core 2 duo, 40 grader idle. för mycket?

Medlem
core 2 duo, 40 grader idle. för mycket?

ja, titeln säger allt.

Inaktiv

Jag hitta denna länk
http://www.tomshardware.co.uk/forum/page-221745_11_0.html

Jag har inte läst hela men tittade förbi tempratur statestiken. Om 40 grader var farenheit så är det iaf inte skadligt. Sen så kanske det blir skadligt när du använder den på riktigt. Tror att det enklaste skulle vara om du tog reda hur varmt det blir vid ordentlig använding än att folk gissade sig till hur mycket den höjde sig och där ifrån sa om det var skadligt eller ej.

Åt andra sidan kan jag ingen om CPU tempraturer


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

enligt länken så är max tempen på min processor 74c innan den säger ifrån. Jag stressade CPUn lite och kom upp i 50 grader som max.

Men står att 60 grader är "safe" så antar att tempen e som den ska. Tack för länken

Inaktiv

Du borde låta TysN eller likvärdig titta på det där innan du gör något så att det inte blir theHarmlessWarrior-fel


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Inaktiv

Givetvis mäts sådant i Celsius. 40 grader är inga problem. Så länge man håller sig under 70 med C2D så är det helt lugnt.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Ifall man tänker så här:
Hur varmt har du i ditt rum?
Processorn kan inte gå under rumstemperaturen. Och 40grader C är inget att oroa sig över. Sen 50grader C i stress är ju bara bra. Ifall den kommer upp i 60 så ska du börja bli oroad.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

1
Skriv svar