World of Warcraft-uppföljare lär dröja

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Pojii:
Skrivet av Segas:
Skrivet av Pojii:
Skrivet av korosuu:

12 miljoner aktiva spelare, dom siffrorna är väl väldigt utdaterade? gissar på att siffrorna har sjunkit eftersom dom inte har angett något högre nummer på en lång tid nu.

plus att hoppas på ett nytt MMO från dem med helt annan stil på grafiken.

sorry det är dem faktis inte då min polare är GM inom WoW så har han bekräftad dem siffrorna flera gng till mig.

Då kanske din polare även är medveten om att han ljuger för dig? Med tanke på det amerikanska företagstänkandet är även Blizzard -extremt- noga med att en simpel support (GM) inte har tillgång till affärsmoduler och ännu mindre den ekonomiska avdelningens uppgifter; te.x antalet aktivt betalande kunder.

I World of Warcraft har alla minst en "polare" som är GM...så har det hållt på sen skiten släpptes. Ingen som någonsin kan bevisa något heller om man nu skulle bry sig om det.

hehe du har fått det i bakfoten grabben..då han har jobbat där i mer än ett år så har han exakta siffror på hur mycket folk är online och vet ungefär hur många miljoner som betalar..vill du ha bevis så kan du få bild på min 25års account som jag har fått gratis av han +mini tyrael också..men det var en bonus bara..petet alltså

Mycket underlig GM det måste vara. De andra har bara koll över antingen Europa/asien eller Usa. Du blir bara GM över en region - inte alla servers.

ja såklart men om du inte visste så kommer högt uppsatta chefer då och då hälsar på..dem brukar snacka om nya MMO spel som inte har med WoW att göra och expansioner osv osv..dem brukar alltid dra upp siffror på hur mycket spelar det finns i världen osv osv..men man brukar komma med i såna möten om man har varit där i mer än ett år

Medlem

så ni som motsäger att jag inte har 25års account... eat this ---->

http://www.fz.se/medlem/bilder/_imgu.php?m=0&i=18110

Medlem

Varför skulle dem?
Om man har näst intill 12 miljoner spelare som var tredje månad betalar typ 300:- så ska man inte göra en uppföljare.
Det vore helt idiotiskt. :\


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem

Varför skulle dom vilja göra en uppföljare som kanske floppar istället för att fortsätta med wow som redan drar in multum ?

Och klart som korvspad att det kommer en till uppföljare efter Cataclysm.

Medlem
Skrivet av Pojii:

så ni som motsäger att jag inte har 25års account... eat this ---->

http://www.fz.se/medlem/bilder/_imgu.php?m=0&i=18110

Vem har sagt något annat eller äns kommenterat ditt account?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

spelade detta mycket mycket aktivt fram till ulduar patchen.. då var måttet rågat.. simpelt fördummat och så casual friendly att all spelbarhet är död.. Blizzard är en cash in kossa som hävdar att dom har ditt o datt på G men det finnes ännu inget releasedatum för vare sig diablo 3 eller starcraft 2.. stöd inte sånna här skitbolag.. deras siffror stämmer dessutom inte ett smack med deras årsrapport som snarare visat en konstant förlust av spelare under mer än ett år.


signatur

spriten räddade mig från sporten

Inaktiv
Skrivet av Pojii:

så ni som motsäger att jag inte har 25års account... eat this ---->

Kolla på min bild, konstigt nog står det samma datum på min bild, som på din varför då?

http://img263.imageshack.us/img263/8379/91633626.jpg

Jo, för det tog ca 2 fucking jävla sekunder att ändra det med firebug, det tog längre tid att ladda upp bilden än att ändra det där.

Skäms på dig, så kass du är.

Medlem

Moget snack det är här.. Varför i all dar är det alltid "jag har större kuk än dig" snack så fort det rör sig om wow.. jösses. Skärp er för fan.

Nä, hoppas det inte blir nått mer efter detta WOW. Har många vänner som har fördärvat sig genom WOW. Förlorat både jobb o flickvänner pga av detta.

Medlem

Wow skulle ha vart kul om man kunde få behålla nått man jobbat ihop, sliter man som ett djur o får bra grejor så gnäller resten att de inte fått de så patchar de in de till alla i nästa expansion eller patch.

Nä fy jag lessna när första expansionen, de gör ett spel för o se till att de som spelar lite har kul. Inget fel i de men de passar inte mig. Vi som har mer speltid och vill behålla lite av statusen i att du har slitet ihop nått får leta andra spel.

Sen att stor del av playerbasen spelar de som de vore ett singleplayer e väl en annan sak som retat upp mig. De finns en väldigt låg lojalitet, de finns ingen risk i att missköta sig för man kan komma undan med de mesta.

