Ramminnet går sönder

Ramminnet går sönder

Min dator slukar "Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 4096MB CL5" minne! Jag köpte 4GB och de gick båda sönder, fick nya och nu gick de sönder. Gigabyte P35 moderkort sitter de på, de gick stabilt fram till första blåskärmen sedan fick jag minst en blåskärm varje dag och till slut gick datorn inte att starta alls.

Samma historia i båda fallen, och då har datorn vart orörd klockmässigt med dessa minnesmoduler. Jag läste en kundrecension på komplett som tog upp exakt samma problem.

Har minne från ADATA i datorn nu och det funkar felfritt, har inte fått en enda blåskärm på dessa. Fått reklameringspapper men vågar inte skicka in dem då jag är osäker på om det faller inom garantin. Minnet som gått sönder fick jag rekommenderade för moderkortet där jag köpte dem. Vad tror ni om detta?

Medlem

Kolla så att minnena får tillräckligt med volt kan vara en bra början, reklamera både moderkortet och minnena annars.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Jag har redan höjt volten till 1.9 men det löste tyvärr ingenting. Gjorde detta efter de första börjat fela men innan de gick sönder. Saken som oroar mig är att de funkade perfekt i någon månad fram till första blåskärmen. Därefter krashade systemet hela tiden. Ska tillägga att datorn inte slutför felsökning med pip vid uppstart med de defekta Corsair-minnena i sig, och de första förde även ström ut i chassit.

Moderkortet kan jag desvärre inte reklamera men det behövs inte ändå. Minnet som sitter i nu har funkat i åratal. Tack för det snabba svaret.

Är ändå kluven, jag måste veta. Det vore så drygt att få böta om det visade sig att felet inte täcks av garantin.

Medlem

Det måste ju vara fel på minnet om det A-data-stickorna fungerar, de fungerar inte i något annat moderkort heller då? Försök och prata med butiken och se om det faller inom garantin.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

1
Skriv svar