World of Warcraft-uppföljare lär dröja

Robot
Medlem
World of Warcraft-uppföljare lär dröja

Lika bra det får ett slut, något nytt med mycket mer alternativ vore grymt kul.


signatur

AYY LMAO

Medlem

12 miljoner aktiva spelare, dom siffrorna är väl väldigt utdaterade? gissar på att siffrorna har sjunkit eftersom dom inte har angett något högre nummer på en lång tid nu.

plus att hoppas på ett nytt MMO från dem med helt annan stil på grafiken.

Medlem
Skrivet av korosuu:

12 miljoner aktiva spelare, dom siffrorna är väl väldigt utdaterade? gissar på att siffrorna har sjunkit eftersom dom inte har angett något högre nummer på en lång tid nu.

plus att hoppas på ett nytt MMO från dem med helt annan stil på grafiken.

Mike sa själv 12 mille i intervjun så jag får ta hans ord på det.


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Inaktiv
Skrivet av Haziza:

Lika bra det får ett slut, något nytt med mycket mer alternativ vore grymt kul.

Ett slut lär det inte få iallafall, inte såhär snart. Minst 5 år skulle jag säga, och ens det är nog lite lite. WoW har många år kvar.

Medlem

Ja har det säkert men det kommer många bra MMO snart som lär ta en del folk


signatur

AYY LMAO

Medlem

12 miljoner min rumpa. 12 miljoner aktiva konton, kanske. Men spelare? Knappast.


signatur
Medlem
Skrivet av korosuu:

12 miljoner aktiva spelare, dom siffrorna är väl väldigt utdaterade? gissar på att siffrorna har sjunkit eftersom dom inte har angett något högre nummer på en lång tid nu.

plus att hoppas på ett nytt MMO från dem med helt annan stil på grafiken.

sorry det är dem faktis inte då min polare är GM inom WoW så har han bekräftad dem siffrorna flera gng till mig.

Medlem

Angående siffrorna är jag väldigt nyfiken på hur stor del av det som tappades i o med Kina-incidenterna, förlorat tillstånd pga Kinas stats syn på mmos. Dessutom är prenumerationsmodellen helt annorlunda i Asien, vad jag minns. Där får du konto gratis o betalar för att ha minuter att spela upp, som ett kontantkort för mobil här ungefär... imo känns sådana kunder inte jämförbara med den Europeiska och Nordamerikanska kunderna, både i omsätning och i personlig investering.

Vet inte hundra att jag inte fått allt om bakfoten, men rätta mig gärna

Inaktiv
Skrivet av Pojii:
Skrivet av korosuu:

12 miljoner aktiva spelare, dom siffrorna är väl väldigt utdaterade? gissar på att siffrorna har sjunkit eftersom dom inte har angett något högre nummer på en lång tid nu.

plus att hoppas på ett nytt MMO från dem med helt annan stil på grafiken.

sorry det är dem faktis inte då min polare är GM inom WoW så har han bekräftad dem siffrorna flera gng till mig.

Då kanske din polare även är medveten om att han ljuger för dig? Med tanke på det amerikanska företagstänkandet är även Blizzard -extremt- noga med att en simpel support (GM) inte har tillgång till affärsmoduler och ännu mindre den ekonomiska avdelningens uppgifter; te.x antalet aktivt betalande kunder.

I World of Warcraft har alla minst en "polare" som är GM...så har det hållt på sen skiten släpptes. Ingen som någonsin kan bevisa något heller om man nu skulle bry sig om det.

Medlem
Skrivet av Segas:
Skrivet av Pojii:
Skrivet av korosuu:

12 miljoner aktiva spelare, dom siffrorna är väl väldigt utdaterade? gissar på att siffrorna har sjunkit eftersom dom inte har angett något högre nummer på en lång tid nu.

plus att hoppas på ett nytt MMO från dem med helt annan stil på grafiken.

sorry det är dem faktis inte då min polare är GM inom WoW så har han bekräftad dem siffrorna flera gng till mig.

