Fråga Dice om Bad Company 2

Medlem

Snipern.
1: Kan man välja att ha olika sikten på sin sniperbössa?
Om jag föredrar att snipa från 800m, kan jag då välja att ha ett sikte som är lämpligt för detta avstånd, lika så om jag föredrar att snipa från 400m.
Eller kommer det finnas (hoppas gode gud) en zoom-funktion på varje snipersikte, så man kan zooma lite som man vill beroende på avstånd?

2: Kommer man kunna snipa med en desert eagle eller annat dylikt vapen lika bra eller bättre än med en äkta sniperbössa?
Har sett spel (nämner ej något namn) där man siktar stadigare med en handpistol och kan kryppskytta bättre än med sniperbössorna i spelet.

3: Vilka "straff" (så som ostadigt sikte, krävs det 2 skott eller fler skott för att döda, långsam mantelrörelse etc etc) finns för snipern för att balansera ut honom mot vanligt infanteri?
Vilka övertag har snipern mot vanligt infanteri? (Clay, shift to hold breath, etc?)

Dedikerade servrar.
Vilka företag kommer erbjuda oss att hyra dedikerade servrar för våra klaner? (även utländska)

Medlem

- Har banorna fortfarande dag-cyklar som i det första spelet, som t.ex. ena gången man spelar är det kväll, andra gången är det morgon på samma bana?
- Är det slut på att ha glidmedel under fötterna, dvs man glider av kanter och annat konstigt? Känns så i tidigare BF-spel.
- Att kunna döda med kniv har enligt min erfarenhet med tidigare spel i BF-serien varit en näst intill omöjlig uppgift. Har detta förbättrats?
- Vilken distributions-plattform (t.ex. EA Download Manager) är det på de BF:BC2-boxar man köper/beställer i butik? Kan man ta den CD-nyckel man får och koppla till sitt Steam-konto?

Medlem
Skrivet av Hannu87:
Skrivet av Grillet:

Varför har ni tagit bort funktionen att ligga ner?

Jävligt bra fråga, och kom inte med "spelet är för snabbt därför tog vi bort prone" bara BS!

Offtopic:
För att det fanns inte tillräckligt många knappar till konsolhandkontrollerna? :/
OMG!! säg inte att detta är ännu en konsolkonvertering ^^

Har inte hört detta förut dock,, varför skulle man inte kunna ligga ner? Ganska osmidigt för en sniper att ständigt stå rätt upp och ner och vara så synlig som möjligt när han vill snipa tex :/

Medlem
Skrivet av v1lle3:
Skrivet av 73mpl4R:

Hur kommer säkerheten i multiplayern att vara? VAC? Punkbuster?

Tror de bekräftat att det är PB.
Om inte, hoppas jag att de inte tar VAC, med tanke på hur extremt dåligt det är på att filtrera ut cheaters.

PB kan vara lite rolig den också. Ibland blir man kickad på grund av ingenting i BF2, haha xD

Medlem
Skrivet av TwistedCrunch:

Varför kommer det ingen BETA till Xbox360

men alla andra konsoler får beta... BAD BAD BAD

Beta är ju till för att testas inte för att du ska få ha ditt fun only.. demo kommer i Februari till platformarna.

Medlem

Kommer även de tio procent färgblinda (som har svårt att skilja mellan rött och grönt) kunna spela multiplayer (inte möjligt i MW2 eftersom man inte kan skilja mellan fiende eller vän)?

dmn
Medlem
Skrivet av f_slitch:

Kommer även de tio procent färgblinda (som har svårt att skilja mellan rött och grönt) kunna spela multiplayer (inte möjligt i MW2 eftersom man inte kan skilja mellan fiende eller vän)?

Titta på uniformerna istället. I hardcore mode har man inget rött/grönt ändå, så det där är bara skitsnack.

Medlem

Kommer det finnas Thophys/Achievments?


signatur

Rawr

Inaktiv

Hur är det med Crossfire/ SLI stöd?

Medlem
Skrivet av tobbetobbelito:

Jag har länge velat se sverige i ett skjutarspel!! Sverige mot Norge i BF1942-modden var ju bara för härlig!

- Har ni planer på att ha med sverige som spelbar styrka i ett Battlefield-spel?

Vore klart roligare om det var Sverige vs Finland mod än Norge, enligt mig : )

Medlem
Skrivet av Ankh:

...OM det kommer DLC...kommer de kosta?

Det kommer att kosta så klart, antagligen. De jobbar inte gratis ;D

Inaktiv

Så blir det några svar, eller var detta bara slöseri med tid?

Vart svarar ni isåfall?

Inaktiv
Redaktör

Frågorna är ivägskickade, vi väntar på svaren. Jag vet inte när de publiceras, i bästa fall innan helgen men jag kan inte lova något.


signatur
Inaktiv
Skrivet av Tompa:

Frågorna är ivägskickade, vi väntar på svaren. Jag vet inte när de publiceras, i bästa fall innan helgen men jag kan inte lova något.

Okej! Tack för svaret, uppskattas verkligen!

Skriv svar