Lång Nätverks sladd = Dålig Uppkoppling ?

Medlem
Lång Nätverks sladd = Dålig Uppkoppling ?

Hej.

Jag funderar på att köpa en lång nätverks sladd från en rum till ett annat, sladden ska vara runt 10 meter, är det någon chans att jag förlorar hastighet på grund utav att sladden är så lång?

MVH.


signatur

2.8 Ghz | 3GB RAM | 160 GB HDD | Antec Twelve Hundred :) |

Desto längre sladd, desto längre fördröjning. Men 10 meter, det är inte så farligt. Kanske ifall det var 25-50 meter, då kan man börja tänka på fördröjning.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

Jag har 25 meter men inte vet jag om jag märker någon skillnad

Medlem

Skulle tro att det handlar om väldigt små fördröjningar även om kabeln är väldigt lång.


signatur
Medlem

Det är större chans att du böjer eller trycker till kabeln så du förlorar överföringshastighet istället.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Inaktiv

Svar; Nej


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

master_crille: längden i sig påverkar inte fördröjning då vi snackar hemmagrejer.

Elektriska impulser färdas med ungefär 96% av ljusets hastighet i koppar.
Så om vi antar att vi hade en solid kopparkabel i perfekt skick osv. osv. och en signalstyrka som var stark nog så tar det ungefär en Millisekund för signalen att färdas 30 mil.

Men om man använder saker som faktiskt finns så kan man ha uppemot 100 meter kabel (cat5 - skärmad)har jag för mig, innan man upplever någon direkt förlust av signaler och därmed nedsatt hastighet .


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Skrivet av Zymac:

master_chrille: längden i sig påverkar inte fördröjning då vi snackar hemmagrejer.

Elektriska impulser färdas med ungefär 96% av ljusets hastighet i koppar.
Så om vi antar att vi hade en solid kopparkabel i perfekt skick osv. osv. och en signalstyrka som var stark nog så tar det ungefär en Millisekund för signalen att färdas 30 mil.

Men om man använder saker som faktiskt finns så kan man ha uppemot 100 meter kabel (cat5 - skärmad)har jag för mig, innan man upplever någon direkt förlust av signaler och därmed nedsatt hastighet .

Aha, där lärde man sig något nytt.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

1
Skriv svar