Då kanske din polare även är medveten om att han ljuger för dig? Med tanke på det amerikanska företagstänkandet är även Blizzard -extremt- noga med att en simpel support (GM) inte har tillgång till affärsmoduler och ännu mindre den ekonomiska avdelningens uppgifter; te.x antalet aktivt betalande kunder.

I World of Warcraft har alla minst en "polare" som är GM...så har det hållt på sen skiten släpptes. Ingen som någonsin kan bevisa något heller om man nu skulle bry sig om det.

hehe du har fått det i bakfoten grabben..då han har jobbat där i mer än ett år så har han exakta siffror på hur mycket folk är online och vet ungefär hur många miljoner som betalar..vill du ha bevis så kan du få bild på min 25års account som jag har fått gratis av han +mini tyrael också..men det var en bonus bara..petet alltså

Medlem

Hade gärna sett att de gav upp alla expansioner och började på nästa del i serien, och väldigt gärna att de utvecklade striderna på något drastiskt vis, så att de inte endast är uppbyggda på olika skills utan att man kan vifta med svärden lite på egen hand eller kanske styra projektilerna från olika spells, sen skulle jag gärna se att de tog bort hela targetsystemet, det känns också ganska primitivt, frågan är dock hur bra det skulle fungera med lagg, har extremt sällan under 100 ms i WoW som det är nu. Sen tycker ju Blizzard inte att ens ping är "gul" förrän runt 300-400ms och inte "röd" förrän 500-600.

Medlem

Korosuu, siffrorna har stigit men de stiger inte med en miljon varje månad.

Mycket tjafs om grafik. När ska många inse att grafiken inte är allt. Plus att inte många spelare skulle klara av en starkare grafikmotor på WoW, pga alla spelare. Det är så många.

Ni som klagar på grafiken. Ni kan spela AoC eller WHO, om ni tycker det är minst lika kul. Jag ser fram emot grafikändringen i Catalysm. Blir en liten uppgradering. Starkt av Blizzard.

Medlem

Kan inte bar detta spel dö bort!


signatur

Min negativa KDR är din positiva KDR!

Medlem
Skrivet av Elmoth:

Kan inte bar detta spel dö bort!

Fast i spelberoendet antar jag. För annars undrar jag varför du skulle vilja ha bort något som 12 miljoner människor uppskattar?

Spelberoende är jobbigt, men jag anser att ta bort det för alla som klarar av att hantera det inte är lösningen i vilket fall som helst. Orkar du så tycker jag du skall ta en titt på den här länken. De kan verkligen hjälpa dig: http://www.gameoverlinkoping.com/samtalsgrupper_om_dataspel.h... Hoppas det löser sig för dig.

Sedan angående uppföljare så antar jag att Blizzard inte tänker göra någon innan spelarantalet har sjunkit rejält, så det lär nog dröja. Vi får se framemot Diablo 2011-12 istället


signatur

Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest

Medlem
Skrivet av Pulkafettot:

Hade gärna sett att de gav upp alla expansioner och började på nästa del i serien, och väldigt gärna att de utvecklade striderna på något drastiskt vis, så att de inte endast är uppbyggda på olika skills utan att man kan vifta med svärden lite på egen hand eller kanske styra projektilerna från olika spells, sen skulle jag gärna se att de tog bort hela targetsystemet, det känns också ganska primitivt, frågan är dock hur bra det skulle fungera med lagg, har extremt sällan under 100 ms i WoW som det är nu. Sen tycker ju Blizzard inte att ens ping är "gul" förrän runt 300-400ms och inte "röd" förrän 500-600.

Känns inte som om det skulle funka riktigt bra i något MMO då man sällan har riktigt låg ping i de spelen. Age of Conan försökte ju men det kändes ju speciellt i kanske 10 minuter.

Sen att de inte släpper en regelrätt uppföljare är väl inte oväntat sådär, de har valt att släppa grafiska uppdateringar med expansioner istället och gå den vägen och inte ge själva spelandet några extrema uppdateringar. OM man nu skulle släppa en regelrätt uppföljare till spelet skulle man nog göra det när alla ondingar vi känner till idag i WoW är besegrade vilket inte lär hända än på ett tag, åtminstone inte med nästa expansion. Sen har väl Blizz sagt något om att WoW ska vara slut när levelcap nått 100, kan dock inte bekräfta detta men vill minnas att jag läst det någonstans. Tid då för en uppföljare?

