Medlem
Två Grafikkort?

Tjabba!

Har en fråga här som jag tror ni har svaret på!

Jag har nyligen köpt ett XFX4870 kort på komplett.se. Och såg nyligen att dom nu även säljer HIS HD 4870 för ett rätt bra pris där.

Nu undrar jag om jag kan köra med två likadana grafikkort, fast med olika fabrikat samtidigt?

Tacksam för svar!

Edit: Förresten. Ligger nu på ett 530W nätagg. Men visst måste jag skaffa ett bättre om jag ska köra med 2 kort? Och isåfall hur bra måste det vara?

http://www.sweclockers.com/articles_show.php?id=6155&page=9

Den här artikeln visar hur bra det är och hur mycket ström det drar.

Ja, du kan använda olika fabrikat. Bara det är samma GPU.

530W ska räcka men det är alltid bra med mer. Så ifall du har pengar så skulle jag rekommendera ett 650W Corsair.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

Som vanligt kan man lita på er här i Hårdvaru avdelnigen!

Tack så mycket!

Medlem

En annan sak bara, vad har du för moderkort?


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Jag har kollat upp det, och jag måste köpa nytt om jag ska köra med två grafikkort. Så det blir ett sånt också tror jag

Något särskilt du rekommenderar?

Medlem

Vad har du för processor, och hur ser resten av systemet ut?


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Om du inte har en skitdator nu så skulle jag nog rekommendera att du köper ett 4870x2 eller GTX 295 och säljer ditt nuvarande 4870, det blir MYCKET lättare på det sättet.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Det har du kanske rätt i. Visst är GTX 295 vassare än 4870x2?

Skrivet av nyhlin:

Det har du kanske rätt i. Visst är GTX 295 vassare än 4870x2?

Yup.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

00a
Medlem

Om du har tänkt att köpa 4870x2/GTX295 och använda ditt nuvarande moderkort kolla upp om det är "PCI Express 2.0 x16" för annars finns det risk för att moderkortet kommer flaska.

Medlem

Nej, det kommer knappast flaska nämnvärt.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

00a
Medlem

Av egna erfarenheter så kan det flaska

1
Skriv svar