Saknar man sen nått så kan RL pengar köpa allt ....

Inaktiv

Vad sägs om att pilla ihop en äkta uppföljare till Warcraft III? Nej just ja, det är ju omöjligt nu när de redan avverkat fortsättningen på precis ALLT som hände i WCIII... Ajdå. Skitblizzard.


signatur

"I like deadlines. I like looking at them as they pass by."

Medlem

Konstigt när alla som spelar wow är så känsliga så fort dom får höra nån kritik mot spelet!

Jag gillar t.ex. Resident Evil 5 men inte börjar jag gorma, protestera och blir upprörd om nån annan tycker det är skit!


signatur

Min negativa KDR är din positiva KDR!

Medlem
Skrivet av Burtas:

Varför skulle dom vilja göra en uppföljare som kanske floppar istället för att fortsätta med wow som redan drar in multum ?

Och klart som korvspad att det kommer en till uppföljare efter Cataclysm.

Precis min åsikt, om Blizzard släpper ett nytt spel riskerar de att förlora gamla trogna kassakor, menar såklart spelare. Lika bra att mjölka på/släppa expansioner nu och då, lägga in lite mer loot + att göra det ännu lättare för n00bs så de fortsätter spela.

Det enda jag har emot WoW är att det var/är fult och tråkigt, enligt min åsikt. Har försökt testa, spela med vänner men det var alldeles för strömlinjeformat, verkligen ingen egen skicklighet som spelare som avgjorde. Dock kan jag förstå att många gillar det, lätt och smidigt att levla + få bra grejjer. Själv föredrar jag en lagom utmaning och ser mig om efter ett annat mmorpg istället

Medlem

Ge oss mer Warcraft hehe

Inaktiv

Ja mmo't som WoW kopierade mycket rakt av ifrån, Everquest 1, kommer det ju fortfarande expansioner till så, men det har ju en uppföljare också.

Själv tror jag nästan att dom förr eller senare kommer uppdatera grafiken/allt riktigt rejält och inte bara 10-15% som dom gör i expansionerna nu enligt deras egna utsago.

Medlem

Anet/NCsoft utannonserar Guildwars 2, då kommer självklart blizzard och kontrar med ett nytt wow, Anet annonserar med underwater explorable areas och självklart en månad senare skryter Blizzard med samma sak till wow.
Sen annonserar Anet med event system till gw2 och självklart gör Blizzard samma sak men Anet säger vägrar säga nått om eventsystem och det gör blizzard med för dom har inte en aning om vad det är och därför måste försena wow. HATA BLIZZARD JÄVLA KOPIERAR ANDRA MMOS OCH SEN TA ÅT SIG ALL ÄRAN. Spelat wow en gång i tiden och kommer aldrig nånsin ge blizzard ens en krona igen.

Medlem
Skrivet av kyostize:

Anet/NCsoft utannonserar Guildwars 2, då kommer självklart blizzard och kontrar med ett nytt wow, Anet annonserar med underwater explorable areas och självklart en månad senare skryter Blizzard med samma sak till wow.
Sen annonserar Anet med event system till gw2 och självklart gör Blizzard samma sak men Anet säger vägrar säga nått om eventsystem och det gör blizzard med för dom har inte en aning om vad det är och därför måste försena wow. HATA BLIZZARD JÄVLA KOPIERAR ANDRA MMOS OCH SEN TA ÅT SIG ALL ÄRAN. Spelat wow en gång i tiden och kommer aldrig nånsin ge blizzard ens en krona igen.

Haha, inte det minsta bitter, lovar.

Inaktiv
Skrivet av kyostize:

Anet/NCsoft utannonserar Guildwars 2, då kommer självklart blizzard och kontrar med ett nytt wow, Anet annonserar med underwater explorable areas och självklart en månad senare skryter Blizzard med samma sak till wow.
Sen annonserar Anet med event system till gw2 och självklart gör Blizzard samma sak men Anet säger vägrar säga nått om eventsystem och det gör blizzard med för dom har inte en aning om vad det är och därför måste försena wow. HATA BLIZZARD JÄVLA KOPIERAR ANDRA MMOS OCH SEN TA ÅT SIG ALL ÄRAN. Spelat wow en gång i tiden och kommer aldrig nånsin ge blizzard ens en krona igen.

Inget fel med det, så är det i alla branscher. Lite sent för dig att upptäcka det.

Varför tycker du det är dåligt att blizzard tar det? Om dom sen gör det bättre visar ju bara hur dåliga Anet är som inte kan utföra nått av sina idér. Kan lova dig att Blizzard inte försenade nått på grund av det där.. inget stort. :s

Inaktiv
Skrivet av Rizzt:

Moget snack det är här.. Varför i all dar är det alltid "jag har större kuk än dig" snack så fort det rör sig om wow.. jösses. Skärp er för fan.