Medlem

jag rååååååååkar ju veta som vanligt vad de jobbar på istället

Medlem

World of Warcraft är ren kvalité i ettor och nollor. Däremot är det tyvärr en kvalité som tilltalar dagisbarn i dagsläget. Jag är kanske styv i korken, men ge tillbaka 40-mannaräder, ta bort achievements och höj svårigheten på allt.

Jag är inte ute efter att införa idiotgrinder som Aion har t.ex. eller något annat hardcoretjafs, men att ständigt inleda strider som avslutas med två knapptryckningar - nej tack.

Medlem
Skrivet av wwraver:

World of Warcraft är ren kvalité i ettor och nollor. Däremot är det tyvärr en kvalité som tilltalar dagisbarn i dagsläget. Jag är kanske styv i korken, men ge tillbaka 40-mannaräder, ta bort achievements och höj svårigheten på allt.

Jag är inte ute efter att införa idiotgrinder som Aion har t.ex. eller något annat hardcoretjafs, men att ständigt inleda strider som avslutas med två knapptryckningar - nej tack.

Jag antar att du inte menar ordagrant dagisbarn (förskolebarn sedan 12 år tillbaka btw) mellan 1-5 år utan "jobbiga ungar" i allmänhet. Jag har dock aldrig i något annat spel än WoW mött både tanter och gubbar 60+. Det tror jag är på grund av att WoW är så lättillgängligt och inte så elitiskt som du vill att det skall bli. Jag har absolut inga siffror på det men jag skulle gissa att, om man räknar procent på de som spelar WoW och de som spelar typ Age of Conan så har WoW mer mognare spelare 50 år eller äldre. Eftersom de har större spelarbas så har de givetvis mer "jobbiga ungar" i antalet.

Så genom att höja svårighetsgraden tror jag bara kommer ge mer "jobbiga ungar" som inte har några svårigheter att lägga 40+ timmar i veckan på spelet. Nu med dagens svårighet så kan vi som har familj(och oftast är lite mognare än random 13-åring) ändå vara med och ha roligt i de få timmarna i veckan vi kan avvara.


signatur

Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest

Medlem
Skrivet av Aftonstjaerna:
Skrivet av Elmoth:

Kan inte bar detta spel dö bort!

Fast i spelberoendet antar jag. För annars undrar jag varför du skulle vilja ha bort något som 12 miljoner människor uppskattar?

Spelberoende är jobbigt, men jag anser att ta bort det för alla som klarar av att hantera det inte är lösningen i vilket fall som helst. Orkar du så tycker jag du skall ta en titt på den här länken. De kan verkligen hjälpa dig: http://www.gameoverlinkoping.com/samtalsgrupper_om_dataspel.h... Hoppas det löser sig för dig.

Sedan angående uppföljare så antar jag att Blizzard inte tänker göra någon innan spelarantalet har sjunkit rejält, så det lär nog dröja. Vi får se framemot Diablo 2011-12 istället

Nej, Jag är bara less på att höra om detta spel som jag har prövat men såg absolut ingen charm i!


signatur

Min negativa KDR är din positiva KDR!

Medlem

Många ungar i WoW, alright. Får en att inte vilja spela >_< Bra spel, dock.

Inaktiv

HAHA slut my ass. Det mest pengaindrivande spelet i världen, först trodde jag ingen skulle vara så dum att fortsätta så här länge (alla kan hålla med om att spelet bara blivigt sämre och sämre), men iochmed att det finns så skulle det bara vara idiotiskt av blizzard att sluta nu.

No offence

Medlem

Hur ska de få World of Warcrafts popularitet att öka om de inte utlovar framtida godsaker?

Medlem

Haha lycka till en uppföljare kommer.. lär dröja nog många många år.. så mycket cash dom tjänar varje månad det är nåt helt sjukt.

