Överlev i Aliens vs Predator

Robot
Medlem
Överlev i Aliens vs Predator

Ah minnen från första avp och survivor mode

*Lite OT.
Ni på FZ som testade PC versionen av spelet, var FOV:en anpassad för PC? Eller var den lika låg som den brukar vara på konsoll?

Vet att borderlands till PC hade 60 i FOV, vilket gjorde mig illamående! men den gick som tur var att ställa om till 90 eller vad man ville med lite trixande i konsollen.

**OT ännu mer
För övrigt så är detta ett rätt stort samtalsämne i Bad Company 2 forumet, där oron finns att FOVen kommer vara lika låg som på konsoll på PC. Om ni åker på någon speltest hos Dice framöver ( innan betan) så kan ni väl undersöka saken.

Medlem

awesome


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem

Bara jag som tycker grafiken inte ser så bra ut?
Texturerna och "blod" skvätten från Aliens var ju kassa.
Väntar nog på recension eller demo innan jag köper detta.

Edit:
körde i HD

Medlem

tycker grafiken ser helt ypperlig ut, vetifan vad du ser med..
pröva en hd video..

Inaktiv
Skrivet av Boldtaar:

Bara jag som tycker grafiken inte ser så bra ut?
Texturerna och "blod" skvätten från Aliens var ju kassa.
Väntar nog på recension eller demo innan jag köper detta.

Ja det är ju jätteviktigt, iom att spel per automatik blir dåliga om grafiken inte är über the top.

Medlem
Skrivet av Boldtaar:

Bara jag som tycker grafiken inte ser så bra ut?
Texturerna och "blod" skvätten från Aliens var ju kassa.
Väntar nog på recension eller demo innan jag köper detta.

............suck


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem
Skrivet av Boldtaar:

Bara jag som tycker grafiken inte ser så bra ut?
Texturerna och "blod" skvätten från Aliens var ju kassa.
Väntar nog på recension eller demo innan jag köper detta.

http://www.youtube.com/watch?v=nru4mhPF-oo

DX11

Medlem

Säger detsamma, ofta bara grafiken gör att man köper ett spel.

Ge mig spelet nu

Medlem

Stensäkert köp!

Medlem

jag vet inte hur det här kommer spela sig, men coop gillar man.

Inaktiv

Ingen som vet om man kan sätta ut sentry turrets och grejer? Vore maxat om man kunde det!

Medlem

det ser helt okej ut
Får se om spelkänslan är i topp med avp 1 och 2 så blir det lätt köp

Medlem

Har beställt specialutgåvan av AVP3 där man får med en facehugger
Ond djävel som jag är så tänker jag tejpa upp den i ett snöre ovanför min flickvän när hon ligger och sover och skrämma skiten ur henne. Totaly worth it
Sen att spelet följer med ser jag bara som ett stort fett plus

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

Har beställt specialutgåvan av AVP3 där man får med en facehugger
Ond djävel som jag är så tänker jag tejpa upp den i ett snöre ovanför min flickvän när hon ligger och sover och skrämma skiten ur henne. Totaly worth it
Sen att spelet följer med ser jag bara som ett stort fett plus

ja men kom inte sedan och gnäll för oss då hon stängt godisbutiken

Medlem

Grafiken såg helt ok ut, den spelar inte störst roll, men självklart har den med upplevelsen att göra, speciellt i ett sådant här spel.
Gameplayet är det viktiga, och ja... vad ska man säga, såg klumpigt ut som vanligt när de demonstrerar på konsoll.
Jag väntar med att köpa det, tills det kommit recensioner på PCsidan, då förväntningar och upplevelser oftast är helt olika på PC vs Konsoll.
Spelat första och andra spelet i serien, gillade dem båda, men jag är rädd för att detta drabbats av den stora konsollsjukan som så många andra spel den senaste tiden, som kunde bli episka men givetvis skulle fördummas.


signatur

Retro.

Medlem
Skrivet av Boldtaar:

Bara jag som tycker grafiken inte ser så bra ut?
Texturerna och "blod" skvätten från Aliens var ju kassa.
Väntar nog på recension eller demo innan jag köper detta.

Edit:
körde i HD

Håller med ser mediokert ut. Tycker de småååååå in-game som släppts/läckt på Aliens: Colonial Marines ser mer lovande ut, grafiskt iaf.

Lite tråkigt att man bara kan spela som marine i survial. Å andra siden så....MARINES RULES!

Tror nog jag skiter i demot denna gången, gimmmee.


signatur

E6600 @ 3ghz | 4GB 800MHz DDR2 | P5N-E SLI | 2 x MSI GeForce GTX 260 896MB "Twin Frozr OC" (SLI) | Corsair 850W | Gigabyte Aurora Case

Medlem

Mmm älska Co op !

