tyvärr så kommer inte bilden tillbaka.

Medlem
Skrivet av Zelaxe:

Belasta med OCCT och Orthos samtidigt, och övervaka temps med Rivatuner och CoreTemp och se om det klarar det i en timma minst.

Jag tänker installera om windows och om det fortfarande är fel så skickar jag tillbaks den. Vet inte hur man använder programmen Zelaxe.

Hmm, synd. Det ska däremot finns en "manual" om hur du använder programmen. Samt, det är inte så svårt.

Och, ifall du installerar om så kan jag säga direkt: Välkommen till klubben! Sitter och installerar Vista 64bit atm. ^^


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

Jag använder XP men är vista bättre?

Nej. Fortsätt använda Xp ifall du inte vill testa Win7.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

Jag ska köpa ett nytt nätaggregat, inte säker på att det är felet, men är ganska säker. Har läst att det var en annan som hade samma problem med samma sorts nätagg :(. Ska köpa ett CORSAIR TX 650W NÄTDEL ATX12V 2.2 / EPS12V det kommer nog funka bra.

1
Skriv svar