Medlem

Eller så vill dom lägga mer fokus på sitt hemliga MMO som dom håller på med.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv
Skrivet av Elmoth:
Skrivet av Aftonstjaerna:
Skrivet av Elmoth:

Kan inte bar detta spel dö bort!

Fast i spelberoendet antar jag. För annars undrar jag varför du skulle vilja ha bort något som 12 miljoner människor uppskattar?

Spelberoende är jobbigt, men jag anser att ta bort det för alla som klarar av att hantera det inte är lösningen i vilket fall som helst. Orkar du så tycker jag du skall ta en titt på den här länken. De kan verkligen hjälpa dig: http://www.gameoverlinkoping.com/samtalsgrupper_om_dataspel.h... Hoppas det löser sig för dig.

Sedan angående uppföljare så antar jag att Blizzard inte tänker göra någon innan spelarantalet har sjunkit rejält, så det lär nog dröja. Vi får se framemot Diablo 2011-12 istället

Nej, Jag är bara less på att höra om detta spel som jag har prövat men såg absolut ingen charm i!

Haha vilket trams, vafan spelar det för roll för dig om WoW finns eller inte? Varför läste du ens nyheten om du hatar wow så mkt?

Less på såna som dig, som förut då man snacka med polarna om WoW säger alltid nån att wow suger. Som att dom var avis att dom inte kunde delta i diskussionen. Alltid så dåliga argument också, men vissa säger ju bara att dom testa men inte tyckte det var roligt. Jahaa synd för dig då, men kom inte hit och förstör!

Vad spelar du som är spelet som är rätt att spela?

Medlem
Skrivet av Pojii:
Skrivet av Segas:
Skrivet av Pojii:
Skrivet av korosuu:

12 miljoner aktiva spelare, dom siffrorna är väl väldigt utdaterade? gissar på att siffrorna har sjunkit eftersom dom inte har angett något högre nummer på en lång tid nu.

plus att hoppas på ett nytt MMO från dem med helt annan stil på grafiken.

sorry det är dem faktis inte då min polare är GM inom WoW så har han bekräftad dem siffrorna flera gng till mig.

Då kanske din polare även är medveten om att han ljuger för dig? Med tanke på det amerikanska företagstänkandet är även Blizzard -extremt- noga med att en simpel support (GM) inte har tillgång till affärsmoduler och ännu mindre den ekonomiska avdelningens uppgifter; te.x antalet aktivt betalande kunder.

I World of Warcraft har alla minst en "polare" som är GM...så har det hållt på sen skiten släpptes. Ingen som någonsin kan bevisa något heller om man nu skulle bry sig om det.

hehe du har fått det i bakfoten grabben..då han har jobbat där i mer än ett år så har han exakta siffror på hur mycket folk är online och vet ungefär hur många miljoner som betalar..vill du ha bevis så kan du få bild på min 25års account som jag har fått gratis av han +mini tyrael också..men det var en bonus bara..petet alltså

Mycket underlig GM det måste vara. De andra har bara koll över antingen Europa/asien eller Usa. Du blir bara GM över en region - inte alla servers.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Toomsie:

Många ungar i WoW, alright. Får en att inte vilja spela >_< Bra spel, dock.

Skulle snarare kalla det självgoda äldre tonårskillar. Som tror att de är så jävla tuffa för att de raidar 4-5ggr i veckan och står hela dagarna i någon huvudstad och flashar med ny loot.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Inaktiv

[/quote]hehe du har fått det i bakfoten grabben..då han har jobbat där i mer än ett år så har han exakta siffror på hur mycket folk är online och vet ungefär hur många miljoner som betalar..vill du ha bevis så kan du få bild på min 25års account som jag har fått gratis av han +mini tyrael också..men det var en bonus bara..petet alltså[/quote]

Ett account med ett köpbart pet är inget bevis......grabben. Mitt inkluderar en panda, jag kanske kan hävda att jag fick det av vår stadsminister?

Medlem

Dom har ju ett annat mmorpg på g , det kan ju vara skälet till att dom behöver styra över vissa resurser.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

12
Skriv svar