Medlem

Skiter i allt om bara multiplayer kommer vara bra!!

Medlem

dubbelpostar vad jag skrev i den tidigare AvP artikeln

alltså jag hade hellre skaffat detta till xboxen, delvis för att det är nice som fasiken att spela på 104" stor fet j-vla bild! Samt att jag kan tänka mig hur mysigt det kommer vara med hemmabio-anläggningen på bra volym och stämningen i detta spel lär då vara maxat!! MEN ICKE! För inte fasiken stödjer skiten lokal co-op... absolut inte... nej nej det är ENBART online som gäller. vad är det för skit?

suck, aja blir ju köp på pc, dubbelt upp för mig och rumskamraten, men helt ärligt hur svårt är splitscreen att lägga in? allvarligt... blir bara mer och mer besviken på bristen utav lokalt multiplayer i spel som redan har det för online.

Medlem
Skrivet av jojon:

Mmm älska Co op !

online enbart ja...

Medlem
Skrivet av Scream112:
Skrivet av jojon:

Mmm älska Co op !

online enbart ja...

Fasiken kan de inte bara banta ner grafiken så man kan få splitscreen :/ eller vad det nu som är problemet.

Medlem

WTF ingen gore??!!! Jag ser bara massa grön blod men inga avskjuta alien delar t.ex svansar och ben!!! Det kunde man göra i 1:an i alla fall. Fy fan vad kasst. Hatar censuren över allt annat på denna jord!!!


signatur

Den som vet vet.

Medlem
Skrivet av jojon:
Skrivet av Scream112:
Skrivet av jojon:

Mmm älska Co op !

online enbart ja...

Fasiken kan de inte bara banta ner grafiken så man kan få splitscreen :/ eller vad det nu som är problemet.

Nämen..buhuu ^^, är inte xboxen eller ps3an kraftig nog menar ni?, dags att uppgradera den kanske?, oh nej...glömde det.... det kan man ju inte ^^


signatur

Retro.

Medlem
Skrivet av Golvis:
Skrivet av jojon:
Skrivet av Scream112:
Skrivet av jojon:

Mmm älska Co op !

online enbart ja...

Fasiken kan de inte bara banta ner grafiken så man kan få splitscreen :/ eller vad det nu som är problemet.

Nämen..buhuu ^^, är inte xboxen eller ps3an kraftig nog menar ni?, dags att uppgradera den kanske?, oh nej...glömde det.... det kan man ju inte ^^

Sen att man har en tillräcklig kraftig dator för att köra det spelar ju inte så stor roll då det är goare att köra på ps3an...

Medlem
Skrivet av jojon:
Skrivet av Golvis:
Skrivet av jojon:
Skrivet av Scream112:
Skrivet av jojon:

Mmm älska Co op !

online enbart ja...

Fasiken kan de inte bara banta ner grafiken så man kan få splitscreen :/ eller vad det nu som är problemet.

Nämen..buhuu ^^, är inte xboxen eller ps3an kraftig nog menar ni?, dags att uppgradera den kanske?, oh nej...glömde det.... det kan man ju inte ^^

Sen att man har en tillräcklig kraftig dator för att köra det spelar ju inte så stor roll då det är goare att köra på ps3an...

Smaken är ju som baken, själv är man inbiten datoranvändare sen barndomen ^^


signatur

Retro.

Medlem
Skrivet av Golvis:
Skrivet av jojon:
Skrivet av Golvis:
Skrivet av jojon:
Skrivet av Scream112:
Skrivet av jojon:

Mmm älska Co op !

online enbart ja...

Fasiken kan de inte bara banta ner grafiken så man kan få splitscreen :/ eller vad det nu som är problemet.

Nämen..buhuu ^^, är inte xboxen eller ps3an kraftig nog menar ni?, dags att uppgradera den kanske?, oh nej...glömde det.... det kan man ju inte ^^

Sen att man har en tillräcklig kraftig dator för att köra det spelar ju inte så stor roll då det är goare att köra på ps3an...

Smaken är ju som baken, själv är man inbiten datoranvändare sen barndomen ^^

hehe samma här också ^^ fast skaffade en ps3 i höstas och då var man fast.

Inaktiv
Medlem
Skrivet av Earthscum:

WTF ingen gore??!!! Jag ser bara massa grön blod men inga avskjuta alien delar t.ex svansar och ben!!! Det kunde man göra i 1:an i alla fall. Fy fan vad kasst. Hatar censuren över allt annat på denna jord!!!

Du menar "Gibs"... "Gore" finns det gott om.

Medlem

Ser lovande ut!


signatur

Hellre fråga och se dum, än att inte fråga och förblir dum!

12
Skriv svar