Nä, hoppas det inte blir nått mer efter detta WOW. Har många vänner som har fördärvat sig genom WOW. Förlorat både jobb o flickvänner pga av detta.

Vadå, bara för att Blizzard gör ett riktigt bra spel är det dom som är bovarna? Bara för att dina kompisar tyckte att "livet" i spelet var intressantare och roligare än det dom hade IRL med sina flickvänner var sämre så är det Blizzards fel? Antagligen bara dina kompisar som hade ett ointressant liv och inte klarade av att spela måttligt. Sluta klaga på ett företag som ger ut ett spel, är dom som blir beroende som är svaga. Det är inte nån jävla strålning från skärmen som gör att man blir beroende.

Medlem
Skrivet av realin:
Skrivet av Rizzt:

Moget snack det är här.. Varför i all dar är det alltid "jag har större kuk än dig" snack så fort det rör sig om wow.. jösses. Skärp er för fan.

Nä, hoppas det inte blir nått mer efter detta WOW. Har många vänner som har fördärvat sig genom WOW. Förlorat både jobb o flickvänner pga av detta.

Vadå, bara för att Blizzard gör ett riktigt bra spel är det dom som är bovarna? Bara för att dina kompisar tyckte att "livet" i spelet var intressantare och roligare än det dom hade IRL med sina flickvänner var sämre så är det Blizzards fel? Antagligen bara dina kompisar som hade ett ointressant liv och inte klarade av att spela måttligt. Sluta klaga på ett företag som ger ut ett spel, är dom som blir beroende som är svaga. Det är inte nån jävla strålning från skärmen som gör att man blir beroende.

Värst vad duktig du är och alla som blir beroende är svaga med ointressanta liv.....

Det Blizz har gjort anorlunda än många andra MMO och verkligen lyckats med är att få folk att hela tiden känna att dom måste skaffa prylar/pengar för att ens kunna vara med på raider osv... därav alla tusen dailys osv. Många andra mmos försöker göra spelet nog underhållande för att folk ska spela men det funkar tydligen bättre att "tvinga"...

Många var/är beroende av typ EverQuest oxå, men Blizz har lyckats "bättre" än alla andra på det. Och eftersom det är det som är Blizzards mål så är det helt ok att hata dom.

Medlem

Alla spelutvecklare som gör mmorpg vill ju att du ska bli fast och fortsätta spela ingen nyhet

Gillar man inte det ska man undvika genren helt o hållet.

Håller med realin samt att jag förstår att folk slutar spelar wow med tanke hur folk beter sig i denna tråd trist tyvärr för spelet är bra.

Alla sagor har ett slut och man vill göra nått annat


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Det finns tonvis med singleplayer spel där man ständigt känner att man måste skaffa nya saker och bli bättre. Det är inget man kan bli "beroende" av. WoW och andra MMORPGs har en annan aspekt som är det riktiga problemet: den sociala aspekten. Grupptrycket. Är man med i en raidguild är det inte så enkelt att man bara sätter på och stänger av spelet när man känner för det. Man ska komma i tid (och vara förberedd med potions och allt annat som man måste farma), man känner att man måste göra bra intryck och inte svika gruppen, annars kan folk börja tycka att man är lat och inte orkar offra sig lite för gruppen, och man riskerar att bli kickad från guilden. Hardcore raiding är en kultur som fostrats av spelarna själva med DKP och allt mittemellan, och det är inte Blizzards fel.

Medlem

Jag undrar när Cataclysm kommer ut. Vet någon detta? Har härt att det kommer nu i höst och nån gång i november eller nåt men jag vet inte..så om nån vet så skulle det va roligt o veta, om man nu spelar fortfarande.

Medlem
Skrivet av Aftonstjaerna:
Skrivet av Elmoth:

Kan inte bar detta spel dö bort!

Fast i spelberoendet antar jag. För annars undrar jag varför du skulle vilja ha bort något som 12 miljoner människor uppskattar?

Uppskattar? vad snackar du om? jag kanske är kund hos dem men jag uppskattar inte det egentligen vill jag gå tillbaka till lotro(men mina kompisar säger "wow! wow!"(kom nu inte med någon sån dum kommentar " stick tillbaka nu då!" för de är bara dumt(i huvudet))) men jag måste ju såklart gå tillbaka till wow köra samma tråkiga raids med mina kompisar och utan några som helst roliga uppdateringar till spelet heller... nu är jag less på skiten och mina kompisar(äntligen),(OT) men jag antar att jag får köra lotro ensam då för av någon anledning vill ingen byta från wow till lotro för lotro är "rip-off" på wow? hahaha snarare wow som är rip-off från lotr (OT):up:

12
Skriv svar